Piotruś napisał(a):Krysti, zaciekawiony Twoim tematem zacząłem drążyć sprawę po swojemu i pierwsza widomość, na którą trafiłem jest tak, ze kiedy rozszerzeniem błędu jest zapis:
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
kontrolka MIL na liczniku wcale
nie świeci (czyli tak jak u Ciebie).
Okazuje się wiec, ze w poprzednich postach niechcąco wprowadziłem Cię w błąd ( sorry
) , ale wynika to z faktu, że kiedy rozszerzenie błędu przyjmuje postać 001 lub kolejne) - wtedy kontrolka rzeczywiście powinna świecić, a silnik zaczyna pracować w trybie serwisowym.
Nadto, o czym uprzednio nie wspominałem, ale od początku nie dawała mi spokoju data powstania awarii :
Data: 2013.10.01
Czas: 16:42:07
.
Na to wszystko nakładają się wstawione przez Ciebie "logi" z grup: 102, 104 oraz 107 i chociaż nie ma pewności, ze spełniłeś prawidłowe warunki pomiaru myślę sobie, że
moja teoryjka o wyrżniętym DPF'ie straciła (przynajmniej na razie)
rację bytu.
Biorąc to wszystko pod uwagę (data, obraz logów i brak kontrolki) myślę, że - przynajmniej na razie - należy zdecydowanie wrócić do pierwotnej koncepcji:
Piotruś napisał(a):Są dwie możliwości:
1. Uszkodzenie czujnika różnicy ciśnień G450
2. Zapchany (możliwe) lub uszkodzony (mało prawdopodobne) DPF
i zgodnie również z Twoimi zamierzeniami
zająć się jednak czujnikiem G450.
Jedyne co na obecnym etapie mogę jeszcze Ci podpowiedzieć, to zanim kupisz nowy czujnik warto sprawdzić łączące z go z obudową DPF'a wężyki jak i wiązkę elektryczną - bywa, że G450 jest sprawny tylko kabelkami zajęły się kuny ... .
Gdyby tak było - szkoda wywalać niepotrzebnie kasę przed ustaleniem faktów.
Kończąc i
jeszcze raz przepraszam za pierwotne, mam nadzieję nieuzasadnione, zamieszanie.
Dzięki Piotruś za zainteresowanie tematem
i jak zwykle wielką wiedzę w tematach VAG.
Teraz na weekend spróbuje jeszcze raz wypaść na trasę i sprawdzę jak zachowuje się grupą z masą sadzy, chcę to zrobić z podpiętym laptopem. Jak to nie pomoże to zajmę się czujnikiem G450 - sprawdzałem cenę i nie jest tragicznie - około 200 pln.
Na pewno się nie pogniewam za pomyłkę
, chociaż już miałem trochę stracha.
Nie wiem jak się odwdzięczę za pomoc
.
Co do chipa będę myślał na nim ale to na spokojnie - chce doprowadzić ten błąd do porządku plus zmiana oleju w tipku, później chcę sprawdzić ile jest teraz mocy - nie jestem w stanie sam określić czy auto ma chipa. To auto ma o 60 koni wiecej od BAU i czuć to wyraźnie szczególnie na plecach
ale nie wiem jak powinno jeździc w serii a jak z mocą około 280 koni.
Pozytywnie jestem zaskoczony że auto ma praktycznie nową pompę wysokiego ciśnienia i dwa kolektory - a to wydatek w sumie jakieś 10000pln.
Na razie drążę temat wymiany oleju w ASO audi zaśpiewali 4000pln
.
Na forach piszą żeby nie wymieniać - takiej opcji nie biorę pod uwagę.
Największy problem jest z tego z czytam to z typem oleju.
Przewijają się cztery typ: ori, zf lifeguard 6, 6plus i 8 . Wydaje mi się że u mnie jest zalany osiem ale dokumentacja ZF-owska też nie jest jednoznczna.
Chyba będę musiał odkręcić przelew w tipku i sprawdzić kolor oleju.
[ Dodano: 2013-10-09, 19:56 ]
Dzisiaj byłem w trasie - jazda 2 razy po około 40 minut obroty okolo 2300.
Tak wyglądają grupy po tej wycieczce:
http://www.flickr.com/photos/krysti4/10173500516/ - zdjęcie z przygazówką.
W grupie 104 masa sadzy po trasie jest większa - nie wiem czemu.
Zaglądałem też dzisiaj pod auto i coś chyba tu nie gra bo mam jeden wężyk wolny. Mam nadzieje że dobry czujnik fotogrfowałem
http://www.flickr.com/photos/krysti4/10173405095/
Do Dpfa dochodził jeden wężyk i jeden przewód.
http://www.flickr.com/photos/krysti4/10173468106/
Juz sprawdziłem i jeden ma być wolny
( koncepcja czujnika ciśnienia względnego )
[ Dodano: 2013-11-06, 21:23 ]Problem jak na razie rozwiązany.
Mechanik VASEM przeprowadził adaptację g450, dodatkowo wyzerował nastawy zapełnienia filtra dpf
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro