ikonka dpf

ikonka dpf

Postprzez wiesiek » 2014-05-11, 12:28

Witam

Nie mogłem znależć podobnego wątku, więc postanowiłem dodać nowy. A więc:

Pojawiła mi się żółta ikonka filtra dpf MIĘDZY zegarami na tablicy rozdzielczej. Samo te zdarzenie nie było by pewnie dziwne, ale odbyło się to, wydaje mi się w dziwnych okolicznościach.
Zatankowałem w nieznanej stacji. Następnego dnia pojawiła mi się wyżej wymieniona ikonka. Żadnych dodatkowych objawów; nie zapaliła się sprężynka, nie zaczął się wypalać dpf, nie było spadku mocy - jeździł tak jak zawsze. Już wcześniej włączyła mi się samoczynna procedura wypalania filtra, także wiem o czym mówię. Następnie próbowałem wypalić filtr podczas jazdy - trzykrotnie zgodnie z zasadami - żadnej zmiany. Po podłączeniu do kompa nie wykazywało żadnego błędu związanego z egr czy z dpf. Po wymuszeniu wypalania przez komputer, nie dało się doprowadzić do odpowiedniej temperatury, wartość zapełnienia filtra około 1400. Stało to się jakiej 500 kilometrów temu- jak na razie żadnych zmian. A jeszcze dodam, że wcześniej co jakiś czas była chmura dymu za autem.Od tamtego momentu nic takiego ni miało miejsca I jeszcze jedno - odłączyłem akumulator na ponad 1 godzinę w nadziei, że problem zniknie - nic z tego oczywiście. Jeżdżę głównie po mieście. Stan licznika - 320 tys km. Moje ogromna prośba do forumowiczów aby pochylili się nad tym problemem. Moje pytania to:
1. Co się stało?
2. Czy to jest niebezpieczne dla auta?
3. Czy filtr jest do wymiany? czy się zatkał?
4. Co mogę w tej sytuacji zrobić?
Proszę o porady.
wiesiek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-05-11, 11:50
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2005
Imię: Wiesiek

Re: ikonka dpf

Postprzez KArtur » 2014-05-11, 19:36

Według mnie zawalony filtr dpf, jak nie da rady wymusić wypalnia to jedynie zostaje wyciąć chwasta.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
KArtur
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2014-03-11, 10:53
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Re: ikonka dpf

Postprzez kowal51 » 2014-05-12, 16:26

wiesiek napisał(a):Pojawiła mi się żółta ikonka filtra dpf MIĘDZY zegarami na tablicy rozdzielczej

Żólta ikonka nie musi oznaczać problemów z DPF-em. Czy jest to związane z "niewiadomym" paliwem trudno powiedzieć.
Nie wiadomo w jakim stanie jest przepustnica, kolektory, zatkane/przytkane kolanko (chociaż jeżeli się nie mylę powinien zapisać się jakiś błąd) czy zwykłe połączenia wężyków sterujących podciśnieniem EGR-a.
wiesiek napisał(a):wartość zapełnienia filtra około 1400.

Rozumiem że wykonywałeś jakieś logi/odczyty dotyczące DPF-a i odczyt innych parametrów ?
wiesiek napisał(a):Po wymuszeniu wypalania przez komputer, nie dało się doprowadzić do odpowiedniej temperatury,

Zakładam że próbowałeś VCDS-em. Z tego co się orientuję udaje się przez wypalanie serwisowe ( przy użyciu VAS-a).
wiesiek napisał(a):A jeszcze dodam, że wcześniej co jakiś czas była chmura dymu za autem.

Taki objaw raczej nie jest spowodowany bezpośrednio z DPF-em a raczej może być związane np. z układem wtryskowym.
wiesiek napisał(a):Od tamtego momentu nic takiego ni miało miejsca

Rozumiem że sprawdzasz poziom oleju i nie jest "wzrastający" ?
wiesiek napisał(a):3. Czy filtr jest do wymiany? czy się zatkał?

Wymiana/wycięcie jest ostateczną ostatecznością. Jeżeli auto jeździ "normalnie", nie przybywa oleju to nie wiem dlaczego od razu miałby być do wymiany.
Nie chcę namawiać Cię do wykonania logów, ponieważ myślę/uważam że bardziej odpowiednią formą sprawdzenia byłaby ocena w realu z jednoczesnym sprawdzeniem parametrów dotyczących odczytów podzespołów silnika. Niezbywalny warunek jest taki że oceniający/diagnozujący musi wiedzieć co robi (jak/po co/ dlaczego). Niestety jeszcze wielu ma problemy z "wiekowymi" 1,9 tdi czy 2,5 tdi.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: ikonka dpf

Postprzez wiesiek » 2014-05-14, 15:46

Dzięki za pomoc. Dodatkowo sprawdziłem olej. Okazało się, że teraz olej zaczął przybywać. Czyli co, ? zapchany. Umówiłem się na czyszczenie. Znalazłem ciekawą ofertę na NOWE filtry dpf produkowane przez poplską firmę JMJ. Cena 1000 pln. Co o tym sądzicie?
wiesiek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-05-11, 11:50
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2005
Imię: Wiesiek

Re: ikonka dpf

Postprzez audia6 » 2014-05-14, 22:06

:-o co 1000 zł,poszukaj zamienniki i będzie ok.
audia6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2014-01-06, 02:51
Lokalizacja: toruń
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: ikonka dpf

Postprzez kowal51 » 2014-05-15, 01:49

wiesiek napisał(a):wartość zapełnienia filtra około 1400

Zakładając że pomiar odczytano VCDS-em czy czasami nie chodziło Ci o 14% ?
Jeżeli VCDS - to może pamiętasz jakie były inne wartości w bloku 104 ?
wiesiek napisał(a):Dodatkowo sprawdziłem olej. Okazało się, że teraz olej zaczął przybywać.

W takim wypadku olej (niestety) powinieneś wymienić.
Czy na rozgrzanym silniku i kilkuminutowym postoju przydymia na "biało" i czuć gryzący zapach spalin ?
Wiem że to mało wymierny odczyt, ale czy ktoś sprawdzał VCDS-em wartości z bloków 072- 077 ?
wiesiek napisał(a):Umówiłem się na czyszczenie.

Jeżeli się uda może to być krótkotrwałe.. Jeżeli będziesz uważał to napisz z jakim skutkiem wyszło czyszczenie.
Inną sprawą może być to że zapychający się DPF jest/może być skutkiem innej przyczyny.
wiesiek napisał(a):Znalazłem ciekawą ofertę na NOWE filtry dpf produkowane przez poplską firmę JMJ. Cena 1000 pln. Co o tym sądzicie?
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: ikonka dpf

Postprzez wiesiek » 2014-05-17, 18:01

Dziękuję za za wszystkie rady. Mechanik wyczyścił mi filtr dpf. Był tak zapchany, że po zalaniu go płynem czyszczącym, po drugiej stronie nie uroniła się nawet kropla. Po zamoczeniu go w płynie na 2 godziny, sadza zaczęła puszczać. Po wyczyszczeniu i zamontowaniu okazało się, że trzeba jednak uruchomić procedurę wypalania, oczywiście tym serwisowym ustrojstwem dopiero dało radę. Samochód dostał super mocy, jak nigdy dotąd, ponadto, dużo mniejsze spalanie. Niby wszystko ok, ale mechanik zasugerował, że całą przyczyną zapchania się dpf mógłby być jakiś czujnik różnicy ciśnień filta cząstek stałych i że trzeba go wymienić. Następne parę stówek, które nie uśmiecha mi się wydawać. Co myślicie? Czy mechanik ma rację z tą wymianą czujnika, czy na razie dać sobie spokój i poczekać parę tysiączków i zobaczyć co będzie? Proszę o radę.
wiesiek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-05-11, 11:50
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2005
Imię: Wiesiek

Re: ikonka dpf

Postprzez kowal51 » 2014-05-18, 09:39

wiesiek napisał(a): Po podłączeniu do kompa nie wykazywało żadnego błędu związanego z egr czy z dpf.
wiesiek napisał(a):że całą przyczyną zapchania się dpf mógłby być jakiś czujnik różnicy ciśnień filta cząstek stałych i że trzeba go wymienić.

http://a6forum.pl/cdya-blad-dpf-009268-t836.html
Co prawda w powyższym linku to CDYA...Nie wiem kto i w jaki sposób u Ciebie sprawdzał/odczytywał błędy /parametry.

wiesiek napisał(a):Był tak zapchany, że po zalaniu go płynem czyszczącym, po drugiej stronie nie uroniła się nawet kropla.

Więc to auto raczej nie powinno jeździć normalnie "tak jak zawsze"
wiesiek napisał(a):Żadnych dodatkowych objawów; nie zapaliła się sprężynka, nie zaczął się wypalać dpf, nie było spadku mocy - jeździł tak jak zawsze. Już wcześniej włączyła mi się samoczynna procedura wypalania filtra, także wiem o czym mówię.

Nie wiem jak długo masz to auto, więc trudno cokolwiek powiedzieć ponieważ
wiesiek napisał(a):Samochód dostał super mocy, jak nigdy dotąd, ponadto, dużo mniejsze spalanie.


wiesiek napisał(a):Co myślicie? Czy mechanik ma rację z tą wymianą czujnika, czy na razie dać sobie spokój

Mechanik tylko zasugerował że mógłby być..nic więcej. Nie wiem na jakiej podstawie sugeruje i w jakikolwiek sposób nie podważam jego sugestii.

wiesiek napisał(a):czy na razie dać sobie spokój i poczekać parę tysiączków i zobaczyć co będzie?

Rozumiem że nic się nie dzieje, błędów nie ma itd.. Wiadomo jeżeli trzeba już wydać to lepiej mieć pewność..
wiesiek napisał(a):Jeżdżę głównie po mieście.

To może być pewnym problemem - jeżeli załączy się procedura samoczynnego wypalania nie powinna być przerywana.
Nie wiem czy zatkanie dpf-a wynikło ze stylu/ warunków jazdy, czy innej przyczyny (np problemów z wtryskiwaczami).
wiesiek napisał(a):Okazało się, że teraz olej zaczął przybywać.

Jeżeli faktycznie przybywało to olej jest "rozrzedzony". Co na to mechanik ? Co z nadmiarem ?
Z tego co wiem "rozrzedzony" olej podlega wymianie ale to już Twoja suwerenna decyzja.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: ikonka dpf

Postprzez wiesiek » 2014-05-20, 22:54

Dziękuję za wszelką pomoc.
oczywiście wymieniłem olej. Teraz powinno być już dobrze, aczkolwiek mam jeszcze pewne pytania.Mianowicie:
1. Odkąd kupiłem moją audice, z rury wydobywa się szaro-ciemny dym( gdy samochód osiągnie ponad 50 stopni). Przed zatkaniem dym był obecny, ale przy zatkanym filtrze tego dymu nie zauważyłem. Po przeczyszczeniu, ten sam rodzaj dymu się wrócił. Przypomnę, że nie mam żadnych błędów na VCDS. Dodam, że jeżdżę w tygodniu tylko po mieście małe trasy - około 3 kilometry z pracy i do pracy - razem około 6 km dziennie. W weekend staram się trochę auto pogonić. Robię jakieś 100 km. Moje pytanie to: czy ten dym jest po prost samoczynnym wypalaniem filtra, czy niedomaganiem wtrysków, czy i jedno i drugie?
Jak myślicie drodzy forumowicze?
wiesiek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-05-11, 11:50
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2005
Imię: Wiesiek

Re: ikonka dpf

Postprzez kowal51 » 2014-05-22, 10:25

wiesiek napisał(a):czy ten dym jest po prost samoczynnym wypalaniem filtra,

Jeżeli załączona jest procedura wypalania, możliwe (silnik "dostaje" większe dawki)
wiesiek napisał(a):czy niedomaganiem wtrysków, czy i jedno i drugie?

Kolor szaro - ciemny, intensywność, zapach (gryzący) via net trudno jest określić. Jak podawałeś Twoje A6 przynajmniej oficjalnie ma 320 kkm przebiegu, jest z początku produkcji i w zasadzie nic nie wiadomo czy cokolwiek było robione z wtryskami.
wiesiek napisał(a): z rury wydobywa się szaro-ciemny dym( gdy samochód osiągnie ponad 50 stopni).

Odnośnie koloru spalin już wspominałem. Dymienie po rozgrzaniu i np pokazujące się po jakimś czasie podczas pracy silnika na wolnych obrotach/postoju nie należy do normalnych.
W kwestii wtryskiwaczy (dymienie, przycinanie)
:arrow: logi-z-wtryskiwaczy-wibracje-przycinanie-podczas-odpalania-t1156-15.html
Poglądowo możesz wykonać odczyt VCDS-em z kanałów 72-77 ale te wskazania mogą okazać się (bardziej są) mało miarodajne.Często okazuje się że niby wszystko jest ok a po sprawdzeniu/ diagnostyce wtryskiwaczy w specjalistycznym serwisie (np. Bosch-u) okazuje się że po prostu któreś "leją". W takim przypadku wymienia się wszystkie (jeżeli się nie mylę procedura naprawy nie jest jeszcze dostępna).
Oczywiście przyjmij wszystko na zasadzie "informacyjnie". Najlepszą diagnostyką jest diagnostyka w "realu" która powinna być przeprowadzona przez fachowca.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: ikonka dpf

Postprzez wiesiek » 2014-05-26, 16:04

Dziękuję za wszelką pomoc i wskazówki. Są bardzo pomocne.
Byłem u dwóch magików. Te same diagnozy. Według wskazań VCDS i VAS wszystko niby dobrze. Obydwaj oceniają, że przy mojej jeździe - 20 tys km na rok, prędzej mi pójdzie łańcuch, niż lejące wtryski zniszczą silnik. A objawy mam takie jakie normalnie występują przy lejących wtryskach, czyli: przycinanie się przy odpalaniu ( rzadko - co 30 odpalenie) i i żrący siwy dym po rozgrzaniu na postoju. Owi magicy zasugerowali, abym wlał co jakiś czas specjalnego płynu do czyszczenia wtrysków. Co o tym sądzicie? Co mojej audicy grozi, jeżeli nie zajmę sie tymi wtryskami? Czy te magiczne płyny do wtrysków coś mogą tutaj zmienić? Jeżeli tak, to które polecacie. Z góry dziękuję, WIESIEK
wiesiek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-05-11, 11:50
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2005
Imię: Wiesiek

Re: ikonka dpf

Postprzez kowal51 » 2014-05-28, 01:15

wiesiek napisał(a):Byłem u dwóch magików. Te same diagnozy. Obydwaj oceniają, że przy mojej jeździe - 20 tys km na rok, prędzej mi pójdzie łańcuch, niż lejące wtryski zniszczą silnik.

W jakikolwiek sposób nie podważam oceny "magików" którzy w realu oceniali/ widzieli auto/silnik ale w wielu przypadkach przynajmniej w VCDS-ie lejących wtrysków "nie widać".
wiesiek napisał(a): Według wskazań VCDS i VAS wszystko niby dobrze.

To może jesteś w stanie podać te wskazania.
wiesiek napisał(a):A objawy mam takie jakie normalnie występują przy lejących wtryskach, czyli: przycinanie się przy odpalaniu ( rzadko - co 30 odpalenie) i i żrący siwy dym po rozgrzaniu na postoju.

:arrow: wymiana-wtryskow-w-3-0-tdi-t196.html
wiesiek napisał(a):Co mojej audicy grozi, jeżeli nie zajmę sie tymi wtryskami?

Lejące wtryski mają negatywny wpływ np na DPF-a i turbosprężarkę.
wiesiek, wiem że jest to trudny temat bo wiąże się z ewentualnymi kosztami (nawet związanymi z samą diagnostyką wtryskiwaczy w specjalistycznym serwisie, o kosztach wymiany wtrysków nie wspomnę, chociaż cały czas wspomina się o niedługiej możliwości "regeneracji")). Może jakiś krótki czas obserwuj stan oleju (auto powinno stać na równej powierzchni -może uda ci się w tym samym miejscu- i najlepiej sprawdzaj "po przestanej nocy"). "Przybywanie" oleju to przy lejących wtryskiwaczach po prostu olej wymieszany z paliwem więc olej nie spełnia swojego przeznaczenia.
wiesiek napisał(a):Czy te magiczne płyny do wtrysków coś mogą tutaj zmienić?

Często bywa tak że niestety magia już nie pomaga, ale zaszkodzić nie zaszkodzą .
Chociaż bardziej wskazane są do czyszczenia wtrysków przy dodatnich korekcjach (może dodatkowo zapytaj "magików")..

wiesiek napisał(a):Jeżeli tak, to które polecacie.

Pytasz więc proszę
:arrow: jaki-srodek-do-czyszczenia-wtryskiwaczy-common-rail-t1031.html
Np Liqui Molly Spulung ( w temacie w nazwie są "krzaczki" ). Jeżeli chcesz zastosować to spokojnie możesz nalać na "pusty" bak tylko może przed (abyś miał do późniejszego porównania) może magicy podadzą Ci/ zapiszą parametry z kanałów 72-77 i może 13,14. Gdyby tak "przy okazji" za jakąś niską sumkę lub w "ramach" sprawdzenia zrobili i zapisali logi statyczne, BS-y i dotyczące DPF-a (powinni wiedzieć z jakich kanałów) dla celów czysto poglądowych to :).
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości