Jak wykonać pomiar kompresji silnika ?

Jak wykonać pomiar kompresji silnika ?

Postprzez PiotrC5 » 2013-12-21, 15:26

Witam
Chciałbym wykonać pomiar ciśnienia sprężania w silniku TDI więc prosiłbym o prawidłową instrukcję wykonania.
W silnikach diesla pomiar wykonujemy na zimnym czy ciepłym silniku ?
Zapytuję ponieważ znalazłem różne informacje.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Postprzez Andi » 2013-12-21, 21:13

PiotrC5, Witam, pomiar wykonuje sie na cieplym silniku, w zaleznosci od koncowki cisnieniomierza mozna zrobic pomiar na gniazdach swiec zarowych lub wtryskiwaczy (wykrecajac wszystkie na raz i mierzac po kolei )
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Lechu » 2013-12-22, 13:54

Andi napisał(a):pomiar wykonuje sie na cieplym silniku,


Jesteś pewny ?

Kompresja na zimno ma istotny wkład przy np. odpalaniu.
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Andi » 2013-12-22, 15:40

Lechu napisał(a):
Andi napisał(a):pomiar wykonuje sie na cieplym silniku,


Jesteś pewny ?

Kompresja na zimno ma istotny wkład przy np. odpalaniu.

Kompresje mierzy sie przy roboczej temperaturze silnika
Mozna zmierzyc na zimnym celem porownania
Zwsze jak jezdzilem do mechanika na pomiar cisnienia na tlokach :czy w dieslu , czy w benzynie zawsze mierzyl na rozgrzanym silniku.
Przy okazji znalazlem ciekawy artykul nie tylko na temat mierzenia kompresji ;-)
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
Pomiar cisnienia sprezania
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez RomanS » 2013-12-23, 11:12

Tekst z Książki Napraw (Etzold): podczas sprawdzania ciśnienia spręzania temperatura oleju silnikowego powinna wynosić co najmniej 30 st.C. Temp silnika nie moze być zbyt wysoka ponieważ można uszkodzić gwint w głowicy podczas wykręcania swiec.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez arri18 » 2013-12-23, 21:56

Andi napisał(a):Zwsze jak jezdzilem do mechanika na pomiar cisnienia na tlokach :czy w dieslu , czy w benzynie zawsze mierzyl na rozgrzanym silniku.


Z kolei ja w warsztatach słyszałem, że robią to na zimno o poranku (np o tej porze roku :) ) - uzasadniają to tym, że na zimnym wartość kompresji jest niby ciut niższa w porównaniu niż na ciepłym silniku. I że wartości kompresji na rozgrzanym się delikatnie wyrównują a przy zimnym są czasem bardziej wyraźne różnice - i ma to spore znaczenie w dieslu.

Ale jak jest naprawdę to nie wiem. Widocznie warto to zrobić i na ciepło i na zimno :)
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez Piotruś » 2014-01-01, 23:44

PiotrC5, akurat w przypadku Twojego silnika (AWX/AVF) fabryczna dokumentacja (czyli ELSA) podaje, że pomiar powinien być wykonany przy minimalnej temperaturze oleju silnikowego > 30*C .
Ponieważ świece żarowe można luzować wyłącznie na zimnym silniku, do pomiaru kompresji trzeba podejść "dwuetapowo". Najpierw na całkiem zimnym silniku poluzować świece, po czym tylko lekko je dokręcić, następnie "trochę" rozgrzać silnik żeby "podgrzać" olej >30*C, następnie odłączyć węże paliwowe po stronie zasilania filtra i dopiero wtedy wykręcić świece i kolejno mierzyć kompresje.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Jak wykonać pomiar kompresji silnika ?

Postprzez Michal750 » 2021-01-31, 21:56

Stary temat ale odświerzę.
Mam problem z adapterem świecy żarowej do pomiaru ciśnienia sprężania
Kupiłem zestaw GEKO, jest tam adapter 10x1
Ale jak go wkręcę to nie mogę podłączyć szybkozłączki.
Po prostu adapter jest za krótki i nie mogę na końcówkę założyć szybkozłćzki...
Czy ktoś wie gdzie kupiś taki pojedynczy adapter do 2,5 TDI V6?
Przekopałem internet ale takiego długiego na 10x1 i na szybkozłączkę nie znalazłem...
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości