[TIP+Q] drgania karoserii pomiędzy 100-130 km/h

[TIP+Q] drgania karoserii pomiędzy 100-130 km/h

Postprzez axel » 2013-07-07, 19:40

Czołem klubowicze
kiedyś wracając do PL wpadłem na trasie w dziurę lewą stroną auta.Wtedy w sumie nic się nie działo ale po ustawieniu zbieżności(zaraz po kupnie auta trochę tył nie prowadził się jak powinien)nastały właśnie te oto objawy-drgania całego auta pomiędzy 100-130 km/h.Mam felgi 18tki RS6(ori Ronal),oczywiście zostały one sprawdzone na każdy sposób wraz z demontażem i ponownym montażem opon i niestety objawy nie ustąpiły.Zresztą te same objawy mam przy zimówkach 16''.

Jak do tej pory sprawdzałem podporę wału ale wydaje się ok. zresztą cena nowej nie jest zaporowa więc profilaktycznie można wymienić.Drugi punkt jaki podejrzewam to piasty w zwrotnicach-mogła piasta przestawić się względem łożyska :?: Sam już nie wiem,trochę te objawy są niekomfortowe podczas dalekiej jazdy.Przeguby nie biorę pod uwagę bo drgania ustawały by po ujęciu gazu :-?
Spotkał się ktoś z Was z takimi objawami :?:
Avatar użytkownika
axel
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:37
Lokalizacja: Mielec
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Robert

Postprzez Przemcio » 2013-07-08, 16:25

axel, miedzy 100-130 to tak ewidentnie wyważenie kół, może na aucie trzeba je doważyć? łożyska zawias ok?
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez axel » 2013-07-08, 20:34

Przemcio napisał(a):miedzy 100-130 to tak ewidentnie wyważenie kół

Oba komplety kół wyważone w dwóch punktach oponiarskich
Przemcio napisał(a):zawias ok?

Zawias sprawdzany na szarpakach i jest ok,ale jest problem prawdopodobnie ze stabilizatorem po prawej stronie ponieważ na wybojach strasznie dzwoni,nawet jak przejadę lewym kołem po koleinie słychać po prawej stronie :-/
Przemcio napisał(a): łożyska

Też obstawiam łożyska ale czy możliwe że uszkodzone może nie szumieć?
Avatar użytkownika
axel
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:37
Lokalizacja: Mielec
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Robert

Postprzez roberto » 2013-07-14, 21:20

I jak,rozpoznałeś problem?
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez axel » 2013-07-14, 21:24

roberto napisał(a):I jak,rozpoznałeś problem?


Nowe wieści:
dziś przy prędkości ~210 km/h pasażer czuje wyraźne wibracje przy prawym przednim kole,w dodatku jak skręcę koła w lewo i zacznę uderzać stopą słychać metaliczny dźwięk. Podejrzewam że będę musiał rozkręcić całe zawieszenie w celu weryfikacji wszystkich połączeń sworzniowych :-?
Avatar użytkownika
axel
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:37
Lokalizacja: Mielec
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Robert

Postprzez Bartek_530xD » 2013-07-15, 08:48

axel, sprawdź jeszcze półosie czy nie są przypadkiem krzywe.
Avatar użytkownika
Bartek_530xD
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-06-03, 08:41
Lokalizacja: Olkusz
Model: BMW 530xD
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Bartek

Postprzez Przemcio » 2013-07-15, 16:18

axel napisał(a):dziś przy prędkości ~210 km/h pasażer czuje wyraźne wibracje przy prawym przednim kole,
Bartek_530xD, jakby były krzywe to przy takiej prędkości obrotowej samochód wystrzeliłby razem z zespołem napędowym w powietrze <rotfl>
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Bartek_530xD » 2013-07-15, 16:30

Przemcio, nie do końca, jeżeli bedą minimalnie odksztalcone to objawi sie to drganiami, nie mówię tu o odchyłce 5mm od osi
Avatar użytkownika
Bartek_530xD
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-06-03, 08:41
Lokalizacja: Olkusz
Model: BMW 530xD
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Bartek

Postprzez axel » 2013-11-24, 19:37

Witam po dłuższej przerwie 8-)
Przy przekładce opon na zimówki zauważyłem że wewnętrzna krawędź opony w jednym miejscu jest tak wytarta jak na zdjęciu

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wytarcie jest na ok.45% obwodu opony,reszta jest ok.
I teraz pytanie-czy uszkodzone łożysko może mieć wpływ na takie uszkodzenie opony?I czy to łożysko jest odpowiedzialne za drgania karoserii?

Ta opona była właśnie z przodu po prawej stronie gdzie były wyczuwalne drgania podłogi przy 210 km/h,ale wtedy jeszcze opona była ok :-/
Avatar użytkownika
axel
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:37
Lokalizacja: Mielec
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Robert

Postprzez Andi » 2013-11-24, 19:59

axel, w pierwszej kolejnosci to trzeba sprawdzic luzy i zbierznosc koniecznie,
Razu pewnego mialem podobna sytuacje ze zdarciem wewnetrznej czesci opony ,auto bylo sprawdzone na laserach ,
obsluga stacji od razu stawiala na wypadkowosc auta i koniecznosc prostowania na ramie , jaki glupie mieli miny jak sie okazalo ze parametry byly lepsze niz podane w katalogu.
Przyczyna byla wtedy wadliwa opona po przekladce na zimowe i spowrotem na letnie problem znikl.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez axel » 2013-12-31, 16:46

Nareszcie doszedłem do sprawcy całego zamieszania,po wymianie łożyska wibracje karoserii ustąpiły <radocha> .Do tego wyważyłem koła w dobrym serwisie oponiarskim i teraz jest gitara<okok>
Avatar użytkownika
axel
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:37
Lokalizacja: Mielec
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Robert


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości