Chrobotanie w tylnym kole wymiana łozyska.

Postprzez Przemcio » 2013-12-15, 16:43

Komerecki, prześwietl najpierw klocki hamulcowe, a najlepiej w momencie "chrobotania" wcisnąć hamulec, jeżeli znikknie hałas to hamulce do przeglądu i pewnie wymiany

Łożyska odzywają sie różnie od huczenia po hałaś jakby wyząbkowanych opon a chrobotanie zgrzytanie itp są jak sie na takim łożysku spory czas jezdzi

spróbuj pojezdzić lw kółko raz w jedną str raz w drugą i jezeli są to łożyska to w którąś str powinno być głośniej lub Ciszej

Zasada wymiany parami jest raczej nie potrzebna ale po sprawdzeniu drugiej str

łożysko SKF na tył 350zł
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: Chrobotanie w tylnym kole wymiana łozyska.

Postprzez Andi » 2013-12-16, 17:04

Komerecki napisał(a):hej
czasami jak jadę coś mi chrobocze z tyłu po lewej stronie. Nie jest to zawsze ale jednak.
Czy to może być łożysko ? Czy z wymianą tego jest problem i czy trzeba tez wymienić na wszelki wypadek to drugie tez czy nie obowiązuje tutaj zasada wymiany parami ?

Moze to byc lozysko ale nie musi, trzeba wszystko dokladnie obejrzec i podjac decyzje co wymienic, chrobotania nie wolno lekcewazyc,pozniejsze skutki moga byc dotkliwsze finansowo .
Mialem taka sytuacje ze lozysko w czasie jazdy na ulamek sekundy blokowalo kolo sporadycznie ,
w sumie moze zrobilo to z 5 razy .Mechanik przed ostatnim wyjazdem ogladal i nic nie stwierdzil ,a sam pewny nie bylem w co uderzyc .Po powrocie gdzie przy 100km/h na suchym asfalcie zblokowalo kolo na 1sek ,wymienilem lozyska obydwa i sie okazalo ,ze winne mialo zmielony koszyk i az sie prosilo o zablokowanie kola na dobre :-/ .
Lozyska wg mnie to tylko SKF lub Fag , co i jak zrobisz w swoim aucie --wybor nalezy do Ciebie.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Andi » 2013-12-16, 19:15

Komerecki napisał(a):Zabiliście mi gwoździa...

A teraz tak - czy może nie lepiej podnieść je na lewarku i pokręcić tym kołem ? Jak łożysko - będzie chrobotać ? Objawi sie problem ?

Lepiej w celu zlokalizowania usterki zrobic/sprawidzic cokolwiek zwiazane z tematem, wieksze szanse znalezienia,
niz nie robic nic ,takie moje zdanie.
Jednakze jak napisalem wyzej nie zawsze jest latwo zdefiniowac problem nawet mechanikowi.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez RomanS » 2013-12-16, 19:40

Komerecki napisał(a):A teraz tak - czy może nie lepiej podnieść je na lewarku i pokręcić tym kołem ? Jak łożysko - będzie chrobotać ? Objawi sie problem ?


Od tego logicznie mysląc powinieneś zacząć :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Przemcio » 2013-12-17, 19:51

Komerecki napisał(a):Jednak łożysko.
Zacząłem się zastanawiać czy to aby nie układ hamulcowy ale zaciągałem lekko ręczny i nic sie nie działo -dalej warczało.
Na razie stoi - będę szukał mechanika. Dzięki za pomoc.
wymiana łożyska prosta sprawa potrzebujesz tylko imbus 19 z takich nie standardowych kluczy :arrow:
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Przemcio » 2013-12-18, 21:09

bagnet napisał(a):
Przemcio napisał(a):wymiana łożyska prosta sprawa potrzebujesz tylko imbus 19 z takich nie standardowych kluczy


A nie jest tez potrzebny jakos nabijak czy cos w ten deseń ?
nabijak? akcja praktycznie ta sama co wymianą przegubu z przodu odkręcasz centrlaną śrubę na imbus 19 i reszta to już górki nie pamiętam dokłądnie ale łożysko trzyma sie na 4ech śrubach proste, nie potrzeba nawet kombinować z mechaniorem czas max godzinka
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez MaTyS » 2013-12-24, 14:52

Może i proste..., ale czasami obudowa łożyska potrafi naprawdę nieźle opierać się przed wyciągnięciem.
MaTyS
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2013-09-14, 08:40
Lokalizacja: Iława
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości