Bartek_530xD napisał(a):Niestety nie sądziłem że ten dzień kiedyś nadejdzie ale zaczynam powoli rozglądać się na jakimś avantem
Przy zapakowaniu wózka, walizek i innych szpeniów sedan jest zdecydowanie nie praktyczny i mały.
Więc zanim podejmiesz decyzję czy na pewno ma to być Audi A6 C6 upewnij się, czy niezbędna przestrzeń bagażowa na pewno będzie wystarczająca, bo pakowność C6-tki Avant określam co najwyżej jako średnią (między innymi dlatego pozbyłem się własnej) ... .
Bartek_530xD napisał(a):3.0TDI to dla mnie nowość. Wiem i pamiętam że miały problemy z napinaczami, wtryskami, łańcuchami itp. Pytanie czy te roczniki sa już OK.
Zależy gdzie ucho przyłożysz. Podstawowe problemy (napęd łańcuchowy rozrządu, wtryski) znacząco poprawili ale pojawia się szereg nowych niedoróbek jakościowych, o których wcześniej nie było mowy
... .
Do najczęstszych bolączek zaliczyłbym cieknące pompy wody, galopującą korozję chłodnic silnika, bardzo słabe elementy napędu pompy CR (wyjące rolki), a także osprzętu napędzanego paskiem wielorowkowym.
Może nie są to jakieś straszne problemy ... ale jednak są ... .
Co ciekawsze - w niektórych egzemplarzach rozłazi się geometria zawieszeń (od pierwszych kilometrów po wyjeździe z salonu).
Ogólnie mówiąc - szału jakościowego nie ma ... .
Bartek_530xD napisał(a):Następnie czy zawieszanie wszystkie były pneumatyczne czy były też zwykłe?
Jak najbardziej były też zwykłe i generalnie takie bym właśnie polecał. Pneumatyka w modelu C6 jest nieporównywalnie lepsza i bardziej wytrzymała w porównaniu do C5 ale czasami jednak coś się wysypie (kompresor, czujniki) , a koszty napraw zawsze horrendalne (przykładowo amortyzator /nie poducha/ przedni liczy się w grubych tysiącach).
Bartek_530xD napisał(a):Prosze użytkowników o jak najwięcej opini. Może ktos ma jakąś sztukę sprawdzoną na oku, aczkolwiek gdybym miał kupować chyba rozglądałbym się u zachodnich sąsiadów. Za ładny egzemplarz trzeba przepłacić ale kupując dla siebie czasem lepiej wydać więcej grosza.
To jest racja ale koszt zakupu takiej sztuki w połączeniu z akcyzą będzie sięgał rynkowej wartości modelu C7 ... . Nie wiem czy warto ... . Ja bym odczekał jeszcze z rok na lepsze ceny C6 albo celował od razu w C7 (chociaż na oko jest gorsze niż ohydne).
Lepsza wiadomość jest taka, ze po wyczerpujących poszukiwaniach i długotrwałych negocjacjach coraz częściej udaje się wyrwać tzw. krajówkę w idealnym stanie, z czystymi papierami i jednak ciągle taniej od analogicznego egzemplarza z terenu Niemiec z kosztami akcyzy ... .
Naturalnie każda sytuacja i każdy samochód są inne ale wiem z własnego doświadczenia, że nie doradzam Ci źle ... .
Bartek_530xD napisał(a):- S-line - zderzaki + środek najlepiej czarna alcantara
Takimi wymaganiami wykluczasz jakieś 95% i tak sporadycznych ofert, ale to Twoje decyzje.
Bartek_530xD napisał(a):- BOSE
Zdarza się często ale generalnie - jak wyżej ... .
Bartek_530xD napisał(a):- pneumatyka
Obyś nie przeklinał (w razie pecha).
Bartek_530xD napisał(a):- szyberdach
Świetna sprawa ... ale to następne poważne ograniczenie w wyszukaniu dobrego auta.
Bartek_530xD napisał(a):- skrzynia - automat
Z tym nie ma najmniejszego problemu. Na szczęście większość nabywców nowych V6-tek rozumie, że z manualem taki silnik średnio się dogaduje, więc nawet totalne golasy najczęściej mają jednak tego tip'a
.
Podsumowując, bez cienia złośliwości wydaje mi się, że na obecna chwilę nie masz bladego pojęcia jak trudno w dzisiejszych czasach znaleźć gdoną własnych pieniędzy C6'tkę, a hierarchią priorytetów dodatkowo odcinasz sobie dostęp do tego w czym jeszcze można by poprzebierać ... .
Oczywiście może się okazać, że jesteś w czepku urodzony i upolujesz odpowiedni egzemplarz bardzo szybko, ale w normalnych układach ... sam zobaczysz jakie to trudne i mozolne zadanie ... .