Dogrzewanie wdmuchiwanego powietrza do kabiny.

Postprzez Piotruś » 2014-01-22, 10:50

grzesiekVR6 napisał(a):Czyli momencik...wchodzę do auta ustawiam temperaturę np. 25 stopni. Na klimatroniku włączam to plusem. Obieg zamknięty otwarty - nie pali się lampka, ECON - wyłączony - nie pali się lampka , kontrola czystości spalin czyli auto obieg zamknięty - wyłączony - Nie pali sie lampka - guziki ustawione jak przy włączonej klimatyzacji.
Dobrze myślę ? I wtedy jak jest poniżej 5 stopni włącza się elektryka - tak ?


Dokładnie tak ;-) .

Gdybyś bardzo chciał zaoszczędzić na paliwie po włączeniu ECON grzałka (farelka) przestanie działać.

Żeby było do końca jasne - do zadziałania "farelki" nie trzeba włączać nadmuchu (rozmrażania) na szybę ani nic innego. Dopóki korzystasz z funkcji AUTO - farelka działa (do 75 *C płynu chłodzącego jeśli dobrze pamiętam).

Darek... napisał(a):przez pięć lat użytkowania A6C5 2,5TDI byłem przekonany ,że jedyna możliwość uruchomienia grzałki to dodatkowa funkcja odmrażania przedniej szyby ... rzeczywiście nigdy nie ustawiałem klimatronika na HI - reszta testów (różnych kombinacji nie uruchomiło grzałki) :roll:


Ustawienie maksymalnej temperatury (HI) do uruchomienia "farelki" owszem jest niezbędne ... ale w samochodach wyposażonych w tzw. "półautomatyczną" klimatyzację typu "climatic", czyli nie dotyczy użytkowników Audi A6 ;) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez zibi06 » 2014-01-22, 14:07

zibi06 napisał(a):Ja u siebie w "Szkodzie" dodatkowo nastawiam sobie nadmuch na szybę i temp na HI ale raczej nie jest to konieczne.


Piotruś napisał(a):Żeby było do końca jasne - do zadziałania "farelki" nie trzeba włączać nadmuchu (rozmrażania) na szybę ani nic innego. Dopóki korzystasz z funkcji AUTO - farelka działa (do 75 *C płynu chłodzącego jeśli dobrze pamiętam).


Wiem że to Forum A6 ale jako że lubię wiedzieć :-> sprawdziłem u siebie w Szkodzie i chyba jest trochę inaczej niż w COOO
Zapewne sukcesywne włączanie kolejnych grzałek jest identyczne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widać obciążenie alternatora (poniżej 50%) przynajmniej w wersji Climatronic nie jest niezbędne do ich załączenia.

W Szkodzie niezależnie od ustawień miejsce, siła nawiewu, temperatura wartość 11 nie ulega zmianie. W przypadku "Szkody" uruchomienie funkcji ECON nie powoduje wyłączenia grzałek. Przynajmniej tak mi się wydaje ponieważ wskazania w VCDS-ie nie ulegały zmianie ( były różne od "0")
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wyłączenie grzałek następowało po ustawieniu temperatury na LOW

Obrazek
Obrazek

No ale Szkoda to nie Audi :)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re:

Postprzez Kris 82 » 2014-09-05, 22:18

RomanS napisał(a):Koenig, ja tez widze pod linkiem, że "nie ma takiego tematu" . A co do Twojego zapytania podtrzymuję co zacytował niepamietam 82, . Mozliwe, że nie we wszystkich A6 C5 taka grzałka jest, ale przy silniku 2,5 TDI jest na pewno :!: :)
I musze przyznać, że to działa :-)


drogi przyjacielu muszę stwierdzić że nie każda 2.5 tdi w tym przypadku A6 ma tzw. grzałkę - na swoim przykładzie wiem że jak jest webasto to nie ma grzałek
Avatar użytkownika
Kris 82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-07-25, 08:36
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości