Jak zdemontować podstawę wiskozy. Audi a6 2.5tdi

Jak zdemontować podstawę wiskozy. Audi a6 2.5tdi

Postprzez norbiter » 2019-05-03, 17:22

Witam. W poprzednim poście pisalem o zerwanej wiskozie i calej osi wraz z wiatrakiem i kołem pasowym.
Po rozebraniu i wydostaniu kola pasowego okazalo sie, ze rozlecialo sie lozysko podstawy wiskozy (ponoc wymieniane przez mechanika partacza). Chce zdemontować i wynienic lozysko razem z podstawą. Mam mozliwosc kupienia kompletu za 50zł.
Przy postawie jest duza nakretka, ktora jest nakrecona na śrubę od rolki rozrzadu, ktora jest po drugiej stronie podstawy wisko.
Czy mogę odkrecac wszystkie śruby i nakretki postawy bez obaw? Czy trzeba zblokowac rozrzad, moze sie cos przestawic?
Prosze pilnie o podpowiedz jak sie za to zabrac?
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: Jak zdemontować podstawę wiskozy. Audi a6 2.5tdi

Postprzez Piotruś » 2019-05-03, 17:37

Wypowiadasz się w mało zrozumiały sposób (ciężko się zorientować co tak naprawdę uległo uszkodzeniu), ale jeśli dobrze kleje, to potrzebujesz dwa (płaskie) klucze (zabij mnie, nie pamiętam teraz ile tam jest - 32 mm ? ).
Jednym łapiesz nakrętkę z wiskozy, drugim BEZPOŚREDNIO za nim, za ośkę na której ta wiskoza wisi. Gołymi rękami może być ciężko, więc najlepiej tak ustawić klucz na "oście wspornika", żeby mocno oparł się na przykład o podłużnicę.
Na klucz założony na nakrętce wiskozy warto dołożyć jakąś przedłużkę - musi puścić. Chyba, ze ten mahanikpartacz za słabo poskręcał, to wykręcisz bez przedłużki.
Jeśli zgrabnie zdemontujesz osłonę wiatraka chłodnicy to do wymiany samej wiskozy ((z wiatrakiem) nie trzeba odsuwać przodu.

+
Napęd rozrządu z napędem wiskozy nie ma niczego wspólnego. Dopóki pasek wielorowkowy nie wkręca się w napęd paska zębatego (od rozrządu) nie ma się czego bać, nic się nie poprzestawia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Jak zdemontować podstawę wiskozy. Audi a6 2.5tdi

Postprzez norbiter » 2019-05-03, 18:30

Bo chciałem szybko i zwięźle dlatego może ciężej zrozumieć, ale nic dziwnego, bo przecież nikt nie stoi przed moim samochodem a spojrzec i zobaczyc daje wiecej niz tysiac slow :] ;)
Wiatrak, wiskoza i koło pasowe ten caly komplet chodzil sobie luźno na boki, pasek zrucilo a wiatrak opieral sie o chlodnice. Zeby to wyciągnąc, bo juz nie bylo przytwierdzone do silnika musialem rozkrecic przod i odsunac go, ale nie rozpinalem węży, bo tyle luzu mi wystarczylo. Gdy wydostalem wiatrak z wiskozą i rolką w calości zobaczylem, ze cześć łożyska zostalo w podstawie wiskozy przykreconej do bloku silnika (cześć walcowata łożyska) a część w kole pasowym( trzpień łożyska).
Rzeczywiscie bedę rozkręcał wiskozę jak trafnie wywnioskowales, ale to juz poza samochodem. Te klucze to rozniar 32, ktorych nie mam
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: Jak zdemontować podstawę wiskozy. Audi a6 2.5tdi

Postprzez norbiter » 2019-05-03, 18:50

Napisałeś, ze naped rozrzadu z napedem wiskozy nie ma nic wspolnego. No tak, to wiem.
Ja teraz pytam o demontaż podstawy wiskozy a jest ona przykrecona na cztery imbusy, ktory jeden obrobiłem i mino nabijania wiekszego rozmiaru i obstukiwania sruby przed odkrecaniem nie chce puscic, ale bede walczyl dalej ;) Nastepna śruba to rozmiar 12 i jest jeszcze jedna na gorze obudowy rozmiar 22. Ta nakretka 22 jest na srubie, ktora wychodzi z rolki prowadzacej paska rozrzadu a sama śruba ma łepek na impus. Moge swobodnie to wszystko odkrecać ?
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: Jak zdemontować podstawę wiskozy. Audi a6 2.5tdi

Postprzez Piotruś » 2019-05-03, 22:54

Wydaje mi się, że już kiedyś Ci ten link wklejałem :

https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/e ... 47/121940/

Jeżeli teraz dobrze rozumiem, to aktualnie usiłujesz zdemontować element nr 2 :?:
Niestety tego już tak bezkarnie nie możesz sobie rozkręcać, bo najpierw powinieneś co najmniej poluzować rolkę napinającą i zdemontować z niej pasek pompy wtryskowej.

Żadnych innych ograniczeń nie pamiętam ale żeby przystąpić do luzowania rolki i demontażu paska pompy wtryskowej najbezpieczniej jest ustawić silnik na OT żeby nie było stresów przy skręcaniu tego do kupy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Jak zdemontować podstawę wiskozy. Audi a6 2.5tdi

Postprzez norbiter » 2019-05-04, 11:12

Tak dokładnie chodzi o element nr 2 ze schematu. Trochę się tego boje. Moglbyś opisać dokladnie te czynności? Jak ustawić OT? W jaki sposób poluzować rolkę napinającą pasek? Najpierw odkrecić do końca nakrętkę rozmiaru 22 a potem luzować samą srubę imbusem ?(na filmiku widziałem, ze ktos przytrzymuje imbusem a jednoczesnie odkręca nakrętkę).
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert

Re: Jak zdemontować podstawę wiskozy. Audi a6 2.5tdi

Postprzez norbiter » 2019-05-06, 17:52

Panowie, podpowie ktos jak bezpiecznie zdemontowac podstawe paska wielorowkowego/podstawa wisko?
norbiter
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2019-03-25, 16:46
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Norbert


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości