Check engine i kontrolka DPF w 2.7TDi (rozwiązane).

Check engine i kontrolka DPF w 2.7TDi (rozwiązane).

Postprzez sikorek » 2016-10-11, 18:04

Witam. Pojutrze mam pilny wyjazd a dziś ukazała mi się kontrolka check engine. Mam logi z Vcds, proszę o pomoc w analizie logów.

Dodatkowo powiem że ma przekodowaną tylną wycieraczkę, a raczej moduł sterowania nimi na sedan, żeby tylna nie chodziła. I zauważyłem kilka razy że kasują mi się średnie spalania etc. Godzina jest dobra, ale średnie się zerują.

Spoiler:
sikorek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2016-10-11, 18:01
Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: PAweł

Re: Pojutrze wyjeżdzam. Check engine, proszę o pomoc w anali

Postprzez creatorv7 » 2016-10-12, 19:10

Pomoże ktoś?


Tapnięte z iPhona
creatorv7
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-08-12, 14:29
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Jarek

Re: Pojutrze wyjeżdzam. Check engine, proszę o pomoc w anali

Postprzez Piotruś » 2016-10-12, 20:42

Musisz porządnie zdiagnozować parametry dotyczące DPF.
Eksploatacja z zapalona kontrolką silnika w szybkim czasie spowoduje nieodwracalne uszkodzenie filtra.
Z dużą dozą prawdopodobieństwa do wymiany jest czujnik różnicy ciśnień po czym wszystko wróci do normy ale to jedynie "statystyczne" domniemanie, a fakty należy ustalić na żywo.

Albo wymienić czujnik G450 "na chybił-trafił". Zamiennik kosztuje ok. 200 zł. z haczykiem, więc tyle co porządna diagnoza u dobrego fachowca.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Pojutrze wyjeżdzam. Check engine, proszę o pomoc w analizie

Postprzez creatorv7 » 2016-10-12, 20:54

Dzięki, na Ciebie zawsze można liczyć. Mechanik powiedział mi ze jakaś harmonijka/filter Dpf/egr ( nie pamietam) sie rozszczelnił. Wiem ze muszę go wymienić tylko ze to dopiero po weekendzie i kazałem mu to poskładać tak jak jest. Mówił ze go trochę podreperował i założył. Możliwe jest ze to przez niego ten błąd. Dodam ze przez to po długiej trasie czyje spaliny w kabinie. I jeszcze mam pytanie odnośnie błędu poduszki silnika. To stare dzieje ? Bo widzę tam datę 05.2016


Tapnięte z iPhona
creatorv7
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-08-12, 14:29
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Jarek

Re: Pojutrze wyjeżdzam. Check engine, proszę o pomoc w anali

Postprzez Piotruś » 2016-10-13, 05:26

creatorv7 napisał(a):I jeszcze mam pytanie odnośnie błędu poduszki silnika. To stare dzieje ? Bo widzę tam datę 05.2016

Może i "stare" ale zapis wygląda na błąd stały. Spróbuj usunąć(jeśli się uda) i sprawdź czy wraca (po kilku dniach).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Pojutrze wyjeżdzam. Check engine, proszę o pomoc w anali

Postprzez creatorv7 » 2016-11-04, 07:47

Witam, piszę bo może się przydać. Po kilku tygodniach mordowni filtr został wyjęty i oczyszczony mechanicznie. Rzeczywiście był trochę przytkany ale nie na tyle aby odcinać turbo. Problem jaki miałem to pojawiająca się kontrolka świec, DPF na FIS'ie i odcięcie turbo. Problem pojawiał się i znikał z nienacka. Najpierw wymieniłem rurkę za egr (taka niby harmonijka). Była dziurawa i to przez nią czułem spaliny w kabinie. Myślałem, żę to przez to dpf szalał, ale nie. Tak jak Piotruś pisał do wymiany czujnik różnicy ciśnień. W intercarsie mają duże zapasy bo co chwile ktoś to bierze. Jeśli ktoś ma ten problem polecam najpierw iść za przewodem od czujnika do końca sprawdzając czy nie jest po prostu gdzieś przetarty. Albo poruszać sam czujnik może po prostu się obruszał albo zaśniedziały piny. Temat do zamknięcia, dziękuje za pomoc <okok>
creatorv7
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-08-12, 14:29
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Jarek


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości