Drgania, wibracje podczas jazdy - wciskaniu sprzęgła. 2.0

Drgania, wibracje podczas jazdy - wciskaniu sprzęgła. 2.0

Postprzez minimum » 2019-03-27, 16:27

Witajcie, zakładam nowy temat gdyż inne dotyczyły jednostek 3.0 i nie bardzo wiedziałem czy mogę się tam podpiąć oraz objawy były inne u poprzedników. W aucie A6 C6 2.0 140 są wyczuwalne wibracje ale do rzeczy:

Dzieje się to w taki sposób że na postoju są wyczuwalne ale podczas jazdy i np dojeżdżaniu do skrzyżowania wciskam sprzęgło do zmiany biegu lub do zatrzymania i auto wpada normalnie w straszne drgawki i rezonans. Pisze to tutaj Panowie bo auto wróciło dzisiaj od mechanika który poprzednio postawił diagnozę na dwumas, wysprzęglik itp. Zdjęty dwumas faktycznie miał luzy na tulejce i wysprzęglik piszczał ale problem drgań podczas jazdy i wciskania sprzęgła nie został rozwiązany tą operacją.

Kolejna jego diagnoza to wtryski ... auto nie kopci, pracuje równo, obroty silnika nie falują.
Do tego stwierdził że może być przestawiony na rozrządzie a był robiony jakieś 15tyś km temu. Stwierdził to bo: ''auto nie ciągnie od 1800 obrotów jak powinno a od 2200 dostaje kopa.''
auto ma nieco ponad 312kk przebiegu. Dodam że podłaczając VAG'a korekty wtrysków i sprawdzając bloki wszystko wygląda dobrze. Możliwy jest ten rozstawiony rozrząd? lub wtrysk któryś? Dodam że w aucie został zrobiony profesjonalny chip przez poprzedniego właściciela na 174KM. Postaram się nagrać film jak to wszystko się odbywa i za chwilę wjeżdżam na kanał sprawdzić stan zawieszenia oraz poduch silnika - mechanik zapewniał że wszystko jest ok.


Czy ktoś ewentualnie mógłby polecić jakiegoś naprawdę dobrego mechanika ze Szczecina lub okolic? Który zweryfikuje i ogarnie sytuację?
minimum
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-02-23, 11:10
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRF 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Oskar

Re: Drgania, wibracje podczas jazdy - wciskaniu sprzęgła. 2.

Postprzez kowal51 » 2019-03-29, 03:30

minimum napisał(a):W aucie A6 C6 2.0 140 są wyczuwalne wibracje

Ale jaki kod silnika,bo to ma pewne znaczenie (BLB czy BRE). W profilu masz BRF 136 km.
minimum napisał(a): Zdjęty dwumas faktycznie miał luzy na tulejce i wysprzęglik piszczał ale problem drgań podczas jazdy i wciskania sprzęgła nie został rozwiązany tą operacją.

Jaką operacją ?

minimum napisał(a):są wyczuwalne wibracje

minimum napisał(a):Dzieje się to w taki sposób że na postoju są wyczuwalne ale podczas jazdy i np dojeżdżaniu do skrzyżowania wciskam sprzęgło do zmiany biegu lub do zatrzymania i auto wpada normalnie w straszne drgawki i rezonans.

minimum napisał(a): auto nie kopci, pracuje równo, obroty silnika nie falują.

Czyli drgania, wibracje nie pochodzą od silnika (pracuje równo bez falowania) ?
minimum napisał(a):Do tego stwierdził że może być przestawiony na rozrządzie a był robiony jakieś 15tyś km temu.

Z tego co wiem przy użyciu blokady T 0100 ciężko jest coś sp...ć. Nie mógł sprawdzić ?
minimum napisał(a): Stwierdził to bo: ''auto nie ciągnie od 1800 obrotów jak powinno a od 2200 dostaje kopa.''

Rozumiem że, podłączył VAG-a/ VCDS-a i logował ?
minimum napisał(a): Dodam że podłaczając VAG'a korekty wtrysków i sprawdzając bloki wszystko wygląda dobrze


Możesz pokazać logi ? (przynajmniej statyczne i BS-y).
minimum napisał(a):za chwilę wjeżdżam na kanał sprawdzić stan zawieszenia oraz poduch silnika

I co się okazało. Poduszka ??
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Drgania, wibracje podczas jazdy - wciskaniu sprzęgła. 2.

Postprzez Piotruś » 2019-03-30, 09:43

Dodam że w aucie został zrobiony profesjonalny chip przez poprzedniego właściciela na 174KM.

Buahahaha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ... . "Profesjonalny chip" powiadasz :-x :shock: :shock: ..... .
Moim zdaniem to właśnie od wywalenia tego "profesjonalnego gówna" powinieneś zacząć poszukiwanie drgawek (o ile cokolwiek jest jeszcze do uratowania).
A nawet jeśli drgawki nie ustąpią (choć prawdopodobieństwo poprawy jest wysokie) Twój silnik i tak będzie Ci dozgonnie wdzięczny :!: :!:

Przemyśl też zmianę mechanika, bo EWENTUALNE "przestawienie na rozrządzie" akurat w tym silniku jest prozaicznie łatwe do ustalenia "komputerem" W KILKA SEKUND po podpięciu do auta.
Taka diagnoza faktycznie rozwiałaby wiele wątpliwości. Każdy średnio rozgarnięty mechanik wie jak to zrobić i od tego zaczyna a nie kończy ... .

Poza tym w 2.0TDi z 2005 roku powody drgawek mogą wynikać z niefachowej naprawy tzw. "imbusika" pompy oleju i ściśle z nim powiązanego modułu wałków równoważących.

Reasumując - bez prawdziwego fachowca, metodycznie (a nie na chybił trafił) eliminującego kolejne niejasności i tak się nie obejdzie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość