[3.0 TDI] Jaki Olej

[3.0 TDI] Jaki Olej

Postprzez Przemcio » 2013-06-22, 05:32

Czy do silnika bez Filtra cząsteczek stałych muszę lać 5W30 z normą 504.00/507.00?

Auto cały czas jeżdzi na castrolu, i myśle może nad zmianą producenta, możecie jakiś polecić?

POzdrawiam
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Andi » 2013-06-22, 08:07

dobry artykul na temat olejow i ich norm
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=p ... ms&cad=rja katalofg w formie pdf - do pobrania
http://www.magazynauto.pl/porady/eksplo ... nId,604168
Sam jezdze na GM (z tego co znalazlem robiony przez Rheinol)
Testowalem z ciekawosci w zmarazarce przy -32 ten olej jest plynny,
wczesniejszy Mobil 1 niestety zamarzal bo mial wytrzymalosc -30 ,poza tym GM klase jakosci ma jedna wyzej od Mobila.
To moze nie powinno byc kryterium wyboru ....ale lepiej byc pewnym w trakcie mrozow olej ,to olej a nie zmarzlina.
http://www.jakiolej.pl/ tu wybrac jaki olei.
Byl kiedy test olei silnikowych

Link do Testu:
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
na podstawie , ktorego wynika ,ze z olei ogolno dostepnych Valvoline jest bardzo dobry , poczytaj ;-)

Mialem gdzies zestawienie parametrow wszystkich olei .. ale na razie tylko to znalazlem
(wskaznik lepkosci,temp plyniecia,)

Mobil Super S SJ/CF 15W/40 14,7 107 142 -30 218 2900/-15
Valvoline MaxLife SL/CF 10W/40 14,2 98,5 150 -36 218 10,4 <7000/-25
Orlen Platinum Semisyntetic SL/CF 10W/40 14,3 151 -34 228 8,4
Liqui-Moly Leichtlauf SL/CF 10W/40 14,8 102 152 -34 230
Lotos Semisyntetic SJ/CF 10W/40 13,8 152 -39 225 10,2
Elf Competition Sti SL/CF 10W/40 14,3 95,7 154 -33 218 9,0 3100/-20
Orlen Gas Semisyntetic SG 10W/40 14,9 160 - 40 229 9,4 2900/-20
Shell Helix Plus SL/CF, EC I 10W/40 14,4 99 160 -36 230 3250/-25
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Piotruś » 2013-06-22, 08:57

Andi napisał(a):Czy do silnika bez Filtra cząsteczek stałych muszę lać 5W30 z normą 504.00/507.00?

Nie musisz. Może być też 5W40 oraz 0W30 z normą 505.00 .

Przemcio napisał(a):Auto cały czas jeżdzi na castrolu, i myśle może nad zmianą producenta

Szukasz kłopotów ??
Moim zdaniem niczego nie zyskasz, a możesz dużo stracić, szczególnie używając produktów mało popularnych.

Przemcio napisał(a):możecie jakiś polecić?

Jak najbardziej:
Castrol EDGE Turbo-Diesel 5W40
Casreol EDGE Professional C3 0W30
Castrol Magnatec Professional OE 5W-40 (bardzo polecam)

Alternatywnie: Liqui Moly Top-Tec 4100 (bardzo polecam)
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2013-06-22, 12:16

Piotruś napisał(a):Przemcio napisał/a:
Auto cały czas jeżdzi na castrolu, i myśle może nad zmianą producenta

Szukasz kłopotów
Moim zdaniem niczego nie zyskasz, a możesz dużo stracić, szczególnie używając produktów mało popularnych.
Nie wyrażnie sie doprecyzowałem, chodziło mi o normy czy mogę je zmienić tzn jeżeli teraz mam 504.00/507.00 to czy mogę przeskoczyć na coś innego np 505.01 (wiem że to norma pompowtrysków)

Co do Castrola nic osobiście nie mam ale ciężko coś mądrego wywnioskować

Np: w DE w sieciówce ATU (warsztat z częsciami) 4L EDGE 5w30 kosztuje 99 euro a na internecie około 35 euro :-o a w PL robie znów kompletną wymiane EDGE za nie całe 400zł z filtrem więc nie wiem czym sie sugerować :shock:

Znów motul Liqui i mobil trzymają swoje ceny i są około 10-15 euro tańsze w necie więc mogę zakładać że to nie jakaś podróbka (oczywiście ograniczonje zaufanie)

Dziękuję wam za porady ;-)
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2013-06-22, 12:38

Przemcio, absolutnie każdy olej każdego producenta trzeba kupować tylko i wyłącznie u dostawcy znajdującego się na liście autoryzowanych sprzedawców lub prosto z beczki na serwisie, którego wskaże lokalny autoryzowany dostawca.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez fenomenalny » 2013-10-27, 20:40

To i ja się dołączę do dyskusji. Szykuje mi się zmiana oleju i jestem głupi:-)
Myślałem by zalać Castrol EDGE 5w-30 taaki lałem do silnika porzedniego BMK, ale jak widze tych CASTROLI jest troche....
Skolei kuzyn namawia mnie do wyprobowania Liquit Molly.
Dodam ze olej wymieniam zawsze po 12-max 14tys km.
Doradzcie cos. Mój kod silnka to CUDC- poki co nie moge takiego wybrac z listy dostepnych bo nie widze takiego. :-) auto ma przejchane 60tys km. Zachęca mnie do oleju liqui Molly TopTec 4200 5w-30- co o tym powiecie? Doradzcie!!!
Avatar użytkownika
fenomenalny
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 2013-06-09, 16:51
Lokalizacja: Września
Model: A6 C7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Patryk

Postprzez krysti » 2013-10-28, 11:27

Witam. Ja do trzech aut diesla zawsze leję MOTUL. Żadnych problemów typu turbina itp.
Możesz z tej firmy spróbować.
Normę masz 507.00 ??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008

Postprzez fenomenalny » 2013-10-28, 11:36

krysti, a ja z motula średnio byłem zadowolony... Castrol lepiej wypadal, tak czy siak ciekawi mnie ten liquit Molly.
Wykonane mody:
*Podświetlenie ambiente tunelu środkowego
*Podświetlenie ambiente schowków w drzwiach
*Kamera cofania
*Lusterka fotochrom.
*Dodatkowe wyciszenie drzwi
*Hamulce od modelu 313Km
Planowane mody:
*Pełen Keylles
*Dociągi w drzwiach
Avatar użytkownika
fenomenalny
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 2013-06-09, 16:51
Lokalizacja: Września
Model: A6 C7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Patryk

Postprzez zibi06 » 2013-10-28, 16:01

fenomenalny napisał(a):Castrol lepiej wypadal, tak czy siak ciekawi mnie ten liquit Molly.

fenomenalny, rozumiem że szykuje Ci się oficjalna wymiana oleju w serwisie.
Auto masz na gwarancji więc olej musi mieć oficjalną aprobatę VW/COOO.. Spełnia normę a aprobata to nie to samo. warto sprawdzić to raz, dwa jeżeli nawet tak to czy jest na stanie serwisu ? Jeżeli nie, kupisz własny ale zapewne/prawdopodobnie będzie adnotacja.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez fenomenalny » 2013-10-28, 16:53

zibi06, Auto juz nie ma gwarancji:)
Wykonane mody:
*Podświetlenie ambiente tunelu środkowego
*Podświetlenie ambiente schowków w drzwiach
*Kamera cofania
*Lusterka fotochrom.
*Dodatkowe wyciszenie drzwi
*Hamulce od modelu 313Km
Planowane mody:
*Pełen Keylles
*Dociągi w drzwiach
Avatar użytkownika
fenomenalny
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 2013-06-09, 16:51
Lokalizacja: Września
Model: A6 C7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Patryk

Postprzez jakos78 » 2013-10-28, 18:22

fenomenalny, ja bym zostawił Castrol :-P
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Postprzez fenomenalny » 2013-10-28, 18:33

jakos78, no zawsze na nim jezdizlem aale kazdy tak zachwala ten liquit molly ze zglupialem:-(
Wykonane mody:
*Podświetlenie ambiente tunelu środkowego
*Podświetlenie ambiente schowków w drzwiach
*Kamera cofania
*Lusterka fotochrom.
*Dodatkowe wyciszenie drzwi
*Hamulce od modelu 313Km
Planowane mody:
*Pełen Keylles
*Dociągi w drzwiach
Avatar użytkownika
fenomenalny
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 2013-06-09, 16:51
Lokalizacja: Września
Model: A6 C7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Patryk

Postprzez jakos78 » 2013-10-28, 18:47

fenomenalny napisał(a):jakos78, no zawsze na nim jezdizlem aale kazdy tak zachwala ten liquit molly ze zglupialem:-(


Ja też chciałem zmieniać ale Piotruś wybił mi to z głowy- skoro jeździ na Castrolu i nic się nie dzieje to po co zmieniać?? :->
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Postprzez fenomenalny » 2013-10-28, 18:52

Nie wiem na czym jezdzi:):) w tym rzecz ze nie wiem:)
Wykonane mody:
*Podświetlenie ambiente tunelu środkowego
*Podświetlenie ambiente schowków w drzwiach
*Kamera cofania
*Lusterka fotochrom.
*Dodatkowe wyciszenie drzwi
*Hamulce od modelu 313Km
Planowane mody:
*Pełen Keylles
*Dociągi w drzwiach
Avatar użytkownika
fenomenalny
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 2013-06-09, 16:51
Lokalizacja: Września
Model: A6 C7
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Patryk

Postprzez jakos78 » 2013-10-28, 19:16

fenomenalny napisał(a):Nie wiem na czym jezdzi:):) w tym rzecz ze nie wiem:)


A co serwis "mówi" :->
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości