[ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

[ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

Postprzez sebus_x » 2017-12-26, 20:29

Witam,

Otóż mam problem ze swoją Audi A6 C6 3.0TDI ASB Tiptronic+Q.
Zaczęło się od dużego spalania na pełnym baku przejechałem jedynie 350km. Po podłączeniu się VCDS pokazał mi się błąd SONDY LAMBDA(za bogata mieszanka), więc po rozeznaniu się co to za błąd wymieniłem sonde na nową firmy BOSCH. W tym czasie zapchał się DPF, który po wymianie sondy wypaliłem. Byłem zmuszony do wlania nowego oleju, bo paliwo dostało się do komory silnika. Oprócz wymiany sondy przy okazji wyczyściłem przepustnice, zawór EGR, kolektory ssące z klapami i zmieniłem uszczelki w układzie dolotowym na nowe.
Byłem przeświadczony, że problem rozwiązałem, ale w tym momencie spalanie jest w granicach 18-19L/100km, nawet włączyło mi się automatyczne dopalanie DPF.
Po podłączeniu VCDS'a nie ma żadnego błędu, a logi statyczne z VCDS załączam poniżej. Czy ktoś wie gdzie mam jeszcze szukać przyczyny? Będę wdzięczny za pomoc.

Statyczny:
Grupy 102, 104: http://vaglogi.pl/log-102_104_U92bZ.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_z49Z2.html
Grupy 013, 014: http://vaglogi.pl/log-013_014_HE86hWg.html
Grupy 040, 041, 043: http://vaglogi.pl/log-040_041_043_183iV.html
Grupy 072, 073: http://vaglogi.pl/log-072_073_274soVa.html
Grupy 074, 075: http://vaglogi.pl/log-074_075_kBCj10D.html
Grupy 076, 077: http://vaglogi.pl/log-076_077_bz9BSHS.html
sebus_x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-12-26, 20:24
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Sebastian

Re: [ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

Postprzez Piotruś » 2017-12-26, 21:37

Nie jest łatwo postawić jednoznacznej diagnozy w takiej sprawie, tym bardziej że logowanie DPF'a jest delikatnie mówiąc zastanawiające.
W każdym razie gdybym to ja zajmował się Twoim autkiem w pierwszej kolejności chciałbym ustalić czy DPF na pewno "fizycznie" znajduje się w samochodzie (nie napisałeś na ile znasz swoje auto i na ile jesteś pewny, że pozostaje w fabrycznej kompletacji i stąd moje ewentualne podejrzenia).
Jeżeli filtr DPF jest oryginalny bez zbędnego namysłu oddałbym go do regeneracji (np. Gladysek w Krakowie albo Eurovat w okolicach Poznania).
Moim zdaniem przedstawionej logi mogą sugerować sytuację, w której DPF dobrze się oczyszcza ale duża ilość popiołu powoduje na tyle duży wzrost ciśnienia przed filtrem, że ECU nieustannie podejmuje aktywną regenerację. Dużo by pisać ale logi to tylko logi i nie wszystko można z nich jednoznacznie wyczytać.

Zrobisz jak zechcesz. Regeneracja DPF kosztuje w granicach 500 - 600 zł.- i przeważnie wystarcza na kolejne 150 - 200 tkm. eksploatacji.
Ja oczywiście ABSOLUTNIE NICZEGO CI NIE GWARANTUJĘ ale trochę "statystycznie" a trochę z dotychczasowych doświadczeń wyraźnie dostrzegam szansę, że wyczyszczony DPF (wraz z nową adaptacją samego filtra jak i G450) może zatrzymać drakońskie spalanie oraz rozpuszczanie oleju silnikowego paliwem.

Co do pozostałych logowań (prócz DPF) w mojej ocenie nie ma żadnej tragedii, a na pewno nie widać w nich niczego co usprawiedliwiałoby opisane przez Ciebie kłopoty.
Może byłoby warto zastosować okresowo jakiś wysokojakościowy dodatek smarujący układ wtryskowy ale to bardziej profilaktycznie niż na podstawie odczytów.
Żadne z przedstawionych logów nie wyjaśniają powodu awarii, dlatego najpierw proponuję zająć się higieną DPF'a a dopiero EWENTUALNIE potem przystąpić do weryfikacji wtryskiwaczy (u fachowca po zdemontowaniu z silnika).

Warto zauważyć i pamiętać, że oprócz sytuacji ewidentnych, żadne logi nigdy nie są podstawą do rzetelnej oceny wtryskiwaczy.
U Ciebie wartości kalibracyjne w kilku przypadkach wydają się trochę podwyższone ale w znośnych granicach, dlatego właśnie najpierw proponowałbym kurację odmładzającą DPF, a EWENTUALNIE dopiero potem poważniejsze stresy i wydatki .
Mówiąc prościej nawet najbardziej sprawne wtryskiwacze nie powstrzymają dużego spalania i "przybywania oleju" w razie kapryśnego DPF'a.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

Postprzez Piotruś » 2017-12-26, 21:51

PS:
Sebastian, jeżeli moja odpowiedź wydaje Ci się zbyt zawiła, sorry. W razie potrzeby doprecyzuję co tam będzie trzeba.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

Postprzez sebus_x » 2017-12-27, 18:14

Cześć, dziękuję za odpowiedź jest zrozumiała ;)

Auto posiadam od roku, zrobiłem nim 22tys. km. DPF jest na pewno, dwukrotnie dopalałem jego procedurą z VCDS ;)

Dzisiaj dobrałem się do czujnika G450 i odpiąłem wtyczkę, wtedy wyrzuciło błąd po czym ponownie go podłączyłem. Ponieważ wartość w MVB 104.3 była ciągle zero. Zaobserwowałem, że po uruchomieniu silnika ta wartość z 14 spada znów do 0 i tak też zostaje.
Dzisiaj dopalę DPF w trakcie jazdy włączając procedurę, a po tej czynność na nowo dodam DPF jak i czujnik G450, ponieważ mechanik, który wyczyści mi DPF na maszynie przyjmie mnie dopiero po nowym roku. Zobaczymy czy coś to pomoże ;D
Poniżej załączam logi, które są zrobione na zimnym silniku, lecz moje pytanie brzmi czy to normalne, że wartość w MVB 104.3 jest constans 0?

Grupy 001, 076, 077: http://vaglogi.pl/log-076_077_001_a7r9Ig.html
Grupy 001, 074, 075: http://vaglogi.pl/log-074_075_001_zI6wTKO.html
Grupy 001, 072, 073: http://vaglogi.pl/log-072_073_001_29tHKv.html
Grupy 001, 013, 014: http://vaglogi.pl/log-013_014_001_cLh084H.html
Grupy 001, 102, 104: http://vaglogi.pl/log-102_104_001_wua33F8.html
sebus_x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-12-26, 20:24
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Sebastian

Re: [ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

Postprzez sebus_x » 2017-12-27, 18:25

Jest jakaś możliwość z której mógłbym skorzystać chcąc zatrzymać włączającą się procedurę dopalania, która tak jak piszesz generuje duże spalanie? :)
sebus_x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-12-26, 20:24
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Sebastian

Re: [ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

Postprzez Piotruś » 2017-12-28, 09:30

Sebastian, po pierwsze PRZEPRASZAM.
Jak się okazuje w swoich wcześniejszych postach ŹLE oceniłem logi dotyczące DPF'a.
Intencje oczywiście miałem jak najlepsze ale lekkie zmęczenie i alkohol zrobiły swoje ... .
Sorry.

Co do układu wtryskowego podtrzymuję opinię, że z logów nie ma się zbytnio do czego przyczepić a odczytane wartości WYDAJĄ SIĘ na tyle prawidłowe, że nawet pełna diagnostyka na stanowisku pomiarowym PRAWDOPODOBNIE nie wskazałaby niczego ważnego.

Z DPFem (szczególnie na trzeźwo ;-) ) sytuacja wydaje mi się znacznie bardziej skomplikowana i niestety też niezrozumiała, niż pierwotnie sądziłem.

Po pierwsze log 102.3, w którym utrzymuje się "permanentne" zero za wyjątkiem krótkiej chwili gdy pojawia się 7 mbar. Niby nic niepokojącego, szczególnie po wypalaniu serwisowym, ale byłoby wysoce wskazane sprawdzić jak się to ciśnienie układa podczas (najlepiej dynamicznej) jazdy.
W zasadzie to jedyna możliwość ustalenia, czy czujnik różnicowy G450 działa prawidłowo. Ponadto gdyby się okazało, że przy dużym obciążeniu ciśnienie wzrasta do kilkudziesięciu mbar byłby to sygnał potwierdzający moje wcześniejsze domysły dotyczące znacznego zapchania popiołem. Ale jedynie hipotezy, których statycznie wykonami logami nie potwierdzimy ani nie wykluczymy ... .

Po drugie log 104.1 .
Jeżeli nie ma tu jakiegoś artefaktu ze strony VCDS'a a ja dobrze pamiętam, że ta kolumna informuje o ilości popiołu (w litrach) można uznać, że wyliczone przez ECU zapełnienie ponad pół litra jest wartością graniczną, która sprawiła, ze pomimo niedawnej regeneracji serwisowej zaobserwowałeś to:
Byłem przeświadczony, że problem rozwiązałem, ale w (...) nawet włączyło mi się automatyczne dopalanie DPF.


Z kolei moim skromnym zdaniem gdyby w filtrze rzeczywiście zalegało już ponad pół litra popiołu, to (sprawny) G450 nie wskazywałby na biegu jałowym dumnego zera, tylko co najmniej powyżej 10 - 12 mbar ... . Ale nie pokazuje.

Dlatego, pomimo nieco odmiennej i tym razem dokonanej na trzeźwo analizy podtrzymuję, że DPF wymaga starannej oceny "organoleptycznej".
Nie tylko porządnego mycia ale też weryfikacji z użyciem kamery zdolnej "prześwietlić" poszczególne kanały wkładu ceramicznego.
Teoretycznie jest możliwe, że prócz sadzy i popiołu pojawiło się fizyczne uszkodzenie wprowadzające zamęt w odczytach (?) .

Tak jak wcześniej wspominałem warto tez sprawdzić co pokazuje G450 podczas dużego obciążenia (przykładowo na autostradzie gdy mocno wciśniesz gaz na możliwie stromym wzniesieniu).

Co do mechanika, któremu powierzysz czyszczenie DPFa koniecznie się upewnij czy aby na pewno jest do tego prawidłowo przygotowany :!:
Sama chemia i zwykły Karcher to NAPRAWDĘ za mało. Istnieją odpowiednie i dedykowane urządzenia czyszczące i moim zdaniem jedynie w ten sposób można skutecznie przywrócić DPF do życia (o ile nie posiada uszkodzeń mechanicznych wkładu lub powłoki z metali szlachetnych).
Każda inna metoda (chemia , ultradźwięki i Karcher) może pomóc na bardzo krótko albo wręcz zacienić obraz sytuacji.

Dzisiaj (...) na nowo dodam DPF jak i czujnik G450

Mówisz o adaptacjach grup 081 i 083 :| :?:
Nie wiem kto Ci podsunął taki pomysł ale technicznie jest to kompletna bzdura, a mówiąc kolokwialnie zwykłe wysraństwo.
Jeżeli filtr faktycznie jest już przepełniony popiołem i w zaczopowanych miejscach nieusuwalną sadzą - bardziej mu zaszkodzisz niż pomożesz, a kolejne regenerację będą coraz częstsze zamiast rzadsze. A nawet gdyby "pozytywny" skutek utrzymał się w dłuższej perspektywie, to paliwo dopalające DPFa podczas regeneracji aktywnej (podczas jazdy) jest obliczone na całą objętość filtra ale będzie spalało jedynie w przestrzeniach jeszcze nie wypełnionych popiołem co prędzej czy później doprowadzi do nieodwracalnego wytopienia aktywnych powłok wkładu :evil: ... .
Krótko mówiąc "zerowanie" w adaptacjach bez faktycznej wymiany lub profi-regeneracji DPF to ewidentny sabotaż własnego portfela, amatorszczyzna w pełnym wydaniu, a w moim przekonaniu szczyty technicznej impotencji, głupoty i kompletnym braku podstawowej wiedzy takich "doradcuf" ... .

Poniżej załączam logi, które są zrobione na zimnym silniku, lecz moje pytanie brzmi czy to normalne, że wartość w MVB 104.3 jest constans 0?

Zależy od wielu czynników ,między innymi od tego jakie okażą się odczyty z G450. W każdym razie zmierzona ilość sadzy (nawet w filtrze mocno zapchanym przez popiół) przyrasta znacznie wolniej od wartości obliczonych przez ECU (104.2). W przypadku parokrotnie już "wypalonego" DPF (w krótkich odstępach) może być za szybko na odpowiedź. Musisz więcej pojeździć żeby się przekonać.

No i na koniec prośba żebyś na kolejnych etapach dochodzenia do perfekcji 8-) nie zapomniał napisać nam o poczynionych obserwacjach i uzyskanych efektach. Każdy filtr DPF żyje jakby swoim życiem i warto znać jak najwięcej przypadków żeby kolejne było łatwiej oceniać i skuteczniej (bez błądzenia) likwidować.

sebus_x napisał(a):Jest jakaś możliwość z której mógłbym skorzystać chcąc zatrzymać włączającą się procedurę dopalania, która tak jak piszesz generuje duże spalanie?

Oczywiście, że nie ma :-D ... .
Chyba, ze zdecydowałbyś się na wizytę u "specjalistuf" od tzw. "programowego usuwania DPF", ale mam nadzieję, że takie pomysły odrzucasz całkowicie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

Postprzez sebus_x » 2017-12-28, 22:23

Piotruś, kroki jakie teraz zrobiłem i zrobię to we wtorek po nowym roku mam wizytę w warsztacie(poleconym), który posiada specjalistyczną maszynę do wypalania DPF oraz zajmuje się układem paliwowym ;)

Nie robiłem adaptacji DPF ani G450, ponieważ podobnie stwierdziłem zanim odpisałeś, że to będzie w najlepszym wypadku doraźne zabliźnienie, a nie rozwiązanie problemu ;-)

Na pewno po wizycie napiszę jaka jest diagnoza i rozwiązanie tej zagadki, aby kolejna osoba spotykająca się z podobnym problemem(nikomu tego nie życzę) wiedziała co począć.

Jeszcze raz dziękuję za zaangażowanie :)
sebus_x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-12-26, 20:24
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Sebastian

Re: [ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

Postprzez sebus_x » 2018-01-03, 21:57

Witam ponownie,

Jestem już po szczegółowej diagnozie.
Panowie sprawdzili wszystko co się dało i nic nie wyszło.
DPF czysty, wtryski chodzą poprawnie, reasumując nie ma nic niepokojącego.

Przyczyną wszystkich tych objawów było paliwo, zmieniłem przez przypadek stacje i wszystko ustąpiło.
Co ciekawsze, że na tej samej stacji są tankowane trzy inne auta w domu i chodzą bez zarzutu.

Pozdrawiam
sebus_x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-12-26, 20:24
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Sebastian

Re: [ ASB 3.0 232 KM TIP+Q] Duże spalanie 22L/100km

Postprzez Piotruś » 2018-01-04, 19:19

Cieszę się, że problem wydaje Ci się rozwiązany i po ludzku szczerze życzę by tak właśnie było :!:

Niestety technicznie, wobec tego pisałeś wcześniej, przedstawiony przez Ciebie scenariusz (z wadliwym paliwem) nie jest możliwy.
Oby nie ale obawiam się, że problem szybko wróci.

Chyba, ze sprawa ma jakieś drugie dno. Przykładowo, że wyrżnąłeś DPF'a w pień ;-) :?:
Nie oceniam, po prostu pytam bo DPF nie może być czysty skoro ECU wylicza ponad 0,5 litra popiołu co w przybliżeniu oznacza, że jest go dobrze ponad 120 gram albo znacznie więcej, a to zaraz skończy się nieusuwalnymi spiekami.

Tak czy siak życzę szerokości ale gdybyś jednak miał coś do dodania - każde praktyczne doświadczenia będą na wagę złota 8-) ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron