Buczenie/Dudnienie podczas skręcania kół

Buczenie/Dudnienie podczas skręcania kół

Postprzez lmikos81 » 2019-11-04, 12:05

Witam wszystkich KLUBOWICZÓW. Chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami na temat problemu opisanemu w tytule postu.
Otóż od momentu zakupu auta, podczas jazdy zauważyłem, że przy skręcaniu kół słychać dziwne, bardzo uciążliwe BUCZENIE. Odczucie było takie jakby nadwozie wchodziło w REZONANS. Dodam jednocześnie, że problemu nie było "na zimnym silniku" jednak po przejechaniu kilku kilometrów problem nieustannie powracał (można powiedzieć REGULARNIE). Podejrzenie padło oczywiście na pompę wspomagania więc wymieniłem w całym układzie olej. Nie pomogło. Pomyślałem, że to może POMPA WSPOMAGANIA "kończy się" nieuchronnie, jednak po przeprowadzonym śledztwie odrzuciłem również i to rozwiązanie (pompa nie buczała na zimnym/rozgrzanym silniku, nie było pęcherzyków powietrza w zbiorniczku itd, itp). Kolejny krokiem było wyeliminowanie zużytej/zepsutej MAGLOWNICY. Poczytałem trochę FORA internetowe i pooglądałem materiały w serwisie YouTube (dużo filmików na ten temat)....Kolejny raz odrzuciłem tą możliwość (zepsuta MAGLOWNICA zachowuję się inaczej niż w opisywanym przypadku). Prześledziłem również wiele POSTÓW na temat łożysk kół, opon i tego typu historii... W końcu natknąłem się na podobny przypadek (co prawda w Audi A3, bez Quattro) i jeden z kolegów doradzał wymianę oleju w skrzyni biegów. Prawdopodobnie to MECHANIZM RÓŻNICOWY znajdujący się w skrzyni jest sprawcą tego dudnienia/buczenia na skręconych kołach (tak on przynajmniej twierdził - u niego to pomogło). Pomyślałem, że jest to bardzo logiczne rozwiązanie problemu, po czym postanowiłem wymienić również olej u siebie (TIPTRONIC, 163000 km, Dynamiczna Wymiana).....Olej wymieniłem ale problem nie zniknął :)))!!! Mówiąc delikatnie - nie byłem zadowolony!!!
Następnym krokiem było udanie się do "zaprzyjaźnionego, lokalnego" warsztatu. Mechanik poprosił o jazdę próbną....Dowiedziałem się, że ten typ napędu (QUATRRO) - "TAK MA" , i że jest to normalne. Nie przekonałem się do tej historii.... Kolejny raz zacząłem studiować INTERNET a w szczególności tematykę napędów QUATTRO. Jak już się Panie i Panowie domyślacie tego typu napędy mają 3 MECHANIZMY RÓŻNICOWE (w skrzyni biegów + TORSEN lub HALDEX , oraz tylny DYFER - zachęcam do lektury). Także kolega twierdzący, że dudni/buczy MECHANIZM RÓŻNICOWY mógł mieć rację, tylko że ja wymieniłem olej tylko w pierwszym (skrzynia biegów). Umówiłem się więc na wymianę oleju w TORSEN-ie i tylnym dyferencjale. Oleje został zmienione. Co się okazało - z tyłu (DYFER) brakowało 0,5L oleju! Dodam, że 100% świeżego oleju to 1,35L , czyli tylny dyferencjał był zalany tylko w 63% !!! I to była główna przyczyna buczenia/ dudnienia przy skręconych kołach. Pomijam fakt stanu oleju w dyferencjałach po 10 latach użytkowania samochodu (163000 km). Oczywiście PRODUCENT czyli nasze kochane AUDI - nie zaleca wymiany nigdy!!!!

Mam nadzieję, że pomogłem w ten sposób chociaż jednej osobie z podobnym problemem.
Pozdrawia wszystkich użytkowników Audi A6 C6.
lmikos81
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2019-11-04, 11:58
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 CCEA 220 KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009
Imię: Miki

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość