DPF - jak jezdzic?

DPF - jak jezdzic?

Postprzez dan » 2014-12-27, 02:19

Witam
Jako ze nie mam zadnego doswiadczenia w jezdzie z dpf chcialbym podyskutowac,jak jezdzic z dpf.

Moja jazda codzienna - dojazd do pracy 15km w jedna strone. 10 % drogi jade 50km/h , 30 % 70-80 km/h, 60 % 100-110 km/h. Raz lub dwa krotko stoje na swiatlach.
2-3 razy w tygodniu jade autostrada ok 30km x 2 ( tam i spowrotem) predkosc 120 - 140km/h bez zatrzymywania sie. Raz na ok 2 tyg dluzsza trasa 100-200 km autostrada 120- 140 km/h.
Czy to sa odpowiednie warunki dla DPF?
Narazie przejechalem ok 1000km w dwa tygodnie i nie zauwazylem zadnego wypalania filtra - czy to mozliwe?
Auto ma przejechane 100 tys km.

Jaki styl jazdy ma wplywa na DPF - czy lepiej auto 'krecic' , czy raczej nie ma to znaczenia? Czytalem,ze raczej ma wplyw temperatura spalin przez dluzszy czas ( autostrada) niz krotkotrwale krecenie silnika np. ruszajac ze swiatel.

Dobrze byloby przeczytac jakies wskazowki.
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: DPF - jak jezdzic?

Postprzez mlody750i » 2014-12-27, 09:08

Z tego co ja się dowiadywałem i czytałem, sam też tak robię i jest wszystko dobrze, to trzeba jechać przez ok 15-20 min ze stałą prędkością, nie kręcić samochodu (ok. 2000-2500 obrotów), na 4-5 biegu. Mój się nawet w mieście sam przepala, jak dłużej pojeżdżę, a nie polecę nigdzie w trasę.
Ale Ty nie musisz się o nic martwić, bo Twoje użytkowanie samochodu jest wystarczająco "dobre", żeby DPF się sam wypalił.
mlody750i
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2014-12-02, 19:13
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Rafał

Re: DPF - jak jezdzic?

Postprzez slas » 2015-05-24, 17:03

Normalnie jeździć a nie stać w korkach i będzie dobrze. U mnie już 272000 i DPF ori nie wymieniany.
slas
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2013-11-23, 13:59
Lokalizacja: Olkusz
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006

Re: DPF - jak jezdzic?

Postprzez Robert74 » 2015-05-25, 14:53

Jeżeli jest częsta jazda po mieście i nie ma możliwości regeneracji DPFa to warto raz na jakiś czas przeprowadzić regenerację za pomocą VAG,VCDS.
Jest odpowiednia procedura ale warunkiem jest nie zabity sadzą DPF również do sprawdzenia w blokach pomiarowych.
Robert74
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2015-05-09, 21:18
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Robert

Re: DPF - jak jezdzic?

Postprzez lyngso » 2015-05-26, 07:31

dan napisał(a):Witam
Jako ze nie mam zadnego doswiadczenia w jezdzie z dpf chcialbym podyskutowac,jak jezdzic z dpf.

Moja jazda codzienna - dojazd do pracy 15km w jedna strone. 10 % drogi jade 50km/h , 30 % 70-80 km/h, 60 % 100-110 km/h. Raz lub dwa krotko stoje na swiatlach.
2-3 razy w tygodniu jade autostrada ok 30km x 2 ( tam i spowrotem) predkosc 120 - 140km/h bez zatrzymywania sie. Raz na ok 2 tyg dluzsza trasa 100-200 km autostrada 120- 140 km/h.
Czy to sa odpowiednie warunki dla DPF?
Narazie przejechalem ok 1000km w dwa tygodnie i nie zauwazylem zadnego wypalania filtra - czy to mozliwe?
Auto ma przejechane 100 tys km.

Jaki styl jazdy ma wplywa na DPF - czy lepiej auto 'krecic' , czy raczej nie ma to znaczenia? Czytalem,ze raczej ma wplyw temperatura spalin przez dluzszy czas ( autostrada) niz krotkotrwale krecenie silnika np. ruszajac ze swiatel.

Dobrze byloby przeczytac jakies wskazowki.


Witam

Jezdzic jak jezdzisz kolego i nie przejmowac sie. Wypalanie DPF mozna zaobserwowac po zwiekszonych obrotach. Wazne jest aby nie przerwac procesu wypalania. Zbyt czeste przerywanie tej operacji prowadzi w koncu do zapchania filtra.

Pozdrov
Avatar użytkownika
lyngso
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2013-11-03, 08:55
Lokalizacja: lubuskie
Model: A6 C8
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2019
Imię: Mariusz

Re: DPF - jak jezdzic?

Postprzez Piotruś » 2015-05-26, 22:55

Robert74 napisał(a):Jeżeli jest częsta jazda po mieście i nie ma możliwości regeneracji DPFa to warto raz na jakiś czas przeprowadzić regenerację za pomocą VAG,VCDS.

A ja serdecznie odradzam regenerację wymuszoną serwisowo. Owszem, jest skuteczna ale ZNACZĄCO przyśpiesza NIEODWRACALNE wytopienie aktywnej powłoki wkładu filtra. Znacznie zdrowsze jest korzystanie z regeneracji aktywnej, czyli wzbudzonej naturalnie podczas jazdy. Nawet gdyby wiązało się to z dedykowanymi, okresowymi przejażdżkami poza miasto. Stosując regenerację aktywną DPF odwdzięczy sie dłuuuugowiecznością, przeciwnie do filtra często maltretowanego regeneracją wymuszoną :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: DPF - jak jezdzic?

Postprzez dan » 2015-05-27, 00:48

Posiedzialem troche z VCDS,poanalizowalem kiedy wypala sie dpf samoczynnie ( co kilkaset km) nauczylem sie rozpoznawac to zjawisko i praktycznie zapomnialem,ze mam to urzadzenie. A dodatkowo przeprowadzam sie i bede jezdzil codzienne do pracy 40 km autostrada do pracy w jedna strone wiec juz calkowicie moge zapomniec o tym ze mam ten wspanialy wynalazek - tak wspanialy ! nie kopci,nie smierdzi... uwierzcie mi wspaniale sie jezdzi w kraju,gdzie praktycznie kazdy ma dpf i nie ma juz ' smierdzieli' na drogach ( pojechaly na handel do Polski :> )
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: DPF - jak jezdzic?

Postprzez Thommas » 2016-03-21, 14:49

Przez ostatnie 6 lat kontrolka DPF zapaliła mi się tylko 2 razy, oczywiście w mieście w korku, a w mieście jeżdżę praktycznie cały czas. Wystarczyło wyjechać na szybszą drogę, wrzucić przełożenie S i tak sobie jechać 60-70 km/h w okolicach lub powyżej 2000 obr/min. Sadza się dopaliła i znów było w porządku. Wymieniając kolektory pytałem też o VAG-owskie dopalanie DPF, ale nie było takiej potrzeby.

I zgadzam się, że jazda z DPF to komfort dla środowiska, aczkolwiek na drodze zdarzają się jeszcze truciciele... :[
Thommas
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2016-03-17, 16:25
Lokalizacja: Wa-wa
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości