co kupić?

Czyli wszystko to co nie powinno się znaleźć w Dziale Technicznym.

co kupić?

Postprzez surowy » 2013-06-07, 16:28

Tak luźno powoli się zastanawiam, czy może nie zmienić swojego samochodu, którym śmigam na co dzień.
Proszę o nie pisanie A6, bo tego nie zrobię z prostej przyczyny.. nie stać mnie na c7, a c6 mnie nie przekonuje :)

Ostrzegam, że wybredny jestem.
Mam aktualnie volvo s80 II generacji, ale chciałbym coś nieco mniejszego i tym razem oszczędnego.
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, więc oczywistym typem jest s60.
Mniej więcej coś takiego:
http://otomoto.pl/volvo-s60-C28391558.html

2gą ciekawą opcją jest lexus IS
http://otomoto.pl/lexus-is220-comfort-m ... 87100.html
Za nimi przemawia całkiem fajne wyposażenie

Co do innych porównywalnych samochodów, to jakoś nie mogę znaleźć nic, co by mnie przekonało.
bmw 3 w środku wygląda tragicznie, nie chcę na to patrzeć zawsze jak jeżdżę, zresztą ostatnio testowałem, to nie leżał mi ten samochód. A na najnowszą generacje mnie nie stać.
audi a4.. niby z wyglądu całkiem fajne, ale te silniki 2.0tdi mnie przerażają swoją awaryjnością i jakoś nie chce mi się wierzyć, że są poprawione.
mercedes w ogóle do mnie nie przemawia, więc c klasę z góry odrzucam
całkiem ciekawą opcją byłoby subaru legacy, ale też do wnętrza musiałbym się dłuugo przyzwyczajać. No i pytanie, co z tymi sprzęgłami w 2.0D?


A może coś pominąłem? :)
Avatar użytkownika
surowy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:27
Lokalizacja: wawa
Model: S6 C6
Nadwozie: Coupe
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 BVJ 349KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2008
Imię: Rafał

Postprzez Andi » 2013-06-07, 17:09

Ostatnio mialem mozliwosc jezdzic jaguarem XJ8 4,2 automat , powiem tak :
komfort jazdy na :-D na 19 i profilu 40 prowadzi sie lepiej jak u mnie na 16 /55 ;-) ,na plus nadwozie z aluminium na minus ew. koszty.

a model XF to juz wogule bajka,
SAM sie zastanawaim nad zmiana na X- type :?:
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Greg » 2013-06-07, 17:30

Ja bym brał Lexusa. Taki trochę egzotyczny i rzuca się w oczy. No i niezły wypas
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Bartek_530xD » 2013-06-07, 18:01

Jako kawaler to bym łukał bez namysłu 3er w coupe:-)) może BMW w środku jest surowe ale za to prowadzą sie po prostu pięknie :-) układ kierowniczy to poezja dla kogoś kto czasem lubi odcisnac pedał gazu :-))
Avatar użytkownika
Bartek_530xD
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-06-03, 08:41
Lokalizacja: Olkusz
Model: BMW 530xD
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Bartek

Postprzez Lechu » 2013-06-07, 19:39

Volvo wygląda jak koreańska KIA po tuningu więc to jest lipa jak dla mnie.

Lexus to LS więc tu bym szukał .

X-type to już jest trochę inna bajka 100 lepiej wybiera nierówności. Poza tym części części części . Gorzej jak do Legend-a .

A5 ?? :P
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez surowy » 2013-06-08, 00:28

adamze27, bmw serii 5 prędzej, ale.. to klasa raczej s80, a chciałem coś mniejszego :)

Andi, brawo za genialny pomysł :)
http://otomoto.pl/jaguar-xf-2-7-v6-bi-t ... 47664.html
takie cacko robiłoby robotę, kiedyś tylko to chciałem, a mi wyleciało z głowy, dzięki za przypomnienie :) Nawet to, że wcale nie jest mniejsze jakoś przeżyję :)

greg, tylko, że jakoś tak.. no 2 lata temu jak szukałem samochodu, to mało takiego nie kupiłem, opatrzyły mi się już.

Bartek_530xD, nie chcę żadnego 3er, nawet coupe.. nie przemawia do mnie :D

Lechu, LS? to nie dla mnie.. za to A5 już jest całkiem fajne.
Avatar użytkownika
surowy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:27
Lokalizacja: wawa
Model: S6 C6
Nadwozie: Coupe
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 BVJ 349KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2008
Imię: Rafał

Postprzez Mona » 2013-06-08, 15:16

Ja osobiście jeździłam S40tką z 2012r i byłam wniebowzięta z powodu możliwości jakie ma po wciśnięciu gazu :D ale jednak wyglądowo volvo do mnie nie przemawia, no chyba że V40 no ale to w ogóle nie podchodzi pod tą rozmowę :P
Lexusem też udało mi się jechać z silnikiem 2,5 bodajże na podwójnej turbinie. No tam to był szał pyty (gdybym ją tylko miała :P) no ale conowo wychodził okrutnie dużo, u nas w firmie był autem najdroższym i jego wynajem kosztował ponad 3klocki na dobre ^^ więc boję się pomyśleć ile kosztował :D

Jeżeli Audi w ogóle do Ciebie nie przemawia, mozna pokusić się na Insignię (wiem, zjecie mnie za to zapewne :P). Ale po paruset kilometrach zrobionych Insignią (akurat w kombi) stwierdzam że jest mega wygodna i komfortowa. Zawieszenie nie pozwalało na odczucie jakiejkolwiek dziury czy nierówności. Pięknie wszystko ściągało. Środek mi się podobał, ale to już wiadome, że kwestia gustu, tak jak i ogólnie że to Opel. Chociaż do nich ostatnio zaczęłam się przekonywać :P
Avatar użytkownika
Mona
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 541
Dołączył(a): 2013-06-03, 22:52
Lokalizacja: Kraków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Monika

Postprzez Rubio » 2013-06-09, 21:37

surowy, zastanów się jeszcze nad jedną rzeczą czyli napęd.
Ja miałem już wiele samochodów służbowych i prywatnych i dla mnie podstawą szukania kolejnego samochodu zawsze będzie 4x4
Rubio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2013-06-07, 11:09
Lokalizacja: Kraków
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Dawid

Postprzez Bezi » 2013-06-11, 12:18

Mam mojego Prosiaka na sprzedaż...
Zobacz jak zajebiście z powodziami daje sobie radę :D

http://www.youtube.com/watch?v=j9OH3iiK ... e=youtu.be
Avatar użytkownika
Bezi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 679
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:58
Lokalizacja: Wrocław
Model: BMW 330xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2011
Imię: Tomek

Postprzez Rubio » 2013-06-11, 12:46

Bezi, rozumiem że jesteś zadowolony z Prosiaka :?:
Prawdę mówiąc zastanawiałem się nad takim tylko rocznik 2004
Jeśli możesz to rozwiń jakiego modelu njlepiej szukać.
W ogłoszeniach widzę sporo z uszkodzonymi silnikami why :?:
Rubio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2013-06-07, 11:09
Lokalizacja: Kraków
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Dawid

Postprzez Piotruś » 2013-06-11, 12:47

surowy napisał(a):opcją byłoby subaru legacy, ale też do wnętrza musiałbym się dłuugo przyzwyczajać. No i pytanie, co z tymi sprzęgłami w 2.0D?

Dokładnie tyle co nic.
Sprzęgło (kompletne) dla Boxer-Diesla na pierwszy montaż produkuje Sachs, a jego rozmiary są praktycznie bliźniacze w porównaniu do np. Audi A4 quattro 2.0 TDi.
Niewielkie różnice dotyczą łożyska oporowego ale trudno mi powiedzieć, które jest lepsze.
Słowem, zarówno w Audiczkach 2,0TDi jak i w Subaru Boxer-Diesel, montowane są takie same sprzęgła i to od tego samego dostawcy/producenta.
Wobec powyższych faktów, które zbadałem osobiście (realnie, z natury) jestem bezwarunkowo przekonany o tym, że wszystkie spalone sprzęgła w Subaru Boxer-Diesel są skutkiem tylko i wyłącznie niewłaściwej obsługi przez użytkowników.
Jako osoba "robiąca w samochodac"h pozwalam sobie zauważyć, ze identyczne problemy dotykają użytkowników innych marek, w tym wspomianych Audi qauttro tylko nie wiedziec dlaczego nagonka rozpętała się wobec Subaru.
Fakt faktem - pierwotne oprogramowanie ECU (z lat modelowych 2008-2010) dawało nieprzeciętnego kopa od samego dołu, a w nowszych wersjach prawdziwe przebudzenie następuje wyżej, co mało wprawnym szoferom na pewno pomaga oszczędzić sprzęgło. Mówienie jednak o jakiejkolwiek wadzie fabrycznej, czy tez źle policzonych częściach, co sprawdzałem osobiście i naocznie w realu, nie może być mowy. Totalna bzdura ... .

Co do wnętrza - nie jest to Audi - ale np. w moim przypadku byłoby naprawdę trudno znaleźć jakiekolwiek ślady używania, więc nie wiem w czym problem.
Subaru bez watpienia jest autem dającym nadprzeciętną frajdę z jazdy, Legacy/Outback wyprzedza napęd quattro z A4 i A6 o centalną szperę, no i nie kosztuje tyle co Audi.

Przekonywać oczywiście nikogo nie mam zamiaru, odpowiedziałem jedynie na pytanie o sprzęgło i uwagi o wnętrzu.

Jeśli chodzi o omawiane wyżej Volvom bez cienia złośliwości, ale proponuję odrazu kupić adekwatny model Focusa, Mondeo czy jednej z Renówek, bo róznce są znikome, a kosztują odczuwalnie mniej, więc po co przepłacać. Przecież to praktycznie ta sama stajnia, płyty podłogowe i (nie wiem tylko czy wszystkie) silniki ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Mad_MAX » 2013-06-11, 12:58

Piotruś napisał(a):Mondeo


Się obraziłem :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
Mad_MAX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 391
Dołączył(a): 2013-05-30, 17:18
Lokalizacja: Kraków
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.5 V6 Duratec 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1995
Imię: Iwo

Postprzez Bezi » 2013-06-11, 13:01

Rubio,

Ja mam rocznik 2005-2006

W silnikach siadają cylindry, ale mozna je regenerować.

Zależy ile jeździsz, silniki są 3,2l V6 i 4,5 V8 oraz 4,5 V8 z 2xturbo(ja mam taki)
Polifcie po 2007r były diesle.

Spalania to 3,2: około 14-15l w miescie duzym w korkach
4,5: około 20l, Turbo około 24l
Turbo na trasie około 15l przy predkosci 160km/h

Części to zawiecha Tuareg ,elektryka Q7..
Avatar użytkownika
Bezi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 679
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:58
Lokalizacja: Wrocław
Model: BMW 330xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2011
Imię: Tomek

Postprzez Rubio » 2013-06-11, 13:18

Myślałem nad silnikiem 4,5 V8 oraz 4,5 V8 z 2xturbo rozumiem że tutaj również są problemy z cylindrami :?:
Z czego to wynika z jakiejś wady czy niewłaściwego użytkowania :?:
Rubio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2013-06-07, 11:09
Lokalizacja: Kraków
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Dawid

Postprzez Piotruś » 2013-06-11, 13:33

Mad_MAX napisał(a):
Piotruś napisał(a):Mondeo


Się obraziłem :lol: :lol: :lol:


Niepotrzebnie.
Twoje Mondeo pochodzi z okresu gdy Ford był Fordem, Renault Renaultem, Nissan Nissanem, a Volvo Volvem.
Aktualnie, za wyjątkiem XC i 80'ką wszystko to utrata suwerenności kazdej z wyżej wymienionych marek i jedna wielka niewadoma ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do Na luzie - "Motoryzacyjnie"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości