C6 Zawieszenie pneumatyczne opinie/porada

C6 Zawieszenie pneumatyczne opinie/porada

Postprzez kowalA6 » 2013-09-28, 18:17

Witam
Przymierzam się do zmiany na C6. Wybór padł na 2,7 TDI i nawet coś mam na oku (od znajomego z pracy) ale mam pewne obawy dotyczące pneumatycznego zawieszenia.
Wiem że "wygodne" ale dla mnie nie jest to jakoś przekonywujące ponieważ w razie awarii koszty naprawy mogą być znaczące i tak szczerze traktuję je jako zbyteczny gadżet.
Przebieg auta to 260 kkm
Proszę o jakieś opinie porady dotyczące awaryjności zawieszenia.
kowalA6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2013-06-15, 16:08
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C4
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.23 MC 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Postprzez Piotruś » 2013-09-29, 07:25

kowalA6 napisał(a):Proszę o jakieś opinie porady dotyczące awaryjności zawieszenia.


Awaryjność pneumatyki w C6 - na tle poprzednika (C5) - wcale nie wygląda źle, ale niestety masz rację mówiąc, ze w razie usterki koszty są horrendalne.

O poduchy generalnie nie masz się co martwić, przednie są prawie niezniszczalne, a tylne są całkiem niezniszczalne.

Najczęściej problemy stwarzają czujniki, kompresor i zespół zaworów pneumatycznych. Niestety naprawa w każdym przypadku liczy się w tysiącach złotych ale to jeszcze dałoby się wytrzymać.

Prawdziwa katastrofa dotyczy cen amortyzatorów, szczególnie przednich.
Warto sprawdzić te elementy przed zakupem auta, bo ich ewentualna wymiana może przyprawić o ból głowy nawet prawdziwych krezusów finansowych, o normalnych użytkownikach "nie wspominając" ;-) ... .

Istotne znaczenia dla ogólnej kondycji układu pneumatycznego ma sposób dotychczasowej eksploatacji, gdyż egzemplarze z przebiegami nawet kilkuset tysięcy km bywają w znacznie lepszym stanie od samochodów eksploatowanych mniej ale na dziurawych drogach lokalnych.
W samochodach "wygonionych" po autostradach pneumatyka często jest w stanie idealnym (z wyjątkiem kompresorów, które ze względu na brak wewnętrznego smarowania zużywają się w każdych warunkach).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez kowalA6 » 2013-09-30, 13:20

Dziekuję za cenne nformacje.
Piotruś napisał(a):katastrofa dotyczy cen amortyzatorów, szczególnie przednich.
Warto sprawdzić te elementy przed zakupem auta, bo ich ewentualna wymiana może przyprawić o ból głowy nawet prawdziwych krezusów finansowych, o normalnych użytkownikach "nie wspominając" ... .

Jeżeli byś mógł prosiłbym o rozwinięcie. Przynajmniej przybliżone koszty ponieważ jakiś czas temu (jeszcze przed decyzją dotyczącą sprzedaży) znajomy (z pracy więc prawie obcy) wspominał coś o problemie z zawieszeniem/amortyzatorami ale podobno (jak twierdzi) nie był to duży koszt i coś tam zrobił ale hmmmm..... auto od przynajmniej 6 lat jest użytkowane w realiach PL. Z tego co wiem w miarę często jest uzytkowane po drogach niezbyt je przypominające. Do tego bez większego uważania na ich jakość (kilkukrotnie "robiłem" za pasażera).
kowalA6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2013-06-15, 16:08
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C4
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.23 MC 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Postprzez Piotruś » 2013-10-01, 07:22

kowalA6 napisał(a):Dziekuję za cenne nformacje.

Drobiazg.

kowalA6 napisał(a):Jeżeli byś mógł prosiłbym o rozwinięcie. Przynajmniej przybliżone koszty


Proszę bardzo (ceny detaliczne bez rabatu):

1. Zespół przedniego amortyzatora od 5000 do 5400 zł.- za 1 sztukę (do tego zawsze "jakieś elementy montażowe za skromne od 200 do 650 zł.- )
2. Amortyzator tylny - 1 sztuka - ok. 2940 zł.- (w razie problemów z elektryką ok. 1400 za zastaw naprawczy ale osobiście z się z taką koniecznością nie spotkałem)
3. Zespół zaworów pneumatycznych - ok. 1250 zł.-
4. Kompresor (należy pamiętać aby wymieniać zawsze z nowym przekaźnikiem) - ok 5200 zł.- .

kowalA6 napisał(a):auto od przynajmniej 6 lat jest użytkowane w realiach PL. Z tego co wiem w miarę często jest uzytkowane po drogach niezbyt je przypominające. Do tego bez większego uważania na ich jakość (kilkukrotnie "robiłem" za pasażera).


Przemyśl dobrze czy na pewno chcesz auto po użytkowniku, który go nie szanował.
Zazwyczaj gdy ktoś nie szanuje zawieszenia, to i dla pozostałych podzespołów nie jest zbyt łaskawy ... :roll: .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez kowalA6 » 2013-10-01, 11:29

Piotruś napisał(a):Drobiazg.

Oj nie taki drobiazg :).
Piotruś napisał(a):Proszę bardzo (ceny detaliczne bez rabatu):

1. Zespół przedniego amortyzatora od 5000 do 5400 zł.- za 1 sztukę (do tego zawsze "jakieś elementy montażowe za skromne od 200 do 650 zł.- )
2. Amortyzator tylny - 1 sztuka - ok. 2940 zł.- (w razie problemów z elektryką ok. 1400 za zastaw naprawczy ale osobiście z się z taką koniecznością nie spotkałem)
3. Zespół zaworów pneumatycznych - ok. 1250 zł.-
4. Kompresor (należy pamiętać aby wymieniać zawsze z nowym przekaźnikiem) - ok 5200 zł.- .

:-o :-o Już jestem wyleczony. Jest wiele przyjemniejszych rzeczy na które warto wydać taką kasę.
Piotruś napisał(a):Przemyśl dobrze czy na pewno chcesz auto po użytkowniku, który go nie szanował.
Zazwyczaj gdy ktoś nie szanuje zawieszenia, to i dla pozostałych podzespołów nie jest zbyt łaskawy ... :roll: .

Już nie chcę. Bardzo dziękuję za ten "kubeł zimnej wody" :). Jest bezcenny (przynajmniej dla mnie). Pozdrawiam
kowalA6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2013-06-15, 16:08
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C4
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.23 MC 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Postprzez Slaby » 2013-10-30, 17:30

Można też rozważyć ewentualną regeneracje samych amortyzatorów.
Cena za przednie 1400zł za sztukę około 1000zł tył za sztukę .
Jest firma koło Wrocławia co się tym zajmuje ,wykonują to dosyć dobrze .
Znajomy wysyłał wszystkie cztery i jest zadowolony. Ma zrobione na tym około 30000tkm
Wiem że się dogadał miał o wiele taniej.
tel..+(48) 606 131 870
Jest to jakaś alternatywa do nowych i używanych z alledrogo

pozdr
Jest S7 4.0 V8 TFSI ;)
Obrazek
Było a6 c6 bpp
Było a6 c5 akn
Avatar użytkownika
Slaby
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2013-10-28, 17:53
Lokalizacja: Mysen
Model: A6 C7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CGQB 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012
Imię: Tomek

Postprzez Piotruś » 2013-10-30, 20:45

Slaby, masz racje ale Pan Waldemar (Firma Limak z Brzegu Dolnego, na marginesie urokliwe miasteczko) regeneruje miechy (nie amortyzatory) z modelu C5, a my tu gadamy o C6 (i bardziej o amorach niż o miechach).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Slaby » 2013-10-30, 21:52

Piotruś napisał(a):Slaby, masz racje ale Pan Waldemar (Firma Limak z Brzegu Dolnego, na marginesie urokliwe miasteczko) regeneruje miechy (nie amortyzatory) z modelu C5, a my tu gadamy o C6 (i bardziej o amorach niż o miechach).


No faktycznie :-/ źle podałem nr tel . Tak na szybo zobaczyłem w książkę .
To Pan Waldemar ma darmową reklamę :-D
Piotruś wiem że jest na pewno firma co to robi, muszę dokładnie poszukać tego numeru. :roll:

EDIT: Znalazłem jeszcze coś takiego można zapytać czy się zajmują tym typem amorów.
Naprawa amorów mam podpisane 58 322 30 37
Jest S7 4.0 V8 TFSI ;)
Obrazek
Było a6 c6 bpp
Było a6 c5 akn
Avatar użytkownika
Slaby
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2013-10-28, 17:53
Lokalizacja: Mysen
Model: A6 C7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CGQB 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012
Imię: Tomek

Re: C6 Zawieszenie pneumatyczne opinie/porada

Postprzez rafm » 2017-03-15, 11:21

Koledzy podpowiedzcie czy dokupię zestaw naprawczy i gdzie szukać ? - a może cały trzeba kupić amort. strona prawa ???, do Audi A6C6 z 12.2008 roku, qattro, sedan, 3.0 TDI, z zawieszeniem pneumatycznym 4 stopniowym.
Trzyma powietrze, nic nie schodzi w czasie nawet tygodniowego postoju ale w czasie jazdy "huśta i buja", kiepsko tłumi nierówności strona prawa.
Stało się tak po zaliczeniu b. dużej dziury w drodze.
Z jakim symbolem i oznaczeniem szukać w necie ??? Może regeneracja wchodzi w grę ?
Rafał
----------------------------------
Jest A6C6
Było B3, B4, A6C5, A3, A6C6 Allroad
Avatar użytkownika
rafm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2013-08-16, 12:28
Lokalizacja: okolice Bełchatowa
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009

Re: C6 Zawieszenie pneumatyczne opinie/porada

Postprzez rafm » 2017-03-29, 18:57

Koledzy czy na prawa stronę to będzie o takim numerze amort. ???
4f0616040n
Rafał
----------------------------------
Jest A6C6
Było B3, B4, A6C5, A3, A6C6 Allroad
Avatar użytkownika
rafm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2013-08-16, 12:28
Lokalizacja: okolice Bełchatowa
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009

Re: C6 Zawieszenie pneumatyczne opinie/porada

Postprzez Piotruś » 2017-03-29, 20:51

Numer generalnie jest prawidłowy ale końcówka literowa niekoniecznie.
Musisz sprawdzić "pod swój VIN" (np. w ASO).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: C6 Zawieszenie pneumatyczne opinie/porada

Postprzez willi123 » 2018-08-19, 21:58

ja mam problem z lewom strona przudopadl mi i nie chce sie podnies niby jest nie szczelnosc ukladu audi a6c62,7
willi123
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2018-08-19, 21:43
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI CASA
Napęd: Haldex
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008
Imię: wieslaw


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość