Czy jest aż tak żle?

Czy jest aż tak żle?

Postprzez kierowca_bombowca » 2019-11-03, 11:22

Witam. Przymierzam się do kupba audi a6c6, mam taka jedną na oku, 3.0 tiptronic z 2004 i mam takie pwlasnie pytanie, bo wszędzie tylko pisza za rozrzad, że jednorazówka, ze szmelc. Moze ktoś napisalby obiektywnie jak jest, bo o ile rozrzad ok, troche kosztuje wymiana, no ale przecież jest w kazdym samochodzie, raz drożej, raz taniej, ale jest, podobnie jak reszta osprzetu, skoro w innym mozna wymienić 4 wtryski, to co za problem dołożyć pare groszy i kupic 6, pompa czy inne rzeczy moga wysiąść w kazdym samochodzie, więc jak to jest naprawdę? Poza tym potrafię sobie sam poradzić w wieloma naprawami, jak dotad nie mialem potrzeby jeżdżenia do mechaników, sam nim jestem, choc nie pracuje z zawodzie, to coś tam ze szkoly i praktyk wynioslem. Co myslicie?
kierowca_bombowca
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2019-11-03, 11:09
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Grzegorz

Re: Czy jest aż tak żle?

Postprzez kowal51 » 2019-11-03, 18:53

kierowca_bombowca napisał(a): Moze ktoś napisalby obiektywnie jak jest, bo o ile rozrzad ok, troche kosztuje wymiana, no ale przecież jest w kazdym samochodzie, raz drożej, raz taniej, ale jest, podobnie jak reszta osprzetu,

Obiektywnie to będzie ciężko ,ale "raz drożej raz taniej" <mysli> Jak porównywać drożej do taniej w samochodach których ceny zakupu ( w zależności od marki )wynosiły 200-250 tyś pln a innego 80-100 tyś pln ( czy jeszcze mniej) ?

kierowca_bombowca napisał(a): skoro w innym mozna wymienić 4 wtryski, to co za problem dołożyć pare groszy i kupic 6,

Zakładam, że masz na myśli wymianę fabrycznie naprawionych wtryskiwaczy piezoelektrycznych Bosch-a ( fabrycznie ponieważ chyba w dalszym ciągu Bosch nie udostępnia pełnej procedury naprawy/wymiany - chodzi o stos piezzo). Czy coś się zmieniło proponuję sprawdzić..
Też ważne :arrow: Co dla Ciebie wymiernie oznacza te "parę groszy" za dwa wtryskiwacze ;) ?

kierowca_bombowca napisał(a): Poza tym potrafię sobie sam poradzić w wieloma naprawami, jak dotad nie mialem potrzeby jeżdżenia do mechaników

Rozumiem, że ogarniasz diagnostykę silnika, skrzyni i innych podzespołów których pracę oprócz oceny z natury można a wręcz wypada/trzeba podeprzeć odczytem parametrów diagnostycznych ?
kierowca_bombowca napisał(a):Przymierzam się do kupba audi a6c6, mam taka jedną na oku, 3.0 tiptronic z 2004


Bezwypadek, serwisowany do końca, wszystko wymieniane na czas, mały przebieg, garażowany, zimą nie jeżdżony, itp ?

Może na 100% wiesz co było w tym " prawie youngtimerze" wymieniane/ naprawiane ?
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Czy jest aż tak żle?

Postprzez kierowca_bombowca » 2019-11-04, 08:25

Samochód w jednych rekach byl przez 13 lat, wlasciciel zmarł a dzieci mają juz swoje nowsze samochody, silnik chodzi ładnie, nie słychać nic od strony rozrządu, chociaz właściciel powiedzial uczciwie ze łańcuch nie byl wymianiany, tylko pasek, oleje ponoć co 10 tys a skrzynia co 80, przebieg duży bo 350, ale raczej prawdziwy. Mozna kupić coś co ma 180 czy 200 tys i sie zastanawiać na ile jest to wiarygodne, a poza tym te 5 czy 10 tys w to nie sa jakies kwoty w dzisiejszych czasas, a mozna zrobic auto i potem sie nim jeszcze dlugo cieszyc, dobrze mowie?
kierowca_bombowca
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2019-11-03, 11:09
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Grzegorz

Re: Czy jest aż tak żle?

Postprzez kowal51 » 2019-11-05, 19:57

kierowca_bombowca napisał(a):Samochód w jednych rekach byl przez 13 lat

kierowca_bombowca napisał(a): oleje ponoć co 10 tys a skrzynia co 80,

To faktycznie właściciel był bardzo świadomy/zapobiegawczy..
kierowca_bombowca napisał(a):przebieg duży bo 350, ale raczej prawdziwy.

Ok 24 tyś rocznie/ średnio 2 tyś miesięcznie to żaden wynik. Po prostu czas robi swoje..
kierowca_bombowca napisał(a): a poza tym te 5 czy 10 tys w to nie sa jakies kwoty w dzisiejszych czasas,

Wiesz akurat wielu kupujących A6C6 z początku produkcji rzadko tak zakłada/rozumuje.. Ty podchodzisz do tego świadomie, będzie trzeba wydać te ileś tysi, trudno ale jesteś na to przygotowany. Inni wolą wyrżnąć DPF-a, EGR, klapy wirowe bo tak taniej, też jeździ i w sumie nic nie widać..
Podobnie jest z wtryskami, wydanie kilku tysi (na komplet) potrafi zrujnować budżet więc szuka się "alternatywy". Niestety cały czas auta kupuje się "na wygląd" i "piękne" opisy jakże uczciwych handlarzyków sprzedających wypicowany złom który wcześniej był zarośnięty mchem i paprociami ;)

kierowca_bombowca napisał(a): a mozna zrobic auto i potem sie nim jeszcze dlugo cieszyc, dobrze mowie?

Jeżeli, jak twierdzisz, auto było poszanowane/jest zadbane, nie "słychać" chrobotania rudej i cena jest do zaakceptowania to <okok>
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość