Drganie, kołysanie silnika na wolnych obrotach 2.0 140KM

Drganie, kołysanie silnika na wolnych obrotach 2.0 140KM

Postprzez Marcel » 2018-07-09, 12:48

Witam, zanim opiszę problem chciałbym zapytać czy zawory są częścią eksploatacyjną? Pytam dlatego że nabyłem A6 C6 2007 140KM z roczną gwarancją na jednostkę napędową i nie wiem czy ten problem obejmuje Gwarancja (oczywiście sprzedawca twierdzi że zawory są częścią eksploatacyjną i gwarancja tego nie obejmuje)
Problem polega na tym że na wolnych obrotach silnik czasem nieregularnie szarpnie, buja..
Z diagnozy VAG wynika błąd na 1 zaworze ( brak regulacji czy przekroczona regulacja - nie pamiętam dokładnie)
Sprzedawca proponuje mi naprawę tego za około 300-400 zł
Pytania które się nasuwają to:
1. j.w. czy zawory to część eksploatacyjna/ czy sprzedawca powinien naprawić na własny koszt?
2. czy można wymienić jeden "zawór" czy trzeba wymienić wszystkie?
3. ile mogą kosztować części na 1 zawór (sprzedawca twierdzi że 100zł)?
Chciałbym uniknąć sytuacji gdzie z 300-400 zł zrobi się dużo więcej bo wcisną mi kit że przy okazji trzeba pół silnika wymienić, który ponoć jest na gwarancji

Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedzi.
Marcel
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2018-05-23, 20:27
Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Marcel

Re: Drganie, kołysanie silnika na wolnych obrotach 2.0 140KM

Postprzez zibi06 » 2018-07-10, 10:35

Marcel napisał(a): nabyłem S6 C6 2007 140KM

Nabyłeś A6C6. S6 to zupełnie inna "bajka"
Marcel napisał(a):zawory są częścią eksploatacyjną?

Nie wiem co masz na myśli pisząc "zawory". Na podstawie tego co napisałeś
Marcel napisał(a):Z diagnozy VAG wynika błąd na 1 zaworze ( brak regulacji czy przekroczona regulacja - nie pamiętam dokładnie)

chodzi o pompowtryskiwacz-e
Marcel napisał(a):(oczywiście sprzedawca twierdzi że zawory są częścią eksploatacyjną i gwarancja tego nie obejmuje)

Zakładając,że masz pisemną gwarancję to zapewne/ możliwe, że masz wyszczególnione czego ona dotyczy /co wyklucza. Wg teorii tego sprzedawcy silnik może być również częścią eksploatacyjną. Dorabianie ideologii lub gufniana gwarancja. Zażycz sobie jego stwierdzenie na piśmie.
Marcel napisał(a):Problem polega na tym że na wolnych obrotach silnik czasem nieregularnie szarpnie, buja..


Prawdopodobnie jest to spowodowane przynajmniej wadliwie działającym jednym pompowtryskiwaczem ( przekroczona regulacja to trup).

Marcel napisał(a):Sprzedawca proponuje mi naprawę tego za około 300-400 zł

Jeżeli masz takie pompowtryskiwacze :arrow: BOSCH 03G 130 073 G to proponuję poszukać ile kosztuje regenerowany ( w opcji wymiany "stary" za regenerowany). Moim skromnym zdaniem nie ma takiej możliwości (nie licząc kosztów robocizny związanych z wymianą i dodatkowych "części" związanych z wymianą) aby zmieścić się w tej kwocie. Czy dobrze rozumiem, że sprzedawca proponuje Ci gotówkę (na naprawę) ?
Marcel napisał(a):1. j.w. czy zawory to część eksploatacyjna/ czy sprzedawca powinien naprawić na własny koszt?

Jak nadmieniałem nie wiem jak sformułowana jest gwarancja, ale moim zdaniem powinna obejmować naprawę

Marcel napisał(a):2. czy można wymienić jeden "zawór" czy trzeba wymienić wszystkie?

Teoretycznie sprawdzone powinny być wszystkie pompowtryskiwacze, ale praktycznie jeżeli parametry pozostałych trzech mieszczą się w granicach normy to wątpię żeby obejmowała to gwarancja więc podejrzewam, że gwarant nie ma obowiązku pokrycia tych kosztów.

Marcel napisał(a):3. ile mogą kosztować części na 1 zawór (sprzedawca twierdzi że 100zł)?

Koszt części zamiennych określa specjalistyczny serwis po sprawdzeniu na specjalistycznym urządzeniu dedykowanym do diagnozowania pompowtryskiwaczy.
Oczywiście ceny ewentualnych części zamiennych będą różne (w zależności od producenta/ użytych do wymiany).
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Drganie, kołysanie silnika na wolnych obrotach 2.0 140KM

Postprzez Marcel » 2018-07-11, 11:13

Dzięki za odpowiedź i sorki za błędy :) (początkujący)
Racja chodzi o pompowtryskiwacze umówiłem się na wymianę, oczywiście gufniana gwarancja tego nie obejmuje więc będę musiał zapłacić.
Nie mam na piśmie wyszczególnionych elementów, więc lipna ta gwarancja.
Oprócz wystawienia negatywnej opini nie mogę więcej nic z tym zrobić. Szkoda bo sprzedawca po sąsiedzku :(
Jeszcze raz dzięki za odpowiedź i sprostowanie.
Dam znać czy po wymianie pompowtryskiwacza usterka ustąpiła.
Pozdrawiam
Marcel
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2018-05-23, 20:27
Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Marcel

Re: Drganie, kołysanie silnika na wolnych obrotach 2.0 140KM

Postprzez zibi06 » 2018-07-11, 20:05

Marcel napisał(a): oczywiście gufniana gwarancja tego nie obejmuje


Auto kupiłeś od legalnego handlarzyka/ autokomisu czy osoby prywatnej?
Auto przed zakupem było diagnozowane/podłączone pod komputer ?
Marcel napisał(a):Nie mam na piśmie wyszczególnionych elementów

Ale to działa w dwie strony. Masz pisemną gwarancję na silnik ?
Marcel napisał(a):Dam znać czy po wymianie pompowtryskiwacza usterka ustąpiła.

<okok>
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość