dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez Mirooo » 2014-12-01, 08:08

Witam. Akumulator ma 4 lata Mool 100Ah 850A , podczas grzania świec wskazówka spada z 12v do następnej kreski czyli pewnie 10V a jak zgaśnie i kręcę jest jeszcze gorzej. Jak jest u Was bo coś mi się wydaje że auk się kończy? ile powinno sie utrzymywać
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez dredan » 2014-12-01, 11:00

U mnie przy zaplonie wskazuje 12V. Jak kręcę to spada do tej pierwszej kreski. Aku może być juz na wykończeniu.
dredan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2014-10-22, 16:20
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez Mirooo » 2014-12-01, 11:49

no a jak świece Ci grzeją do spada do 10V ? albo inaczej do tej pierwszej kreski przed 12v ? czy trzyma sie 12V
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez dredan » 2014-12-01, 14:05

Jesli trzymam na zaplonie, grzeją się swiece i caly czas aku podaje 12V. Jesli zacznę kręcić rozrusznikiem to napięcie spada do 10v czyli do tej niższej kreski. Jesli odpalisz auto to wskazuje Ci ladownie aku na poziomie 14V?
dredan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2014-10-22, 16:20
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-12-01, 14:07

Mam dokładnie tak samo jak Kolega dredan ( przy rocznym akumulatorze Bosch S5 ) ;-) .

Pozdrawiam

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez Andi » 2014-12-01, 19:21

Witam, w trakcie krecenia rozrusznikiem napiecie nie moze spadac ponizej 10V mierzone na klemach akumulatora.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez Mirooo » 2014-12-01, 22:28

No to mój akumulator dogorywa . Jak sprawdzałem multimetrem to jak grzeją świece to spada do 10 ale już tak zeszłej zimy mialem a jak zgaśnie kontrolka i kręcę to do 9 spada napięcie.
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez Mirooo » 2014-12-03, 17:29

akumulator musiał być mocno niedoładowany. dzisiaj odebrałem go z ładowania i podczas grzania świec napięcie spada o grubość wskazówki z 12V a przed ładowaniem spadało do 10V , przy odpalaniu też niewiele więcej spada. Albo uda się go podratować tym zabiegiem albo będą wiedział że już nic nie da się zrobić.
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez Piotr.Norbert » 2017-10-31, 06:47

zanim kręcę rozrusznikiem to mam duży spadek napięcia ,ale to raczej nie świece żarowe bo kontrolka od nich gaśnie wcześniej,
duży spadek napięcia przed odpaleniem,potem słychać cyk i napięcie wraca do normy .

kntrolka świec żarowych gaśnie znacznie wcześniej,cyk jest około 10 sekund później,
podejrzewam że te cyk to od jakiegoś przekażnika,
skąd się bierze taki duży spadek napięcia?

co to może być ?
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez nie pamietam 82 » 2017-10-31, 07:54

Masz w panelu podsufitki przyciski SOS i Service ?

Tap.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez Piotr.Norbert » 2017-11-02, 04:50

nie mam przycisku sos i service,
akumulator nowy
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez nie pamietam 82 » 2017-11-02, 17:19

Nie mam pewności ale wydaje mi się , że przekaźnik, o którym mówisz jest właśnie od świec .
A to , że kontrolka gaśnie wcześniej nie oznacza , że świece dalej nie dogrzewają komór wirowych .
Dopiero jak słyszysz typowy dźwięk dla przekaźnika, to wiesz , że świece przestały grzać .

Jeżeli jestem w błędzie proszę mnie poprawić .

Tap.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez Piotr.Norbert » 2017-11-03, 07:57

dzięki za odpowiedź,
podejrzewałem że tak może być,jak Pan to opisuje,nie jest to jednak pewne i dlaczego kontrolka gaśnie wcześniej a przekaźnik puszcza później ,chyba tak nie powinno być,
pomyślałem że można próbować odpalić silnik po zgaśnięciu kontrolki i po rozłączeniu w przekaźniku i porównać oba przypadki kiedy pali lepiej,
a po drugie dlaczego świece grzeją latem?
bo to dzieje mi się już od kilku miesięcy tylko nie miałem kiedy się tym zająć.
spróbuję odłączyć świece i sprawdzę czy nadal jest takie duże obciążenie po włączeniu zapłonu.
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez Piotr.Norbert » 2017-11-03, 11:43

obciążenie baterii to nie świece bo gdy czekam do cyknięcia przekaźnika silnik ciężko zapala,a gdy czekam do zgaśnięcia kontrolki świec to pali lepiej.
szukam dalej.
czy to mogą być airbagi?`
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

Postprzez nie pamietam 82 » 2017-11-03, 11:49

A co pokazuje voltomierz po cyknięciu ?
Wraca na 12V?


btw,
pal go zaraz po tym jak zgaśnie kontrolka świec .

Alarm w aucie jest ?

Tap.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości