Moraś, czyli typujemy na pierwszy rzut koła.
Zmieniałeś same opony na letnie, czy całe koła ? Pytam, bo jesli zmieniałes opony a felgi zostały te same to może nie są one całkiem proste ? Większośc ludzi sądzi, ze jak są wywazone to OK. Ja tez do pewnego momentu tak myslałem (bo kto się nad tym specjalnie zastanawia?). Szukałem przyczyn pewnego buczenia właśnie i okazało sie, że przyczyną były pokrzywione (nawet niezbyt mocno) felgi. Dawały sie wyważać idealnie. Ale jak mi ktoś to uswiadomił, to idealnie da się wyważyć nawet kwadratowe koła. Inna rzecz jest taka, że gdybyś wyważył koła i od razu je zawiózł do innego "wyważacza" to się z reguły okaże, że poprzedni zrobił byle jak
Robota brudna więc daje się ją często pracownikom na przyuczeniu. Nikt mu nie płaci za sprawdzenie obręczy wiec je wyważa i ....nastepny proszę
Na początek sprawdź więc felgi (można na wyważarce, a mozna koło załozyć na tył i pokręcić, też będzie widać wystarczająco.
Przy takiej okazji sprawdź równomierność zuzycia opon. Miałem kiedys tak, że oponna miała powiedzmy na połowie obwodu dużo mniej bieżnika niż na drugiej połówce i w trakcie jazdy hałasowała. Na wyważarce wyglądała na okrągłą ale jak się ugięła to juz było inaczej.
Róznica w buczeniu zależna od rodzaju nawierzchni to normalne zjawisko.
Oczywiście mogą też być łozyska. Sprawdź to słuchając odgłosów na zakrętach. Jesli bedą się nasilać to byłby sygnał do ich sprawdzenia.