Zrobiłem nową instrukcje demontaż i naprawa wyłącznika świateł awaryjnych
Narzędzia :
dwa cieniutkie śrubokręty lub inne ...............podobne narzędzia .
Naprawa lub wymiana przekaźnika / przerywacza kierunkowskazów Audi A6
Jeśli zdarzyło wam się że kierunkowskazy zawiesiły się lub w ogóle nie działały, może to być przyczyną wadliwie działającego przekaźniki można go łatwo naprawić, a jeżeli to nie pomoże to czeka nas kosztowna wymiana około 50-80 zł. No to zabieramy się do roboty, potrzebne nam będą 2 płaskie śrubokręty (od razu piszę że nic nie będziemy musieli rozkręcać potrzebne one nam będą do podważenia) no i jakieś 15 minut czasu.
zdjęcie 1
Uchylamy lekko klapkę zasłaniającą radio i palcem lekko odciągamy listwą maskującą, zakrywającą przycisk od ASR , świateł awaryjnych no i po prawej uchwytu na kubek. [Zdj.2]
zdjęcie 2
Ukażą nam się wyżej opisane odsłonięte przyciski:
zdjęcie 3
Podczas zdejmowania osłonki maskującej może się zdarzyć że spadną wam któreś z przycisków np. od awaryjnych lub przyciski obok wyłącznika ASR. Nie przejmujcie się są one na takich małych zatrzaskach później wystarczy je delikatnie wcisnąć na swoje miejsce aż zrobią dosłownie (klik) .
zdjęcie 4
Teraz potrzebne nam będą wspomniane wcześniej śrubokręty a dokładnie jeden. Na „zdjęciu 4” zaznaczyłem miejsca w których trzeba delikatnie podważyć. Są to dwa osobne zespoły które mają po dwa zatrzaski podważamy delikatnie zaczynając od prawej jednoczesnej odciągając uchwyt następnie podważamy drogą stronę no i wyciągamy uchwyt. Druga strona analogicznie. (możemy delikatnie wyciągnąć uchwyt jak i tą druga stronę, ale starajmy się niczego nie rozłączać nie jestem pewien ale wiem że każde odłączenie informowane jest w komputerze – kiedyś miałem odłączoną antenę od radia i w komputerze wyświetlił się błąd anteny, później trzeba było kasować błędy).
zdjęcie 5
zdjęcie 6
Dochodzimy nareszcie do naszego podzespołu który jest sprawcą zawieszania się lub niedziałania kierunkowskazów. Na „zdjęciu 7” w zaznaczonych miejscach
musimy podważyć włącznik przygotowanymi wcześniej dwoma śrubokrętami. Musimy użyć trochę siły bo jest on umocowany dwoma blaszkami rozporowymi po lewej i prawej stronie więc nie bójmy się na pewno nic tam w środku nie pęknie.
zdjęcie 7
Wyciągamy przełącznik.
zdjęcie 8
Jest on z tyłu podłączony odepnijmy go będzie nam łatwiej go obsłużyć podczas naprawy.
zdjęcie 9
Po odpięciu możemy go rozłożyć. Po lewej i prawej stronie znajdują się takie malutkie zatrzaski znajdują się one na końcu przełącznika delikatnie podważamy i ściągamy obudowę (zapomniałem uwieczni je na zdjęciu ale na pewno każdy z was podejmując się tej naprawy znajdzie je). Po rozchyleniu i ściągnięciu obudowy, ukaże się nam cały przekaźnik.
zdjęcie 10 [/U
zdjęcie 11[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a10a8b12c7d9e827.html]
Teraz przydało by nam się coś malutkiego, czym byśmy mogli przeczyścić styki (cieniutki , malutki śrubokręcik) a także byśmy mogli delikatnie dogiąć blaszki bo to one są przyczyną naszych kłopotów z kierunkowskazami.
zdjęcie 12
Na „zdjęciu 13” ukazane są styki które musimy delikatnie przeczyścić ( poskrobać)
zdjęcie 13
Po drugiej stronie są identyczne blaszki i styki je też należy przeczyścić.
Na „zdjęciu 14” widoczne są blaszki które należy delikatnie dogiąć.
zdjęcie 14
Blaszki należy delikatnie dogiąć zgodnie ze strzałkami pokazanymi na zdjęci. No i problem rozwiązany wszystko składamy powrotem ( jeżeli to rozłożyliście to i będziecie potrafili to złożyć). Naprawa powinna pomóc w działaniu kierunkowskazów, jest to najczęstsza wada spotykana przy tych modelach. Analogicznie jeżeli nie pomoże ta naprawa to musimy skusić się na kupno nowego przekaźnika.