Hejka,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie, na które chciałbym szybko znaleźć w 100,1% wyczerpująca oraz jednoznaczną odpowiedź.
Może znajdzie się ktoś doskonale zorientowany w temacie ...
Złóżmy (przykładowo), że jakiś konkretny model samochodu otrzymał homologację na rynki krajów członkowskich, w której znajduje się (jak zawsze) podstawowy rozmiar ogumienia, nośność opony i ET felgi, oraz (zazwyczaj) kilka innych "zamienników" do wersji "zasadniczej".
Załóżmy, że we wszystkich przypadkach ET felgi zawiera się w wartościach pomiędzy ET40 a ET45, co w odpowiedniej konfiguracji z określonymi oponami jest dla mnie jasne i zrozumiałe.
Ciekawi mnie jednak bardzo jak wygląda w aspekcie prawnym sytuacja, w której chciałbym pozostać przy zgodnym z homologacją rozmiarze ii nośności opon, ale zamiast przykładowego ET40 chciałbym założyć felgę ET38, który to rozmiar w dokumentacji się nie pojawia
Ktoś może pomóc i/lub wskazać przepisy, z których wynika możliwość takiego drobnego odstępstwa lub wynika wprost, że nie wolno
Z góry proszę o odpuszczenie wypowiedzi "ja mam inne od fabrycznego i nikt się tego nie czepia" , bo akurat tyle to ja tez wiem ale bardzo chciałbym wiedzieć jak wygląda odpowiedzialność prawna za zgodność ET felgi w razie na przykład poważnego wypadku drogowego lub choćby tylko w przypadku bagatelnej awarii łożyska w kole samochodu będącego na gwarancji fabrycznej.
To jak - pomożecie