Demontaz i naprawa wyłącznika świateł awaryjnych

Demontaz i naprawa wyłącznika świateł awaryjnych

Postprzez krzysztofput » 2013-06-05, 13:00

Zrobiłem nową instrukcje demontaż i naprawa wyłącznika świateł awaryjnych
Narzędzia :
dwa cieniutkie śrubokręty lub inne ...............podobne narzędzia .


Naprawa lub wymiana przekaźnika / przerywacza kierunkowskazów Audi A6
Jeśli zdarzyło wam się że kierunkowskazy zawiesiły się lub w ogóle nie działały, może to być przyczyną wadliwie działającego przekaźniki można go łatwo naprawić, a jeżeli to nie pomoże to czeka nas kosztowna wymiana około 50-80 zł. No to zabieramy się do roboty, potrzebne nam będą 2 płaskie śrubokręty (od razu piszę że nic nie będziemy musieli rozkręcać potrzebne one nam będą do podważenia) no i jakieś 15 minut czasu.

zdjęcie 1 Obrazek

Uchylamy lekko klapkę zasłaniającą radio i palcem lekko odciągamy listwą maskującą, zakrywającą przycisk od ASR , świateł awaryjnych no i po prawej uchwytu na kubek. [Zdj.2]

zdjęcie 2 Obrazek

Ukażą nam się wyżej opisane odsłonięte przyciski:

zdjęcie 3Obrazek

Podczas zdejmowania osłonki maskującej może się zdarzyć że spadną wam któreś z przycisków np. od awaryjnych lub przyciski obok wyłącznika ASR. Nie przejmujcie się są one na takich małych zatrzaskach później wystarczy je delikatnie wcisnąć na swoje miejsce aż zrobią dosłownie (klik) .

zdjęcie 4Obrazek

Teraz potrzebne nam będą wspomniane wcześniej śrubokręty a dokładnie jeden. Na „zdjęciu 4” zaznaczyłem miejsca w których trzeba delikatnie podważyć. Są to dwa osobne zespoły które mają po dwa zatrzaski podważamy delikatnie zaczynając od prawej jednoczesnej odciągając uchwyt następnie podważamy drogą stronę no i wyciągamy uchwyt. Druga strona analogicznie. (możemy delikatnie wyciągnąć uchwyt jak i tą druga stronę, ale starajmy się niczego nie rozłączać nie jestem pewien ale wiem że każde odłączenie informowane jest w komputerze – kiedyś miałem odłączoną antenę od radia i w komputerze wyświetlił się błąd anteny, później trzeba było kasować błędy).

zdjęcie 5
Obrazek

zdjęcie 6 Obrazek

Dochodzimy nareszcie do naszego podzespołu który jest sprawcą zawieszania się lub niedziałania kierunkowskazów. Na „zdjęciu 7” w zaznaczonych miejscach
musimy podważyć włącznik przygotowanymi wcześniej dwoma śrubokrętami. Musimy użyć trochę siły bo jest on umocowany dwoma blaszkami rozporowymi po lewej i prawej stronie więc nie bójmy się na pewno nic tam w środku nie pęknie.

zdjęcie 7 Obrazek

Wyciągamy przełącznik.

zdjęcie 8
Obrazek


Jest on z tyłu podłączony odepnijmy go będzie nam łatwiej go obsłużyć podczas naprawy.

zdjęcie 9Obrazek

Po odpięciu możemy go rozłożyć. Po lewej i prawej stronie znajdują się takie malutkie zatrzaski znajdują się one na końcu przełącznika delikatnie podważamy i ściągamy obudowę (zapomniałem uwieczni je na zdjęciu ale na pewno każdy z was podejmując się tej naprawy znajdzie je). Po rozchyleniu i ściągnięciu obudowy, ukaże się nam cały przekaźnik.

zdjęcie 10 Obrazek[/U

zdjęcie 11[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a10a8b12c7d9e827.html]Obrazek


Teraz przydało by nam się coś malutkiego, czym byśmy mogli przeczyścić styki (cieniutki , malutki śrubokręcik) a także byśmy mogli delikatnie dogiąć blaszki bo to one są przyczyną naszych kłopotów z kierunkowskazami.

zdjęcie 12Obrazek

Na „zdjęciu 13” ukazane są styki które musimy delikatnie przeczyścić ( poskrobać)

zdjęcie 13 Obrazek


Po drugiej stronie są identyczne blaszki i styki je też należy przeczyścić.
Na „zdjęciu 14” widoczne są blaszki które należy delikatnie dogiąć.

zdjęcie 14 Obrazek

Blaszki należy delikatnie dogiąć zgodnie ze strzałkami pokazanymi na zdjęci. No i problem rozwiązany wszystko składamy powrotem ( jeżeli to rozłożyliście to i będziecie potrafili to złożyć). Naprawa powinna pomóc w działaniu kierunkowskazów, jest to najczęstsza wada spotykana przy tych modelach. Analogicznie jeżeli nie pomoże ta naprawa to musimy skusić się na kupno nowego przekaźnika.


“ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność u kierowcy ”
krzysztofput
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 217
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:27
Lokalizacja: Southend-on-Sea. UK
Model: VW Golf
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.6 FSI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Bogus³aw

Postprzez RomanS » 2013-06-08, 21:01

Mam 2 uwagi:

1. Osobiście zdejmuję nakładkę zdj,2 i potem od razu wyciągam przerywacz kierunkowskazów zdj.7.
2. Opisana naprawa możliwa jest tylko w przerywaczach starego typu, z przekaźnikami jak na zdj. Od pewnego czasu w przerywaczach zaczęto stosować przerywacze nierozbieralne, zamnkniete w małych plastikowych pudełkach wlutowane na płytkę. Chyba, żeby wylutować te przerywacze i np. wymienić lub może od dolu sa otwarte ?
Numery z ETKI dla obu wersji są takie same.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Andi » 2013-06-09, 08:18

RomanS napisał(a):
Chyba, żeby wylutować te przerywacze i np. wymienić lub może od dolu sa otwarte ?

niestety te przekazniki sa zamkniete nawet od spodu ,
jedynie wylutowanie i wlitowanie nowego sie oplaca , jezeli nie przewyzsza kosztow calego wlacznika ;-)
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez wiciu82 » 2013-07-14, 22:59

To i ja dorzucę coś od siebie... U mnie ten nowszy przerywacz wygląda tak: Obrazek
Jako iż sam mam właśnie problem z migaczami (po załączeniu manetką świecą cały czas) mam pytanie do kogoś zorientowanego czy te nowsze przerywacze również lubią się psuć i czy to właśnie on będzie winowajcą. Gdy włączę awaryjne działają normalnie. Temat brudnych ścieżek w mechanizmie manetek nie pomógł gdyż wczoraj rozkręciłem i przeczyściłem bez żadnej poprawy... Jeżeli są chętni (robiłem zdjęcia) mogę zrobić poradnik jak się do nich zabrać tj. demontaż poduszki, kierownicy, osłon oraz wyjęcie i rozbiórka obu manetek. Jeżeli ktoś jest zorientowany w moim problemie proszę o podpowiedź.
wiciu82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2013-07-14, 22:20
Lokalizacja: wielkopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: S³awek

Postprzez RomanS » 2013-07-14, 23:57

wiciu82, wszystko się kiedyś może zepsuć, aczkolwiek o jakiejś specjalnie dużej tendencji do psucia przerywaczy akurat nie słyszałem. Wygląda na to, że masz sklejone styki przekaźnika kierunkowskazów. Tylko nie wiadomo, czy to wina przekaźnika czy coś innego powoduje, że przekaźnik tak się zachowuje ???
Najlepiej podłączyć sprawny przerywacz i sprawdzić :)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez zylajr » 2013-10-21, 09:51

U mnie bylo podobnie, przy kierunkach nie mrugał, tylko świecił na stałe. Na awaryjnych było ok. Rozebrałem, wyczyściłem styki, przez tydzień było ok, potem całkiem oszalał :-D Niestety zamienników do tego modelu brak, więc nowy przerywacz z ASO 230 PLN :cry:
zylajr
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2013-06-21, 19:34
Lokalizacja: Puck
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Skrzynia: Manual

Postprzez pastaldo » 2013-10-22, 08:42

Mnie wczoraj spotkała taka sama niespodzianka. Awaryjne działają normalnie a kierunki świecą ciągłym światłem. U mnie jeżeli postukam w okolicy włącznika awaryjnych to pare razy pomiga i znowu to samo. WIec rozumiem że to będzie ten problem?
Czasami jest tak jakby się faktycznie kleił bo słychać kilka takich "terkotnięć" jakby próbował przerwać ale nie daje rady. Myślę to może dziś rozebrać. Wie ktoś od kiedy zaczęli wkładać nowe przerywacze? I druga sprawa czy da się zamiennie te przerywacze stosować w takim sensie że mając nowego typu zastosować starego typu?
RomanS, spróbuję wyjąć awaryjny bez tej rozbiórki na zapas powinno zaoszczędzić sporo roboty. Zdam relację.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez RomanS » 2013-10-22, 10:15

pastaldo, co do przerywaczy "starych" i "nowych" to numer części jest taki sam, tylko o ile pamietam poza numerem sa jeszcze jakieś literki i one sie róznią. Zamienność jest w obie strony całkowita.

Co do wyjmowania to zalecam ostrozność ale na pewno się da go wyciągnąć. Tylko pierwszy raz wypychałem przerywacz od tyłu i boków a potem juz nigdy :)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez pastaldo » 2013-10-22, 11:25

Aha no to luzik dzięki. Jak się okaże że mam nowego typu to go z tego co rozumiem nie naprawię. Dlatego kupie starego typu i ewentualnie przed montażem poczyszczę styki. Bo jak gdzie widziałem cene nowego w ASO to głowa mała za taka pierdułę.

[ Dodano: 2013-10-22, 12:37 ]
No chyba że spróbuję rozebrać nierozbieralne :->

[ Dodano: 2013-10-24, 17:54 ]
No chłopaki. Wyjąłem i jak na nieszczęście jest nowy typ. w tych czarnych elementach na płytce sa może przekaźniki czy to czysto elektroniczny modół?

[ Dodano: 2013-10-24, 20:12 ]
To i ja dorzuce coś merytorycznego od siebie :->

Wydaje mi się że naprawiłem, a przynajmniej na jakis czas, zobaczymy na jak długo.

Te czarne elementy to tam naprawdę przekaźniki do montażu na PCB. Ktos powiedział że sa nierozbieralne. Wszystko jest rozbieralne ale nie wszytko da się później złożyć :-P

Obrazek
Obrazek

Ten większy jest od świateł awaryjnych (podwójny przekaźnik). Tego więc na przyszłość jak działają awaryjne nie należy dotykać. :->
Od kierunków jest ten mniejszy (pojedynczy). By się do nich dostać trzeba ściąć górę tej kostki. Jest to bardzo cienki plastik i nożem do tapet idzie idealnie.
Gdy jest juz otwarty można wyczyścic styki i działa. WIdać że u mnie w tym małym jest ten styk taki jakby podsmażony. Podejrzewam że jak długo świeciły się kierunki światłem ciągłym to prąd był na tyle duży że się po prostu przegrzało.

Jedyny minus takiej naprawy to taki że niema tego jak później zamknąć. U mnie zostało tak jak na zdjęciu. Ja rozebrałem oba bo nie wiedziałem który jest od czego. Skoro stary typ to były zwykłe przekaźniki które były na wierzchu i tyle lat wytrzymały to te tez powinny sobie poradzić. W razie co wydłużyłem jego życie o ... (to się okaże).
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Demontaz i naprawa wyłącznika świateł awaryjnych

Postprzez wo_dnik » 2015-04-12, 17:26

Szacun
Bardzo mi się przydały te informacje, szybko i sprawnie naprawiłem - nierozbieralny przekaznik świateł awaryjnych
ale w Polsce wszystko da sie rozebrać :-)
Niestety nowe wyłączniki z 2003 też się psuja- Japońskie...
;-)
pozdro
Ryszard
wo_dnik
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2015-04-12, 17:19
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Ryszard

Re: Demontaz i naprawa wyłącznika świateł awaryjnych

Postprzez bendzji » 2015-04-12, 19:20

Te przekaźniki są dostępne do kupienia - około 12 zł sztuka. Na innym forum którego nazwy nie mogę podać stworzyłem małą poradę jak.to ogarnąć :)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Demontaz i naprawa wyłącznika świateł awaryjnych

Postprzez pastaldo » 2015-04-12, 20:10

Jak juz odkopano to dodam jescze coś.
pastaldo napisał(a):W razie co wydłużyłem jego życie o ... (to się okaże).

Rozebrałem to i wyczyścilem półtora roku temu, zostawiłem takie otworzone przekaźniki i do tej pory żadnych najmniejszych problemów także śmiało możecie naprawiać wg mojego opisu.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości