Głowice BDG do AKE z 2003 .

Głowice BDG do AKE z 2003 .

Postprzez benny82 » 2020-02-23, 15:51

Witam . Rozważam opcje wymiany głowic z serii B do Ake . Czy z silnika BDG bedą pasować na p&p? Pytam bo ake to euro3 a bdg euro4 i wiem że różnica w pompie i wtryskach ale czy tylko? Taka wymiana to tańsza opcja remontu o ile wałki są jeszcze wporządku.
benny82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2020-02-17, 11:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Głowice BDG do AKE z 2003 .

Postprzez benny82 » 2020-03-05, 09:45

Witam. Mam nadzieje że ktoś ppdpowie wkońcu. W grupie pomiarowej 004 teoretyczny początek wtrysku mam 2.4 a rzeczywisty to opóźniony 3,2-3,4 a wczesny 7,8-8,0. Czy takie mają być wartości. Dodam że auto rzęźi przy dodawaniu gazu taki rechot no i wydaje mi się że raz zbiera się lepiej a raz gorzej . chyba kierownica t garecie się przycina. Oleju nie ubywa.
benny82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2020-02-17, 11:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Głowice BDG do AKE z 2003 .

Postprzez kowal51 » 2020-03-05, 13:33

benny82 napisał(a): Mam nadzieje że ktoś ppdpowie

<mysli>
Poświęciłem trochę czasu (wykorzystując opcję SZUKAJ)
:arrow: silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43-15.html#p63155
Jeżeli pasują do AKN do do AKE II generacji AD 2003 chyba nie powinno być problemu :->
Dodatkowo

Obrazek
Zapytanie dotyczyło AKE I GEN
Kod: Zaznacz cały
http://ww w.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=79685

więc możliwe, że w Twoim przypadku może być zbędna wymiana podstawy filtra i kolektora ssącego ( do sprawdzenia !!!) którego konstrukcja m.innymi eliminowała możliwość uszkodzenia turbo.

benny82 napisał(a):W grupie pomiarowej 004 teoretyczny początek wtrysku mam 2.4 a rzeczywisty to opóźniony 3,2-3,4 a wczesny 7,8-8,0.

Czyli według Twojego "wywodu" teoretyczny kąt wtrysku masz 2,4 BTDC a rzeczywisty masz 3,2 - 3,4 BTDC ?
benny82 napisał(a):wkońcu

Przyznam, że <nerwus> :[ takie "cuś". Ktoś, kiedyś poświęcił "trochę" czasu na raczej łopatologiczne wyjaśnienie kwestii dotyczącej kąta wtrysku. Baa.. z tego co pamiętam, był na tyle przewidujący, że pisał to (z bólem) bardzo wolno ponieważ zakładał, że w przyszłości ktoś będzie to "czytał" bardzo wolno :->
Z szacunku do czyjejś chęci wyjaśnień/pomocy poświęć trochę swojego czasu i poczytaj :arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html . Sorry ale przez czyjeś "lenistwo/wygodę" wałkowanie takich informacji jak Twoje jest już po prostu męczące/zniechęcające.

Życzę miłej i dokształcającej lektury
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Głowice BDG do AKE z 2003 .

Postprzez benny82 » 2020-03-05, 16:24

dziękuję za odpowiedz. mam cały silnik bdg oprócz pompy i wtrysku sterującego tam już jest chłodniczka gazów egr . co do wtrysku to mam takie wartości jak podałem 3,2 3,4 a potem wyskakuje 7,8 8,0 może to zatarty nastawnik w pompie?. ale jeszcze poczytam o ustawianiu na youtubie watrośc kąta wtrysku podają 1,6 1,8 atdc.
benny82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2020-02-17, 11:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Głowice BDG do AKE z 2003 .

Postprzez benny82 » 2020-03-05, 18:45

No więc byłem u znajomego mechanika i mądry program podał wartość kąta wtrysku 2'ATDC -+2' czyli wartość od zera do +4 atdc. Rozgrzałem auto po raz drugi i mój skaner diagnostyczny podaje 2,4 btdcc a rzeczywisty tym razem skakał 7,8-8,0btdc sprawdze kilka razy jeszcze przy okazji jeśli za każdym razem będzie inna wartość spróbuje ustawić -1,6 btdc wg mojego skaneru to będzie 1,6 atdc. Mam już z tylu głowy że pompa do regeneracji. Zatarty nastawnik kąta wtrysku
benny82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2020-02-17, 11:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Głowice BDG do AKE z 2003 .

Postprzez kowal51 » 2020-03-05, 19:41

benny82 napisał(a):2'ATDC -+2' czyli wartość od zera do +4 atdc.

<zalamka> benny82 sorry ale ja nie rozumieć Twojego polskiego
2 ATDC to inaczej -2 (minus dwa)
benny82 napisał(a): mój skaner diagnostyczny podaje 2,4 btdcc a rzeczywisty tym razem skakał 7,8-8,0btdc

O jakim logu piszesz ? 004 statycznym czy 004 w nastawach podstawowych (tzw BS-ach) ?
benny82 napisał(a): to mam takie wartości jak podałem 3,2 3,4 a potem wyskakuje 7,8 8,0

Jeżeli jest to 004 BS to zakładając, ze wartość 7,8-8,0 jest na EARLY -wczesny to coś jest nie tak. Ale to tylko gdybańsko i strata czasu.
Prawidłowo wykonane logi (do odczytu) :arrow: prosba-o-ocene-logow-t6414.html
W kwestii pompy, kąta wtrysku 000, 001, 004 statyczne i 004 nastawy podstawowe (może być też 000 BS) ale raczej konieczne są też 013, 014 statyczne
Najprościej to kabelek od np VIAKENA za 30-40 pln, jakiś lapek i ściągnięty z sieci VAG COM 311.2 lub VCDS LITE i sobie zrobisz logi tak jak podane w linku
benny82 napisał(a):Mam już z tylu głowy że pompa do regeneracji. Zatarty nastawnik kąta wtrysku

Na jakiej podstawie ?
benny82 napisał(a):No więc byłem u znajomego mechanika i mądry program podał wartość kąta wtrysku

A ten mechanik z mądrym programem nie może wykonać logów i zgrać/ przesłać zapisanych plików .csv ?

benny82 napisał(a):mam cały silnik bdg oprócz pompy i wtrysku sterującego

jeżeli jest sprawny/lepszy/ pewny to opcją jest sam słupek i graty z AKE tak jak zrobił Michal750
:arrow: ake-lift-q-wymiana-glowic-na-bau-bdg-czy-swap-na-bau-bdg-t2889.html?hilit=swap%20g%C5%82owic#p38091
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Głowice BDG do AKE z 2003 .

Postprzez benny82 » 2020-03-06, 07:43

Witam. Dziękuję że ktokolwiek pomaga aczkolwiek atmosfera jak i poziom dzielenia się wiedzą na tym forum jest ,że tak powiem dość specyficzny. Mam urządzenie z allegro vaglite które nie ma wszystkich funcjii pełnego programu vag czy vcds. Do odczytu krzystam z bloku 004. To że pompa się kończy wnioskuje z czytania forum tegoż właśnie. Te wcześniejsze dane co do wczesnego wtrysku należy o nich zapomnieć bo myślałem że tak jest a po przeanalizowaniu kilku pomiarów doiszedłem do wniosku że kąt ma takie przeskoki kontynuując ustawienie kąta nie ma sensu póki co. Dziś sprawdze wtrysk sterujący oporowość zimny powinien mieć około 100ohm rozgrzany bliżej 120. Co do korekcji dawek poszczególnych wtryskiwaczy to podlewają ale w granicach normy -1,2 to największa korekta. Podaje wartości z konkretnego bloku i czego tu nie rozumiec? Podobnie te wartości są podane w linku do którego mnie odesłałeś a tam przedstawione jest jak jest.
benny82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2020-02-17, 11:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Głowice BDG do AKE z 2003 .

Postprzez kowal51 » 2020-03-06, 14:16

benny82 napisał(a):aczkolwiek atmosfera jak i poziom dzielenia się wiedzą na tym forum jest ,że tak powiem dość specyficzny.

<mysli> Poziom dzielenia się wiedzą jest specyficzny/ wprost proporcjonalny do przekazywanych informacji. No cóż
benny82 napisał(a):Mam urządzenie z allegro vaglite które nie ma wszystkich funcjii pełnego programu vag czy vcds.

Przepraszam po prostu nie wiedziałem. Znowu moja wina, że chciałbym pomóc ale nie mogę/ nie widzę sensu :> .
benny82, wybacz ale szkoda czasu aby odnosić się do Twoich dywagacji. Do wnioskowania na temat kończącej się pompy via net potrzebny jest przynajmniej zapis logu 001, 004 statyczne i 004 BS (tam akurat "widać" zatarty przestawiasz kąta wtrysku i uszkodzony wtrysk sterujący - w połączeniu z logiem 004 statycznym i ewentualnie zapisanym błędem). Oczywiście masz prawo do własnych wniosków, to twoje auto i twoje decyzje dotyczące ewentualnych wydatków dotyczących naprawy pompy. Wybacz ale ja, na podstawie Twoich informacji (przynajmniej wcześniejszych ) nie potrafię jakoś sensownie pomóc. Nadzieja umiera ostatnia więc może jeszcze ktoś się znajdzie.
benny82 napisał(a):Podobnie te wartości są podane w linku do którego mnie odesłałeś a tam przedstawione jest jak jest.

To proszę "pokaż" (jak chcesz) logi tak przedstawione ponieważ nie potrafię inaczej jakoś pomóc/podpowiedzieć.
Bez jakichkolwiek złośliwości -> Jest inne/ większe forum techniczne dotyczące A6, więc możliwe, że tam, ktoś będzie w stanie merytorycznie Ci pomóc.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Głowice BDG do AKE z 2003 .

Postprzez benny82 » 2020-03-06, 19:15

no tak . bez złośliwosci mówisz ...? to poprostu podziekuję trzeci raz podawał wartości z bloku 4 nie będe pisał skoro nie kumasz . wiem że logi byłoby "wygodniej" ale nie mam możliwości. generalnie rzecz biorąc kąt ustawiony na 1.6 +-0,2 po gmp czasami wskakuje tu aż na osiem stopni i nie wiem czemu generalnie jest 1,6 wtrysk sterujący oporowośc na rozgrzanym 120 ohm czyli ok leją prawie wszystkie ale jeszcze w normie. pozdrawiam i dzieki za nieocenioną pomoc- serio.
benny82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2020-02-17, 11:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości