Kilka razy pokazała mi sie kontrolka silnika i błąd dpf po podłaczniu vcdsa okazało sie że czujnik podaje dziwne informacje: raz 8 a raz 20 procent itd. W serwisie powieszieli ze trzeba go wymienic by dokładnie zdjagnozowac dpf.
Jest faktem, że czujniki G450 bywają awaryjne i w razie jakichkolwiek wątpliwości warto je wymienić, bo nie kosztują dużo (ori zamiennik Boscha niewiele ponad stówkę) co może zapobiec poważnym kłopotom z DPF'em.
Pisałem o tym w innym poście na forum i tam podałem nr. błedów. Temat tego postu:
post71510.html#p71510
W powyższym zestawie błędów widać ewidentnie, że najpierw pojawił się błąd EGR'a (i kontrolka silnika o czym świadczy komunikat MIL ON w opisie błędu), a dopiero później, po pokonaniu kolejnych 200 kilometrów, problem zapchanego filtra.
Logiczna i łatwa do zauważenia konsekwencja, bo sterownik silnika, w którym zapisane są błędy powiązane z zaburzeniem emisji spalin powstrzymuje aktywną regenerację (wypalanie) DPF'a, więc filtr się zapycha, a w pamięci błędów pojawiają się nowe informacje ... .
Reasumując:
Z przedstawionego skanu błędów NIE wynika taka konieczność, jednak ewentualna wymiana czujnika G450 nie zrujnuje Twojego budżetu, więc zgodnie z sugestią ASO (moim zdaniem) faktycznie warto go zmienić chociażby tylko po to, by łatwiej i trafniej określić bieżącą kondycję DPF'a.
W kwestii błędów EGR'a warto przemyśleć kompleksowe i staranne czyszczenie CAŁEGO układu dolotowego, nie wyłączając kolektorów ssących, co powinno też wydłużyć żywotność ruchomych klap "wirujących".