Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez sidewind76 » 2013-06-26, 05:16

Krzysztof1967 a może kabelek który masz jest tylko vag i nie ma szyny can
wtedy będzie się tak działo że połączysz się z silnikiem natomiast inne podzespoły nie będą odpowiadać
Od nieba dzieli nas 9 milimetrów...
Avatar użytkownika
sidewind76
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2013-06-24, 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Model: VW Golf
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Rafał

Postprzez SYLJED » 2013-06-26, 22:25

Jak chcesz sprawdzić na moim Vag-u,to zapraszam do Boguchwałowic koło Siewierza,mój odczytuje klimę :-P .
Avatar użytkownika
SYLJED
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2013-06-10, 08:39
Lokalizacja: śląskie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AHU 90KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Sylwia

Postprzez Krzysztof1967 » 2013-06-28, 15:08

Dzięki SYLJED jak będę luźniejszy na pewno się odezwę.

[ Dodano: 2013-09-27, 12:44 ]
Sprawa się wyjaśniła, mianowicie był uszkodzony oring na rurce klimatyzacji. Czynnik uciekał, stąd słabe chłodzenie na postoju. Wszystkim dziękuję za pomocne uwagi, a szczególnie Piotrowi.
Obrazek
Pozdrawiam Krzysiek
Panta rhei
Avatar użytkownika
Krzysztof1967
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2013-06-23, 14:04
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model: Transporter T5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AXC 86KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Krzysztof

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez lukidb » 2015-04-11, 18:50

w związku ze zbliżającymi się upałami, aby nie zakładać nowego tematu, odgrzebię stary.
Problem mam podobny jak autor tematu, Podczas jazdy z klimą wszystko jest ok. Kiedy tylko zatrzymam samochód po około minucie, może dwóch z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Dodatkowo klima jakby "zmulała" silnik, spadają nieznacznie obroty a zza konsoli słychać jakby delikatne "rzężenie". problem pojawił się jeszcze podczas zeszłych wakacji, ale nie miałem czasu na zajęcie się tematem. Podobnie jak autor miałem problem z połączeniem się z panelem klimy, ale pomogło zmniejszenie opóźnienia w ustawieniach portu z 16 na 8 ;). Przy basic setings jest tak jak pisze Piotruś. Wartości stopniowo spadają do 000 poza ostatnią - 10 kolumną, tam pozostaje wartość 054.
Dodatkowo po pierwszym uruchomieniu kanał 01 w basic setings i odczytaniu błędów pojawiło się:

Kod: Zaznacz cały
Control Module Part Number: 4B0 820 043 S 
  Component and/or Version: A6-Klimavollautomat D62
           Software Coding: 00060
            Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)
        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent


po skasowaniu błąd nie pojawia się ponownie.
proszę o pomoc w diagnozie usterki.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez sztukens » 2015-04-11, 20:31

Mogę pomóc jedynie tyle że chodzi o:

01810-silnik nastawczy klapy temperatury -prawy(v159)

Pozdrawiam
sztukens
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2014-09-08, 15:29
Lokalizacja: Rybnik
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Szymon

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez Piotruś » 2015-04-12, 08:57

Wprowadź nową adaptację klap klimatronika.
Nastawy podstawowe (Basic Setting) > Grupa 01
Sprawdź czy błąd wrócił.

Oprócz tego - włącz klimę na biegu jałowym i po kilku chwilach sprawdź czy na rurkach przy ścianie grodziowej odczuwa się wyraźną różnicę temperatur (wąska winna być ciepła/gorąca, szeroka zimna (wyraźnie zimna).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez lukidb » 2015-04-12, 18:04

Piotruś, błąd nie powraca, natomiast z rurkami jest źle :-| . Grubsza, jest lodowata, cieńsza niestety ledwo letnia. Nie nagrzała się nawet po dłuższej, ok 100km jeździe, za to grubsza, była pokryta lodowatymi kroplami wody
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez Piotruś » 2015-04-12, 18:12

Lukidb, letnia/ciepła to pojęcia bliskoznaczne. Z tego co opisujesz wydaje się, że układ klimatyzacji funkcjonuje prawidłowo.
Skoro błąd nie powraca być może wprowadzenie parametrów nastawnych klap klimatronika wystarczy <mysli> :?:
No oby, bo dostęp do tych silniczków delikatnie mówiąc nie jest łatwy ... :roll: .

W temacie rurek zimna/ciepła sprawdź czy podobna różnica temperatur jest osiągalna na obrotach biegu jałowego, a nie po dłuższej jeździe, bo właśnie o to mi chodziło czy układ jest wydajny zawsze, a nie tylko przy podwyższonych/wysokich obrotach silnika ... :?: :?:
I to też jedynie poglądowo, bo nawet jeżeli w dalszym ciągu wszystko będzie prawidłowo to wiosenny przegląd klimatyzacji "raczej" jest wskazany tak czy tak ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez lukidb » 2015-04-13, 09:30

Piotruś, źle się wyraziłem. Najpierw sprawdzałem oczywiście rurki na biegu jałowym. Rurka grubsza jest wyraźnie zimna, natomiast rurka cieńsza jest w temperaturze otoczenia (na pewno nie ciepła/gorąca). Martwi mnie tylko ten odgłos dobiegający zza konsoli środkowej na biegu jałowym, oraz spadające obroty po włączeniu klimatyzacji.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez Piotruś » 2015-04-13, 09:47

lukidb napisał(a):Piotruś, źle się wyraziłem. Najpierw sprawdzałem oczywiście rurki na biegu jałowym. Rurka grubsza jest wyraźnie zimna, natomiast rurka cieńsza jest w temperaturze otoczenia (na pewno nie ciepła/gorąca).

No dobrze. Tak czy tak świadczy to, że kompresor działa. Wydajności układu dotykaniem rurek (jakkolwiek by to nie zabrzmiało :mrgreen: ) i tak nie ustalimy, ale raczej już wiadomo, że ewentualny serwis klimatyzacji ograniczy się do przefiltrowania i uzupełnienia czynnika oraz oleju.
Ja bym jeszcze zachęcał do czyszczenia zaworu rozprężnego ale nie wszyscy chcą to robić, a szkoda.

lukidb napisał(a):Martwi mnie tylko ten odgłos dobiegający zza konsoli środkowej na biegu jałowym,

Ciężko tak na odległość ale można przypuszczać, ze słyszysz pracujący silniczek klap klimatronika. Skoro błąd nie wraca (?) niekoniecznie jest to powód do jakiegokolwiek zmartwienia. Jest normalne, że sterownik dostosowuje klapy do bieżących ustawień i warunków pracy.

lukidb napisał(a): oraz spadające obroty po włączeniu klimatyzacji.

Jeżeli masz na myśli krótkotrwałe wahniecie obrotów po włączeniu kompresora klimy to spoko. Chwilowe obciążenie jest potężne i nie ma się co dziwić, że silnik potrzebuje krótkiej chwili na "odzyskanie równowagi". Gdybym ja Ci zarzucił worek kartofli na ramię podczas marszu - też byś się zachwiał i skorygował krok ... ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez MaRcInEs » 2015-08-08, 21:35

Do tych co mają problemy z nie wydajnością klimatyzacji jeżeli sprężarka ma swoje parametry wydajne ( a to wyjdzie na maszynie która ściąga i nabija czynnik wraz z olejem ) to skupcie sie na osuzaczu on tez potrafi narobić blokade jak nikt go nie wymieniał, osuszacz zuzyty potrafi dojść do rozpadu a wtedy caly rozpad leci w obieg i robi sie sieczka w sprężarce,i nastepny krok to dysza rozprężna znajdująca się w rurce zaraz przy zaworze od serwisu klimatyzacji naprawde warto ją wymienic to koszt 10zł za dysze a efekt piorukujący klima zaczyna funkcionować jak należy :]
Avatar użytkownika
MaRcInEs
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2015-08-07, 20:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Marcin

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez jcsft » 2015-08-17, 14:47

Też mam problem z cieplejszym powietrzem z klimatyzacji w trakcie postoju / jazda w korku. Na dodatek u mnie na nierównościach słychać takie klepanie, stukanie jakby jakieś właśnie klapki po prawej stronie za schowkiem luźno się tłukły. Takie same odgłosy są kiedy zmieniam ustawienia nawiewów np. tylko na szybę albo tylko do kabiny.

PYTANIE: gdzie znaleźć opis tego co pokazuje ukryte menu Climatronic? Rozpiska która wszedzie znajduje w internecie nijak nie pokrywa sie z wartosciami ktore ja odczytuje z mojego climatronica. np. kanał 17 - prędkość pojazdu u mnie wyświetla wartość 27 podczas gdy auto stoi z wyłaczonym silnikiem. Pozostale wartości też sa rozne z tego co jest w opisach w necie.
jcsft
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2014-11-23, 22:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Jacek

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez Piotruś » 2015-08-18, 05:42

Jcsft, ukryte menu nie rozwiąże Twoich problemów.

Po pierwsze koniecznie wypadałoby co najmniej ustalić które konkretnie klapy stukają na nierównościach i z jakiego powodu.
Jeśli coś jest źle zmontowane żadnym komputerem ani żadną adaptacją problemu na pewno nie usuniesz..

Po drugie należy przeprowadzić diagnostykę oraz adaptację klap klimatronika (VAGiem, VASSem, VCDS'em), co zajmuje do 5 minut czasu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez mandi » 2016-07-28, 19:42

Witam podepnę się pod temat.Jak zrobić nastawy podstawowe za pomocą Polski VAG 4.9 tylko ten program łączy mi się ze sterownikiem od klimy.Pomocy!!!
mandi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2015-08-23, 11:44
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez mandi » 2016-07-31, 22:11

:[ :[ :[ :[ pomoże ktoś ??
mandi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2015-08-23, 11:44
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Marcin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości