C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Kozathe1st » 2018-10-03, 19:33

Witam!
Problem dotyczy A6 C6 3,0 CDYA 10r. Sline, potwierdzony przebieg 150tys. km.
Auto kuca tyłem, a następnie lekko przodem. Po załączeniu zapłonu kompresor podnosi pojazd do wybranej pozycji bez zastanowienia, jednak po 4 godzinach postoju auto opada t.jw. opisałem. Po skanowaniu VCDS'em pokazuje błąd:
Adres 34: Poziomowanie Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 553 C HW: 4F0 907 553 A
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00446 - Ograniczenie działania na skutek za niskiego napięcia
000 - - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 22
00446 - Ograniczenie działania na skutek za niskiego napięcia
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 22
01316 - Sterownik ABS
013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11101101
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Wew.licznik błędów: 237

Z uwagi na to, iż akumulator był słaby postanowiłem po ustawieniu auta na comfort wyciągnąć go i naładować. Okazało się, że auto bez założonego aku nie opada, stoi tak jak powinno (dwie doby). Po naładowaniu aku i ponownym założeniu, auto znów opada po 4h postoju. Metodą kolejnych prób podłączyłem prostownik na niskim prądzie do akumulatora zainstalowanego w aucie. Wynik był taki, iż auto nie opadło w 4h próbie.
Na logikę należałoby wnioskować, iż kucanie auta nie jest spowodowane nieszczelnością układu/miechów, czy usterką kompresora.
Dodam, iż wykonałem kolejne dwie próby wkładając inne akumulatory 95Ah i 110Ah. Próba z aku 95Ah auto opada, natomiast próba z aku 110Ah auto nie opada.
Zastanawia mnie czy powodem ww. problemu jest niesprawny akumulator i czy auto w stanie spoczynku potrzebuje odpowiednie napięcie (będąc podłączonym do akumulatora), aby utrzymać zadaną mu pozycję dynamic/auto/comfort/lift.
Bardzo proszę o wypowiedzi biegłych w temacie, ponieważ nie wiem czy to normalne zachowanie pneumatyki w C6 czy wyżej opisany stan wiąże się z usterką systemu tego zawieszenia.
Avatar użytkownika
Kozathe1st
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-10-03, 18:37
Lokalizacja: Wlkp.
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Piotruś » 2018-10-05, 07:30

Cześć,

Nie mam bladego pojęcia czy to co zamierzam napisać będzie mniej lub bardziej celne, ale spróbuję ... .

Otóż uważam, że na obecnym etapie sprawy wcale nie należy się koncentrować na tym jak bardzo nadwozie opada po kilku godzinach, tylko na tym DLACZEGO STEROWNIK PNEUMATYKI NIE PRZECHODZI W STAN UŚPIENIA po zakończeniu jazdy, bo ZDECYDOWANIE POWINIEN. (z tego co pamiętam po 15 lub 30 minutach) !!
Oczywiście może to być skutek uszkodzonej wiązki tegoż sterownika lub wewnętrzne uszkodzenie samego urządzenia ale ja, STATSTYCZNIE mam całkiem inne podejrzenia i myślę, że ktoś (Ty lub poprzedni użytkownik o ile nie jesteś pierwszym) odblokował dostęp do ukrytego menu (w MMI) i/lub nakombinował w kodowaniach

Jeżeli moje domysły ocierają się o prawdę, to opadanie nadwozia nie jest niczym dziwnym, ponieważ nawet niewielkie ale ciągłe korekty powodują utratę ciśnienie w zbiorniku zapasowym, a kompresor na zgaszonym silniku nie uzupełnia ubytków i problem gotowy.

Druga (moim zdaniem cenna) informacja dotyczy niskiego stanu naładowania akumulatora, co może wynikać z niekorzystnego bilansu energetycznego (np. jazda na bardzo krótkich odcinkach), ale może być też skutkiem podejrzeń, że liczne systemy pojazdu (w tym pneumatyka) nie przechodzą w stan uśpienia po zakończeniu jazdy dojąc baterię "do zera" i dopiero odpowiednie podładowanie jej ze źródła zewnętrznego (jedynie chwilowo) likwiduje problem.

Moim zdaniem powinieneś ustalić czy powyższe podejrzenia potwierdzają się w praktyce.
Jeżeli jednak ten kierunek okazałby się ślepą uliczką, to ktoś bardzo kumaty powinien przeanalizować wartości diagnostyczne całej pneumatyki (z wykorzystaniem odczytów komputerowych) oraz sprawdzić lub nawet podmienić na próbę sterownik na inny.

Tyle potrafię powiedzieć przez internet. Jeżeli na przykład Ty sam grzebałeś w ukrytym menu lub posiadasz wiedzę, że przed Tobą robił to ktoś inny, skup się na przywróceniu fabrycznej konfiguracji MMI oraz kodowania szczególnie takich sterowników jak centralna elektryka i tzw. "menedżer energetyki".

Bardzo ciekawy przypadek. Byłoby niezmierni miło z Twojej strony gdybyś po znalezieniu FAKTYCZNEJ przyczyny wrócił do nas i wyczerpująco opisał jak problem został zlokalizowany i usunięty. Powodzenia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Kozathe1st » 2018-10-05, 22:00

Na wstępie chciałem podziękować za zainteresowanie tematem.
Obecnie auto mam odpięte od prądu i będę obserwował go przez najbliższe trzy doby, ponieważ na dobrym aku po trzeciej dobie znów mi opadł. Chcę wyeliminować podejrzenia nieszczelności na miechach choć w zasadzie można powiedzieć, że miechy są szczelne.
Z wcześniejszych obserwacji faktycznie można wnioskować, że auto nie przechodzi w stan uśpienia tylko cały czas próbuje korygować swoją pozycję (nie wiem dlaczego na mocniejszym aku dłużej to trwa na słabszym krócej). Zauważyłem jeszcze, że po nocy po otwarciu drzwi i ich zamknięciu, bez załączania zapłonu, słychać tak jakby sprężarka pufnęła sobie zaworem upustowym.

Piotruś napisał(a):Druga (moim zdaniem cenna) informacja dotyczy niskiego stanu naładowania akumulatora, co może wynikać z niekorzystnego bilansu energetycznego (np. jazda na bardzo krótkich odcinkach), ale może być też skutkiem podejrzeń, że liczne systemy pojazdu (w tym pneumatyka) nie przechodzą w stan uśpienia po zakończeniu jazdy dojąc baterię "do zera" i dopiero odpowiednie podładowanie jej ze źródła zewnętrznego (jedynie chwilowo) likwiduje problem.


Od niedawna jestem drugim właścicielem tego pojazdu i wręcz jestem przekonany (ponieważ wszystko na to wskazuję), że auto nie robiło długich dystansów, raczej krótkie, średnio 15tyś rocznie, w związku z czym niekorzystny bilans energetyczny jest bardzo prawdopodobny.
Nie rozumiem jednak dlaczego zewnętrzne źródło ładowania (lub mocniejsze aku) likwiduje chwilowo problem, skoro ciągłe korygowanie sterownika na postoju i tak doprowadza do braku ciśnienia w układzie przez wyczerpanie się zapasu powietrza ze zbiornika zapasowego. Na logikę opadanie auta powinno następować po tym samym okresie czasu.
Co do ukrytego menu, ja go nie aktywowałem, a czy poprzedni właściciel tego nie zrobił koniecznie sprawdzę.
Szukam dalej przyczyny dziwnego zachowania się pneumatyki. Jak przyjdzie Ci do głowy pomysł na dalsze diagnozowanie problemu to każda wskazówka będzie na wagę złota :-D
Nie wiem na ile to pewna informacja, ale dowiedziałem się dzisiaj od osoby pracującej w ASO, że standardowo sterownik po 2h od unieruchomienia auta robi test i powodem opadania może być niesprawny jeden z elektrozaworów.
Avatar użytkownika
Kozathe1st
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-10-03, 18:37
Lokalizacja: Wlkp.
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Kozathe1st » 2018-10-13, 08:21

Nadal nie uporałem się z problemem.
Zielone menu nie jest odblokowane.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to możliwość uszkodzonego zespołu zaworów który pod wpływem mocniejszego prądu domyka system, natomiast przy słabym prądzie jeden z zaworów nie domyka się i powoduje nieszczelność.
Żeby to sprawdzić trzeba podmienić zespół zaworów. Zastanawiam się nad zakupem (trochę w ciemno).
Avatar użytkownika
Kozathe1st
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-10-03, 18:37
Lokalizacja: Wlkp.
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Piotruś » 2018-10-13, 12:11

Hejka,

Zanim odniosę się do Twoich nowości napiszę, że cokolwiek będzie się w tej sprawie działo (jeśli dotąd tego nie zrobiłeś) w mojej opinii POWINIENEŚ BEZWZGLĘDNIE wprowadzić NOWE WARTOŚCI KALIBRACYJNE (czyli na nowo wykonać pełną adaptację pneumatyki).
Zrobiłbym to nawet wtedy, gdy z bloków wartości mierzonych nie wynikają żadne niewiarygodne odczyty.
Naturalnie czy zastosujesz się do powyższej sugestii zależy wyłącznie od Ciebie ... . Ale namawiam ... .

Przechodząc do spraw bieżących:

Nie wiem na ile to pewna informacja, ale dowiedziałem się dzisiaj od osoby pracującej w ASO, że standardowo sterownik po 2h od unieruchomienia auta robi test

Tak dokładniej to pierwszy raz po 2,5 godziny, a kolejny po 10.
Jednak te dwa krótkie testy NIE PPOWINNY powodować wypuszczenia w atmosferę całego powietrza "zapasowego" zgromadzonego w zasobniku.

i powodem opadania może być niesprawny jeden z elektrozaworów

Enigmatyczne gdybanie ... .

Filozofia pneumatyki jest taka, że gdy układ pozostaje w stanie uśpienia do elektrozaworów NIE dopływa żadne napięcie (ani impulsy).
Dlatego proponowałbym jeszcze inny łatwy test, czyli pozostawienie samochodu na kilkanaście godzin z wprowadzonym trybem podnośnika. Wtedy sterownik pneumatyki pozostanie nieczuły na jakiekolwiek komunikaty od innych systemów pojazdu, a przede wszystkim pozostanie uśpiony i nie będzie prowadził żadnych "kontrolnych testów". Nie będzie tez sprawdzał zmiany sygnałów z czujników przy wahaczach wynikających chociażby z naturalnego schładzania się amortyzatorów po jeździe.
Jeżeli zatem po takiej próbie nadwozie (być może) nie będzie opadało, to moim skromnym zdaniem podejrzenia nakierowane na zespół zaworów czy też zawór upustowy przy kompresorze - raczej (przynajmniej zgodnie z logiką) można wykluczyć.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to możliwość uszkodzonego zespołu zaworów który pod wpływem mocniejszego prądu domyka system, natomiast przy słabym prądzie jeden z zaworów nie domyka się i powoduje nieszczelność.

Nie odbieraj tego jako licytacji, bo być może to moje domysły są dalsze od prawdy niż Twoje, ale ... patrz wyżej. Ja tego nie kupuję i będę się upierał, ze jest dokładnie na odwrót (im mniej prądu w instalacji tym mniej szans na nieszczelności).
Dlatego właśnie (na co wskazują Twoje wcześniejsze posty) po odłączeniu akumulatora buda ani drgnie nawet przez kilka dni.
TEORETYCZNIE ... .
Żeby to sprawdzić trzeba podmienić zespół zaworów. Zastanawiam się nad zakupem (trochę w ciemno).

Gdybym ja miał robić jakiekolwiek zakupy w ciemno (czasem tak jest łatwiej i szybciej od niekończącego się doktoryzowania), zdecydowanie szybciej byłby to sterownik pneumatyki, a nie zespół zaworów.
Jednak póki co nie czuję uzasadnienia do jakichkolwiek zakupów na chybił trafił i ze swojej strony zdecydowanie bardziej namawiałbym Cię do wspomnianej kalibracji zawieszeń, a potem próby ewentualnego opadania budy z wprowadzonym trybem podnośnika.

Daj znać na co się decydujesz ......... :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Piotruś » 2018-10-13, 14:47

Odnośnie zespołu zaworów przyszło mi jeszcze do głowy, że EWENTUALNIE być może skaszanił się czujnik ciśnienia (G291)a ale czy wtedy pneumatyka na postoju też by głupiała :shock: :?:
Nie potrafię odpowiedzieć ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Kozathe1st » 2018-10-13, 20:44

Rano leżał po nocy. Odpaliłem go podniósł się i stoi do teraz na słabym aku.
Idę wprowadzić go w tryb podnośnika. Zobaczymy co będzie do rana.
Jutro wykonam kalibrację i dam znać jaki efekt. ;-)
Generalnie zauważyłem, że po rozruchu i opuszczeniu auta prawie zawsze jest ok, natomiast jak dostanie sygnał z kluczyka przez otwarcie drzwi i dalej idąc ręczne otwarcie drzwi bez zapłonu to po paru godzinach siada.
Avatar użytkownika
Kozathe1st
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-10-03, 18:37
Lokalizacja: Wlkp.
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Kozathe1st » 2018-10-14, 10:29

W trybie podnośnika po nocy stoi.
Próbowałem wykonać kalibrację i przeprowadziłem ją jednak zauważyłem że on nie ma wartości zapisanych przy każdym z kół.
Avatar użytkownika
Kozathe1st
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-10-03, 18:37
Lokalizacja: Wlkp.
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Kozathe1st » 2018-10-14, 18:32

Dodam jeszcze że auto będąc na postoju bez rozruchu zachowuje się następująco: zawór upustowy po otwarciu drzwi pojazdu robi dziwne puf, natomiast
w trybie podnośnika po otwarciu drzwi nie 'pufa'.
Avatar użytkownika
Kozathe1st
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-10-03, 18:37
Lokalizacja: Wlkp.
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Kozathe1st » 2018-10-15, 07:15

Dzisiaj po nocy w trybie podnośnika opadł :-?
Nie mam już koncepcji gdzie szukać usterki :-|
Avatar użytkownika
Kozathe1st
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-10-03, 18:37
Lokalizacja: Wlkp.
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Piotruś » 2018-10-16, 07:56

W trybie podnośnika po nocy stoi.

Zwał jak zwał, mi tez po nocy często stoi ale ja się z tego cieszę i na forum tego nie roztrząsam :-x ... :shock: :-P
Za to od dzisiaj na pewno będę "to" nazywał "trybem podnośnika" 8-) ... .

Kozathe1st napisał(a):Dzisiaj po nocy w trybie podnośnika opadł :-?

No wiesz, każdy "tryb podnośnika" ma swoje granice wytrzymałości ;-) ;-) ...

OK, koniec żartów :] ... . Przechodzimy do konkretów.

Napisałeś:

Próbowałem wykonać kalibrację i przeprowadziłem ją jednak zauważyłem że on nie ma wartości zapisanych przy każdym z kół.

Trochę mało sprecyzowałeś co dokładnie masz na myśli ale najprawdopodobniej wszystko jest OK. Rozpoczęcie procesu adaptacji polega na usunięciu dotychczasowych wartości i wytestowaniu pozycji "serwisowej", po czym wprowadza się wartości zmierzone przy poszczególnych kołach i koniecznie zapamiętuje na kanale 05 zamieniając 0 na 1.

Dodam jeszcze że auto będąc na postoju bez rozruchu zachowuje się następująco: zawór upustowy po otwarciu drzwi pojazdu robi dziwne puf, natomiast
w trybie podnośnika po otwarciu drzwi nie 'pufa'.

Puf jest dziwne najprawdopodobniej z powodu słabego ciśnienia w układzie.
W trybie podnośnika nic nie pufa, bo samo otwarcie drzwi a nawet włączenie silnika nie rozbudza uśpionej pneumatyki. Dopiero ręczne wyprowadzenie trybu podnośnika ;-) uruchamia system :mrgreen: . Druga możliwość wyłączenia trybu podnośnika to rozpoczęcie jazdy i przekroczenie 15 km/h :] ... .
Całkiem jak w naturze, hehe :-D

Dzisiaj po nocy w trybie podnośnika opadł :-?
Nie mam już koncepcji gdzie szukać usterki :-|

A ja mam ((koncepcję) i wszystkie swoje podejrzenia przenoszę z "elektroniki" na "fizyczną nieszczelność".
Najprawdopodobniej (statystycznie) bolawym miejscem okaże się któryś miech, jednak w tej chwili nie sposób wyeliminować na przykład zawora upustowego (przy sprężarce) lub jeszcze czegoś innego.
Ale od tej chwili całkowicie przestałbym się interesować zasilaniem/elektroniką (na co wskazywały Twoje wcześniejsze obserwacje) i całą uwagę skupił bym na nieszczelnościach. Tak podpowiada logika.
Niestety przez neta już niewiele zdziałamy, chociaż po kilku próbach jesteś (prawdopodobnie) o kilka ważnych kroków do przodu.

Z drugiej strony nie zazdroszczę Ci trudu w lokalizowaniu tak małego przecieku ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Kozathe1st » 2018-10-16, 08:07

Piotruś napisał(a):Rozpoczęcie procesu adaptacji polega na usunięciu dotychczasowych wartości i wytestowaniu pozycji "serwisowej"

Miałem na myśli, że tych dotychczasowych wartości brak. Widnieje: "0"
Avatar użytkownika
Kozathe1st
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-10-03, 18:37
Lokalizacja: Wlkp.
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Piotruś » 2018-10-16, 08:27

Czyli OK, bo zostały usunięte po zalogowaniu do sterownika i wybraniu kanału 01. Wtedy nadwozie (osiami) najpierw całkiem opadło a potem się podniosło by w końcu ustawić się mniej więcej "pośrodku". Dokładnie wtedy te wcześniejsze wartości "się usunęły" więc ich nie widziałeś wprowadzając nowe.
Adaptację, mam nadzieję, zakończyłeś w kanale 05 zamieniając 0 na 1 ??
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Kozathe1st » 2018-10-16, 10:34

Oczywiście adaptacja zakończona na kanale 5 z wartością 1. Zero błędów.
Wracając jeszcze do nieszczelności.
Piotruś napisał(a):Najprawdopodobniej (statystycznie) bolawym miejscem okaże się któryś miech

Myślisz, że miech może być nieszczelny jak na odpiętym aku po trzech dobach auto nie opada?
Avatar użytkownika
Kozathe1st
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2018-10-03, 18:37
Lokalizacja: Wlkp.
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012

Re: C6 Pneumatyka na słabym akumulatorze opada

Postprzez Piotruś » 2018-10-16, 13:58

Myślisz, że miech może być nieszczelny jak na odpiętym aku po trzech dobach auto nie opada

Oczywiście że może tak być, szczególnie w początkowej fazie nieszczelności. Nawet i tutaj, na Forum był już omawiany bardzo podobny przypadek.

"Nieoficjalnie" gdyby ktoś rozpisał zakłady co do powodów omawianej usterki - po zebraniu wszystkich wcześniejszych informacji - ja wszystko postawiłbym właśnie na nieszczelność. Naturalnie nie chcę Cię "na siłę" przekonywać do swoich "racji", bo swoje przypuszczenia opieram jedynie na statystyce i sekwencji zdarzeń a człowiek uczy się całe życie i być może w tym przypadku akurat może być inaczej, ale przez neta i tak nie mam innych szans rozwiązania tej zagadki.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości