Chińskie opony czy uzywane znanych producentów ?

Postprzez Przemcio » 2013-11-22, 16:31

nowa to nowa ale nie wiem czy używana nie będzie lepsza ;)

A tak poważnie to o jakich chinczykach piszesz? konkretne marki
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez buca » 2013-11-22, 19:38

Ja jeżdze na chińskich zimówkach drugi sezon i jestem zadowolony.
Letnie też miałem chińskie ale sie skończyły i kupiłem używki bi chinczyki huczały
buca
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2013-07-20, 20:24
Lokalizacja: Gogolin Opolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2013-11-22, 20:15

fotoplastikon napisał(a):Przemcio,

zalozylbys do swojego auta chinskie opony ?! :-o
nie chodzi o to co bym założył tylko odpowiedziałem na pytanie autora tematu

Ja jezdziłem zeszłą zimę na tym http://www.rezulteo-opony.pl/opony-hank ... opon-36626 KOREA dość cicha i fajna opona

Ale teraz założyłem Dunlop Winter Sport prowadzi sie o niebo lepiej niż letnie micheliny
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez buca » 2013-11-23, 18:27

fotoplastikon napisał(a):A jak zachowują Ci sie podczas deszczu ? Nie masz problemów z trakcją - ESP ?

Zadnych problemów niema.Zimówki zachowują sie dobrze w deszczu i śniegu a letniesie troche ślizgały przy chamowaniu i huczały.
buca
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2013-07-20, 20:24
Lokalizacja: Gogolin Opolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Piotr

Postprzez Greg » 2013-11-24, 11:05

Korea jest troche lepsza, hankook albo kumho jeśli dobrze kojarzę
W rankingach opon jednak chińskie nie znajdują się w czołówce. Jedyna ich zaleta to jest cena, bo na pewno nie trwałość, jakość, cichość i prowadzenie

po drugie ja osobiście chińskich bym nie założył. pod tym względem jestem patriotą i wybrałbym dębicę (mam w 1 aucie) lub kormorana (miałem kiedyś) :) <okok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez marekwroc » 2013-11-24, 13:49

Greg napisał(a):po drugie ja osobiście chińskich bym nie założył. pod tym względem jestem patriotą i wybrałbym dębicę (mam w 1 aucie) lub kormorana (miałem kiedyś) :) <okok>

a jaka masz debice?
we internetach 17" mozna znalezc debice furio na lato i tez sie tak zastanawiam bo cena przyzwoita, a wyczynowo nie jezdze.
Obrazek
Avatar użytkownika
marekwroc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-11-19, 17:19
Lokalizacja: wrocław
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Postprzez buca » 2013-11-24, 15:22

Greg napisał(a):po drugie ja osobiście chińskich bym nie założył. pod tym względem jestem patriotą i wybrałbym dębicę (mam w 1 aucie) lub kormorana (miałem kiedyś)


I tu bym sie zastanowił czy chiński niesą lepsze.
buca
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2013-07-20, 20:24
Lokalizacja: Gogolin Opolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Piotr

Postprzez Greg » 2013-11-24, 18:52

marekwroc napisał(a):a jaka masz debice?

Frigo dwójki 14 cali w peugeocie.Świetnie dają radę

Edit:
najnowszy test ADAC:
"Polskie Kormorany uzyskały najgorszy w testowanej stawce wynik na suchej nawierzchni i jeden z najgorszych na mokrej oraz pod względem generowanego hałasu. ma jednak niskie opory toczenia i nieźle zachowuje się na śniegu i lodzie. " czyli opona zimowa, niezła na śniegu i lodzie, a kiepska na suchym.... CZY NIE TAKA WŁAŚNIE MA BYĆ OPONA ZIMOWA???
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez malboro » 2013-11-24, 19:36

Greg napisał(a):Frigo dwójki 14 cali w peugeocie.Świetnie dają radę

Edit:
najnowszy test ADAC:
"Polskie Kormorany uzyskały najgorszy w testowanej stawce wynik na suchej nawierzchni i jeden z najgorszych na mokrej oraz pod względem generowanego hałasu. ma jednak niskie opory toczenia i nieźle zachowuje się na śniegu i lodzie. " czyli opona zimowa, niezła na śniegu i lodzie, a kiepska na suchym.... CZY NIE TAKA WŁAŚNIE MA BYĆ OPONA ZIMOWA???


Jeśli chodzi o Frigo 2 - to niestety mam podobnie zdanie ;-)
Syn właśnie do Astry nówki założył. Na suchym - głośno i mało komfortowo, na mokrym - droga hamowania w porównaniu ze starymi letnimi Pirellkami z 3mm bieżnika nieporównywalnie dłuższa. Czekam na śnieg, bo inaczej będzie coś w niedługim czasie do klepania :-|
Niestety IMO nie taka powinna być opona zimowa, bo zima to nie tylko śnieg ;-)

Pzdr.
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Postprzez Piotruś » 2013-11-24, 20:57

malboro napisał(a):
Greg napisał(a):Frigo dwójki 14 cali w peugeocie.Świetnie dają radę

Edit:
najnowszy test ADAC:
"Polskie Kormorany uzyskały najgorszy w testowanej stawce wynik na suchej nawierzchni i jeden z najgorszych na mokrej oraz pod względem generowanego hałasu. ma jednak niskie opory toczenia i nieźle zachowuje się na śniegu i lodzie. " czyli opona zimowa, niezła na śniegu i lodzie, a kiepska na suchym.... CZY NIE TAKA WŁAŚNIE MA BYĆ OPONA ZIMOWA???


Jeśli chodzi o Frigo 2 - to niestety mam podobnie zdanie ;-)
Syn właśnie do Astry nówki założył. Na suchym - głośno i mało komfortowo, na mokrym - droga hamowania w porównaniu ze starymi letnimi Pirellkami z 3m bieżnika nieporównywalnie dłuższa.
.

Biorę stronę Młodego ;-) .

Frigo na polskie warunki sezonu zimowego do samochodu klasy Opel Astra są (moim skromnym zdaniem) bardzo dobrym wyborem, bez niepotrzebnego wyrzucania kasy w błoto (poniekąd dosłownie).

Osobiście od kilku dni ujeżdżam (fabrycznie nowe, moje ulubione) Nokiany WR D3 (205/55R16, made in rusia jak się okazało już po zakupie ale mam to w nosie ;-) ) i też mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, ze droga hamowania oraz szybkie pokonywanie zakrętów są odczuwalnie gorsze od właśnie zdjętych, zjechanych (3-4 mm bieżnika max) kółek letnich.
Ale wydaje mi się to normalne, bo guma, która musi zachować miękkość i elastyczność w mocno ujemnych temperaturach nie może być równie sztywna co na oponach letnich.

W każdym razie wracając do "Dębicy" - korzystając z własnych obserwacji i doświadczeń np. bliższych oraz dalszych sąsiadów - zamierzam założyć do nowego auta (wiesz którego) nic innego ... jak właśnie Dębicę, tyle, że nie "zwykłe" Frigo, a "Frigo HP" (nowszyy model od zeszłego roku, nie spotkałem się dotąd z ani jedną negatywną opinią, nawet mają napisy Made in Germany choć to mało ważne).

Malboro ;-) 8-) , nie usiłuję przekonywać Cię na siłę, fachowcem od opon na pewno nie jestem ale myślę, ze jednak trochę zbyt surowo oceniasz zakup Młodego. Nie wiem na czym jeździsz w swoim A6 ale oby jeszcze nie było tak, że ... , hehe ... <rotfl> .

Malboro napisał(a):Czekam na śnieg, bo inaczej będzie coś w niedługim czasie do klepania :-|


Nic prostszego, już możesz trenować. Przed niedaleka chwilą na Kubalonce (na Salmopolu dokładnie tak samo):
Obrazek

Obrazek

Właśnie się zaczęło i nie sądzę żeby przed porankiem przestało :cry: .

Malboro napisał(a):Niestety IMO nie taka powinna być opona zimowa, bo zima to nie tylko śnieg ;-)


Pożyjemy, zobaczymy :] ... . Z przyjemnością wrócę do tego topika wiosną 8-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2013-11-24, 21:09

Piotruś, Już do Ciebie jade warunki drogowe wysmienite ;)
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez malboro » 2013-11-24, 22:00

Piotruś napisał(a):Biorę stronę Młodego ;-) .

Frigo na polskie warunki sezonu zimowego do samochodu klasy Opel Astra są (moim skromnym zdaniem) bardzo dobrym wyborem, bez niepotrzebnego wyrzucania kasy w błoto (poniekąd dosłownie).

Dokładnie tym się kierował przy zakupie ;-)
Teraz widzę, że musi się do nich baaardzo przyzwyczaić i już nie jest takim entuzjastą jak przy zakupie ;-)

Piotruś napisał(a):Osobiście od kilku dni ujeżdżam (fabrycznie nowe, moje ulubione) Nokiany WR D3 (205/55R16, made in rusia jak się okazało już po zakupie ale mam to w nosie ;-) ) i też mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, ze droga hamowania oraz szybkie pokonywanie zakrętów są odczuwalnie gorsze od właśnie zdjętych, zjechanych (3-4 mm bieżnika max) kółek letnich.
Ale wydaje mi się to normalne, bo guma, która musi zachować miękkość i elastyczność w mocno ujemnych temperaturach nie może być równie sztywna co na oponach letnich.

Hmm... No ja takiej zmiany nie odczuwam. Wręcz przeciwnie - na mokrej nawierzchni (jesienne pluchy) autko mi się trzyma drogi lepiej niż na letnich (widocznie lepsza odporność na aquaplaning). Na śniegu też pewnie się czuję ;-)

Piotruś napisał(a):W każdym razie wracając do "Dębicy" - korzystając z własnych obserwacji i doświadczeń np. bliższych oraz dalszych sąsiadów - zamierzam założyć do nowego auta (wiesz którego) nic innego ... jak właśnie Dębicę, tyle, że nie "zwykłe" Frigo, a "Frigo HP" (nowszyy model od zeszłego roku, nie spotkałem się dotąd z ani jedną negatywną opinią, nawet mają napisy Made in Germany choć to mało ważne).

Oczywiście - Twój wybór :)

Piotruś napisał(a):Malboro ;-) 8-) , nie usiłuję przekonywać Cię na siłę, fachowcem od opon na pewno nie jestem ale myślę, ze jednak trochę zbyt surowo oceniasz zakup Młodego.

Mnie do fachowości w temacie zapewne jeszcze dalej, ale mam szybkie i aktualne porównanie :)
Dlatego postanowiłam wtrącić "słowo" ;-)

Piotruś napisał(a):Nie wiem na czym jeździsz w swoim A6 ale oby jeszcze nie było tak, że ... , hehe ... <rotfl> .

Baaardzo zabawne :-P ;-)
(Dunlop Winter Sport 3D - bardzo przyzwoita proporcja jakość/cena)

Piotruś napisał(a):Właśnie się zaczęło i nie sądzę żeby przed porankiem przestało :cry: .

Super :-D

Piotruś napisał(a):Pożyjemy, zobaczymy :] ... . Z przyjemnością wrócę do tego topika wiosną 8-) .

Również... 8-)
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Postprzez Koenig » 2013-11-24, 22:19

Frigo niestety mają jedną bardzo poważną wadę - wyłażące z boku druty. W latach 90-tych miałem na pewnym aucie frigo 1 i były to genialne opony, choć wyglądały paskudnie. W 2006 roku kupiłem je do auta żony. Nie wiem co zmienili w produkcji ale po kolei we wszystkich juz w drugim roku użytkowania wylazły druty. Każdy wulkanizator potwierdzi że te opony mają wadę.
Co do HP to się nie wypowiadam, to juz zupełnie inna bajka a ja nie mam z nimi żadnego doświadczenia. Nie mniej jednak do Dębicy się zraziłem i poniżej Klebera juz nic nie kupuję.
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Wyrwiząb » 2013-11-25, 09:00

Piotruś napisał(a):

Osobiście od kilku dni ujeżdżam (fabrycznie nowe, moje ulubione) Nokiany WR D3 (205/55R16, made in rusia jak się okazało już po zakupie ale mam to w nosie ;-) ) i też mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, ze droga hamowania oraz szybkie pokonywanie zakrętów są odczuwalnie gorsze od właśnie zdjętych, zjechanych (3-4 mm bieżnika max) kółek letnich.
Ale wydaje mi się to normalne, bo guma, która musi zachować miękkość i elastyczność w mocno ujemnych temperaturach nie może być równie sztywna co na oponach letnich.

.


Od chyba dwóch tygodni mam nowe nokian WR A3 205/55R16 91h, śniegu jeszcze nie ma, ale spostrzeżania odnośnie mokrego asfaltu mam podobne. Wcześniej były założone jakieś barum, miały już 6 lat i były dramatyczne pomimo jeszcze zadowalającej grubości bieżnika.

Ps. Uwielbiam podjazd pod Salmopol na rowerze :) Ta góra bezwzględnie odsiewa słabszych kolarzy
Miała długie, czarne, kręcone zęby
Wyrwiząb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 250
Dołączył(a): 2013-06-04, 09:38
Lokalizacja: Kraków
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2010
Imię: Wojciech

Postprzez yogibear1 » 2013-11-27, 20:38

panowie a nexen ?
ja kupiłem co prawda letnie 225/40/18 cali nexen 8000 sa ciche naprawdę dobrze sie jezdzi no i idzie na pierwszy montaż do kia :shock:
yogibear1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2013-11-23, 16:12
Lokalizacja: poland
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: marcin

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości