Diagnostyka pompy hamulcowej

Diagnostyka pompy hamulcowej

Postprzez K@MiL » 2014-01-13, 21:46

Witam Was.

Czy ktoś może podpowiedzieć czy jest możliwość zmiany podłączenia przewodów podciśnieniowych w celu sprawdzenia pompy hamulcowej czy inaczej vacum? Pytam ponieważ, mam twardy pedał hamulca i jazda autem powoli robi się niebezpieczna. Rozmawiałem z mechanikiem i mówi, że możliwe jest także, że któryś z zaworków nie działa prawidłowo. Dlatego chciałbym wykluczyć uszkodzenie tego elementu przed wymianą pompy co jest nie małym kosztem około 1000zł. Podsumowując czy mogę zmienić połączenie podciśnienia tak bym mógł sprawdzić poprawność działania pompy? Byle tylko przejechać max 500m w celu sprawdzenia zachowania. Pedał po odpaleniu w ogóle mi nie wpada w podłogę i nie jest miękki. Każda pomoc mile widziana, może VCDS ma możliwość podpowiedzenia ciśnienia jakie jest obecnie na pompie? Bądź logowanie może coś pomóc?
Dodam, że nie mam problemu z pracą silnika, pracuje prawidłowo bez wibracji czy innej nierównej pracy. Turbina także nie przechodzi w awaryjny jedynie czasem mam problem z odpaleniem ale to już wina mojego wysłużonego akumulatora :-)
Avatar użytkownika
K@MiL
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2014-01-13, 21:12
Lokalizacja: 3miasto
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez RomanS » 2014-01-13, 23:57

K@MiL napisał(a):sprawdzenia pompy hamulcowej czy inaczej vacum?


K@MiL, pompa hamulcowa to nie jest inaczej vacum :!:

To sa 2 różne pompy.

Pompa hamulcowa to pompa hydrauliczna, sterowana pedałem hamulca przy wspomaganiu w postaci serwa. To serwo z kolei wspomaga z wykorzystaniem podciśnienia wytworzonego przez pompę podciśnienia czyli vacuum :-)

Którą pompę chcesz sprawdzać ? Z kontekstu bardziej wynika ze podciśnieniową. Jeśli chcesz wartości liczbowe to wpinasz wakuometr (czyli manometr "w drugą stronę") i odczytujesz. Jesli chcesz sprawdzic czy w ogóle masz podciśnienie to rozepnij gdzieś wężyk i przytknij palec. Sprawdź też jak chodzi sztanga przy turbinie - jest uruchamiana tym samym podciśnieniem.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez K@MiL » 2014-01-18, 18:11

RomanS, dziękuję za odpowiedź i punkt dla Ciebie.
Wracając do tematu czy możesz mi wyjaśnić parę kwesti czym się różni serwo, vacum i pompa hamulcowa? Z takimi określeniami się spotkałem i myślałem, że są to pojedyncze części całej pompy ale widzę, że nie do końca tak jest.
Ewentualnie jeżeli jest taka możliwość prosiłbym o foto co gdzie znajdę i który wężyk sprawdzić.
Avatar użytkownika
K@MiL
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2014-01-13, 21:12
Lokalizacja: 3miasto
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez RomanS » 2014-01-18, 22:38

K@MiL, to sa 3 różne urządzenia, z tym że pompa hamulcowa i serwo są złączone ze sobą a pompa podciśnienia (vacuum) jest oddzielnie, w naszych autach napedzana od silnika.
Co do zasady działania to opisał to slawekA6, spróbuje może coś uściślić.

Pompa hamulcowa co do zasady (najprostsza wersja - schemat) to tłok w obudowie. Naciskając pedał hamulca przesuwasz tłok i pompujesz w ten sposób płyn hamulcowy w układ rurek i przewodów elastycznych. Tak jak tłok w pompce rowerowej :)
Ten płyn przepchnięty do zacisków hamulcowych powoduje z kolei wysunięcie w nich tłoczków, a one dociskają klocki hamulcowe do tarcz i mamy hamowanie :-)
Aby nie trzeba się męczyc z mocnym naciskaniem pedału stosuje się tzw. serwo. Wówczas działanie jest takie: kierowca naciska na serwo a ono wzmacnia siłe i naciska na tłok pompy hamulcowej.
W naszych autach stosuje się serwo podciśnieniowe i aby zadziałało potrzebne jest podciśnienie. W dieslach do jego wytworzenia stosuje się pompę napedzaną od silnika.

To wszystko nieźle uprościłem i przedstawiłem w formie na tzw. chłopski rozum, najlepszy byłby obrazek, nie mam akurat pod ręką ale myslę, że jak wyguglujesz coś w stylu "jak działa hamulec hydrauliczny" to powinny i rysunki być :-D
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez K@MiL » 2014-01-20, 18:14

Dzięki Wam wielkie za wyjaśnienie tego.
Teraz kolejne pytanie jak nie macie dość :)
Czy jest jakaś możliwość regeneracji któregoś z tych elementów w warunkach domowych?
Avatar użytkownika
K@MiL
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2014-01-13, 21:12
Lokalizacja: 3miasto
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości