Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i maglow.

Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i maglow.

Postprzez krismichta » 2014-05-25, 09:31

Witam wszystkich i prosze o pomoc,

Usterka w mojej audi jest ciezko chodzacy uklad kierowniczy. Podczas jazdy kierownica nie odbija sama. Na postoju czy podczas jazdy dziala tak samo. Rowniwz nie ma roznicy jesli chodzi o rozgrzanie oleju. Przy wiekszych obrotach nie mam zmian. Posiadam audi a6 c5 2,4 motor z 2000 r, wymienilem pompe wspomagania po regeneracji i nie pomoglo, w nastepnej kolejnosci wymienilem maglownice - rowniez nie pomoglo. Dodam ze przy tych dwoch zabiegach dwukrotnie zmienilem plyt dedykowany do pomp febi zielony. Pomóżcie - co jest nie tak? Za slaba pompe mi sprzedali?
krismichta
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2014-05-25, 09:17
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALW 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Krzysiek

Re: Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i magl

Postprzez RomanS » 2014-05-25, 10:19

krismichta, nie mozna wykluczyc, że maglownica lub pompa zostały sregenerowane nieprawidłowo. Czasy niestety są takie, że każdy mechanik bierze każdą robotę, twierdzi że wszystko wie i umie o wszystkich możliwych samochodach a tak naprawdę duża część z nich nawet zawodówki nie skończyła :roll:
jak Ci pomóc przez internet ? <mysli>

Zasięgnij moze porady jakiegoś fachowca (na żywo) :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i magl

Postprzez krismichta » 2014-05-25, 11:02

Czy jedynym rozwiazaniem jest sprawdzenie podzespolow (maglownicy i pompy) na maszynie?
krismichta
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2014-05-25, 09:17
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALW 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Krzysiek

Re: Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i magl

Postprzez RomanS » 2014-05-25, 12:02

krismichta napisał(a):Czy jedynym rozwiazaniem jest sprawdzenie podzespolow (maglownicy i pompy) na maszynie?


Jesli chciałbyś poznać jakieś kontrolne wartosci liczbowe to pewnie tak, tylko stanowisko diagnostyczne, najlepiej u producenta tych zespołów :mrgreen:

Ale ! mozna tez dokonac pewnych prób nawet na zespołach zamontowanych w aucie. Po podniesieniu przodu pojazdu powinieneś móc poruszyć rękami jedno koło skret w lewo/prawo). Ruch ten powinien bez problemu zostać przeniesiony przez przekaldnię na drugie koło. Jesli piszesz o dużej sile potrzebnej do kręcenia kierownicą i braku powrotu do jazdy na wprost to powinno to się odbic na sile potrzebnej do tego skręcenia ręcznie, za koło.
Przy okazji sprawdź czy nie stawiaja oporu przeguby kulowe (malo prawdopodobne, ale...)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i magl

Postprzez Mefiu » 2016-07-15, 19:47

Cześć,

Panowie mam problem po regeneracji maglownicy. Zalałem nowy, katalogowy, zielony, syntetyczny płyn Mobil (ponoć wypas - zawsze kupuje wszystkie oleje i płyny w tym samym sklepie z olejami i nigdy się nie zawiodłem). Choć może się okazać, że jednak trzeba będzie kupić ori z ASO...

Mianowicie ... Po zmontowaniu wszystkiego, weszło do układu jakieś 600ml płynu. Przez moment leciały bąbelki i przestały, więc stwierdziłem, że układ odpowietrzony i pojechałem do domu. Przejechałem tak 40km, zajechałem na placyk i wypłukałem układ nowym płynem. Żadne bąble nie leciały, a kiera kręciła się tak lekko, że aż dziewczyna była w szoku - koła oczywiście w powietrzu. No więc jazda testowa i zonk... podczas jazdy kiera chodzi aż za lekko, ale stojąc w miejscu muszę się z nią siłować, a temu wszystkiemu towarzyszy dźwięk pompy. HELP

Magla robiłem ponieważ wjeżdżając na krawężnik przy skręconych kołach był pojedynczy stuk. A ja stuków w moim aucie nie zniese :D Chociaż powoli zaczynam żałować <wnerw>
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i magl

Postprzez Piotruś » 2016-07-15, 20:20

Żeby W PEŁNI odpowietrzyć układ wspomagania musisz parokrotnie (i bez pośpiechu) skręcić kołami w położenia skrajne, co pozwoli wypchnąć całe powietrze do zbiorniczka.
Potem należy zgasić silnik i chwilę odczekać i znowu powtórzyć parokrotne odpowietrzanie w skrajnych pozycjach prawo/lewo.
Z czasem całe powietrze się usunie, płyn przestanie się pienić, buczenie zaniknie a wspomaganie zwiększy wydajność.
Skoro na starym płynie było dobrze, to na nowym tym bardziej musi być.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i magl

Postprzez Mefiu » 2016-07-15, 20:33

Dokładnie tak robiłem. Najpierw na zgaszonym silniku, później na odpalonym po 2sekundy w skrajnych położeniach. W takim razie pojeździmy, zobaczymy :) dzięki
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i magl

Postprzez Mefiu » 2016-09-12, 14:48

Siema,
Mam mały problem z doborem płynu do wspomagania z ASO. Na zbiorniczku jest napisane, że można wlewać tylko mineralny płyn G002000 natomiast w serwisie powiedziano mi, ze G002000 jest już nie produkowany od 2006r i zastepuje go G004000, który jest syntetyczny, ale to nie powinno mnie interesować czy jest syntetyk, czy mineralny, bo ten właśnie płyn powinienem zalać. Aktualnie mam w układzie zielony płyn Mobil syntetyk, którego wlałem razem z płukaniem po założeniu zregenerowanej maglownicy. Taki olej dobrał mi gościu w sklepie z olejami/płynami gdzie zawsze jeżdżę. Po założeniu malga i zalaniu tym płynem coś skrzypi przy skręcie max w lewo i czasami przycina się zawór ciśnieniowy co powoduje na wolnych obrotach siłowanie się z kierownicą. Wydaje mi się, że to wina płynu - syntetyk jest rzadszy od mineralnego więc ciśnienie spada i może dlatego zawór się zacina. Przed regeneracją maglownicy nie było żadnego problemu oprócz stuków przy wjeździe na krawężnik ze skręconymi kołami. Co teraz ? kupować, płukać i zalewać ten Syntetyk G004000 ?
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i magl

Postprzez RomanS » 2016-09-12, 19:36

Mefiu, nie przesądzając oczywiście niczego co dotyczy Twojego przypadku chciałbym napisać co było u mnie. Być może znajdziesz jakąś wskazówkę ?
Otóż bodajże w 2013 roku zaczęły narastać objawy coraz głośniejszej pracy układu wspomagania (buczenie). Bez większej wiary w skuteczność postanowiłem zacząć od najprostszej rzeczy czyli wymiany płynu. Odessałem stary (prawdopodobnie 13 letni ?) nalałem nowego i przepompowałem skręcając kołami bez uruchamiania silnika. Nowy płyn kupiłem w ASO, przedstawiono mi dokładnie taką argumentację jak Tobie aby zalać G004. Nowy płyn wyraźnie rzadszy od starego. O dziwo, do dziś wszystko działa skutecznie.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Cięzko chodzi kierownica po wymianie pompy wspom. i magl

Postprzez Mefiu » 2016-09-13, 10:09

Tak mi się właśnie wydaje, że audi wie co robi i trzeba mimo wszystko zaufać ... Jadę dziś po płyn i niech się dzieje wola audi :D

Dzięki RomanS
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość