[MANUAL] Jaki przegub zewnętrzy

[MANUAL] Jaki przegub zewnętrzy

Postprzez carlos » 2013-07-08, 20:57

Pękła gumka . . . a to nie dobrze jak pęka. .

hehe

Pany tyle tego jest na allegro. . .

Te numery seryjne oryginalne też mają różne literki na końcu
ale znalazłem takie coś. .
http://allegro.pl/przegub-audi-a4-b5-a6 ... 35005.html
dobre będzie?

AYM 2.5 TDI

GWARANTOWANA JAKOŚĆ ORYGINAŁU!!!

STOSOWANA W

AUDI A4 B5, A6 C5, A8 D2, ALLROAD

SKODA SUPERB

VW PASSAT B5, B5 FL - PEŁNA LISTA DOSTĘPNA PONIŻEJ



SILNIKI 1.8T, 1.9, 2.0, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.8, 3.0 - BENZYNA I DIESEL



Dodatkowe informacje:
Zewn. uzębienie, od strony koła: 38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 27
Skrawanie: bez rowka w wewnętrznym elemencie
Ilość zębów obręczy ABS: 45





NR PROD:

LOBRO 301961 / 301 961

AUDI SKODA VW 4D0 498 099 / 4D0498099

4D0498099 A / 4D0 498 099A / 4D0498099A

8D0498099 D / 8D0 498 099D / 8D0498099D

8D0498099E / 8D0 498 099E

3B0498099 E / 3B0 498 099E / 3B0498099E



NR PORÓWNAWCZE:

108 113 TOPRAN
15-1267 METELLI
16834 MAPCO
22763 SPIDAN
301961 LÖBRO
3280K GLO
4D0 498 099 AUDI
4D0 498 099 SKODA
4D0 498 099 VW
4D0 498 099 A VW
4D0 498 099 A SKODA
4D0 498 099 A AUDI
4D0 498 099 AX AUDI
4D0 498 099 AX SKODA
4D0 498 099 AX VW
4D0 498 099 X VW
4D0 498 099 X SKODA
4D0 498 099 X AUDI
4D0 598 099 AUDI
4D0 598 099 SKODA
4D0 598 099 VW
514765 NK
607-267 METZGER
75717S RUVILLE
803019 GSP
854 029 138 TRISCAN
8D0 498 099 D VW
8D0 498 099 D SKODA
8D0 498 099 D AUDI
8D0 498 099 E AUDI
8D0 498 099 E VW
8D0 498 099 E SKODA
BSP20316 BUGIAD
QVJ793 QUINTON HAZELL
V10-7290 VAICO
VKJA 3002 SKF




38271.jpg

TOWAR POSIADA 12 MIESIĘCY GWARANCJI!!!

Jeśli masz wątpliwości czy pasuje do twojego auta zadzwoń

668-180-863, 71-707-36-55, 71-341-41-74

sklep czynny w godzinach 8.00 do 17.00 a w soboty 9.00 do 14.00

Wrocław ul. Kościuszki 135

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Chroń mnie Boże przed diabłami w mundurach o niebieskim kolorze.
Avatar użytkownika
carlos
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2013-06-18, 19:06
Lokalizacja: Kuj-Pom
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002 model
Imię: Karol

Postprzez Witia » 2013-07-08, 22:08

carlos, ja u siebie wymieniałem przeguby i mogę Ci polecićGKN lobro . Śmigam już trzeci rok i gumki całe i nic nie tyrka. Tyle, że one są dwa razy droższe a czy lepsze nie wiem.
Pytasz czy tamten spasuje? Tak! Przegub zewnętrzny do twojej jednostki napędowej musi spełniać takie parametry:

Zewnętrzne uzębienie, strona koła: 38
Wewnętrzne uzębienie, strona koła: 27
Ilość zębów pierścienia ABS: 45

Zresztą w moim 1.9 jest taki sam <okok>



Obrazek

[ Dodano: 2013-07-08, 23:15 ]
Jak masz tylko pękniętą osłonę i przegub nie hałasuje to możesz go reanimować kupując zestaw naprawczy(śruba, osłona, smar i obejmy). koszt około 40 zł.
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Postprzez lukidb » 2013-07-09, 12:47

Dwa/trzy lata temu też strzeliła mi guma ;) najpierw lewa, później prawa. Oczywistym wyborem było Lobro. Kupowałem coś po 200-250pln za sztukę.Prawy wytrzymał 3 miesiące, lewy pół roku. Na szybko potrzebowałem wymiany, a lokalny sklepik akurat nie miał nic na stanie, więc zamówiłem na allegro ruville za niecałą stówkę z wysyłką i śmigam do dziś. Moim zdaniem nie ma sensu przepłacać.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez sosna » 2013-07-09, 16:21

jezeli szybko zauwazycie pęknięcie gumy to mozna jeszcze uratowac przegub, nasmarowac go zalozyc nowa gume i mozna jeszcze smialo smigac, :-P ps ale musi byc to pęknęcie zauwazone przed tzw tyrkotaniem, tak jak pisze kolegaWitia, :mrgreen:
Avatar użytkownika
sosna
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 387
Dołączył(a): 2013-07-09, 10:44
Lokalizacja: Stuttgart//Jarosław
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Postprzez carlos » 2013-07-10, 21:53

a co to jest SPIDAN ?
co to za marka ? 199 zł
Chroń mnie Boże przed diabłami w mundurach o niebieskim kolorze.
Avatar użytkownika
carlos
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2013-06-18, 19:06
Lokalizacja: Kuj-Pom
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002 model
Imię: Karol

Postprzez Piotruś » 2013-07-11, 09:28

Carlos, skrajnie różne doświadczenia Kolegów Witia i lukidb pokazują, że tak naprawdę nigdy nie wiesz na co trafisz.
Moje skromne doświadczenia również wskazują, ze z przegubami nie ma żadnej pewności ... .

SPIDAN w moim odczuciu jest OK ale myślę, ze gdybyś podpytał jeszcze naszego Pawełka (Pawelk600) co on obecnie najbardziej poleca - miałbyś najpewniejsze info z możliwych ... ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Lechu » 2013-07-11, 14:35

lukidb, nie wiem gdzie kupowałeś ten przegub. GNK Lobro jak dla mnie to oczywisty wybór.
carlos, ciesz się że nie wymieniasz do C4 bo niej cena Lobro oscyluje ok 500 PLN.

Sprawdź tą gumę i spróbuj to reanimować. Koszt gumy jest znikomy w porównaniu do przegubu.
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez carlos » 2013-07-11, 20:45

Lechu, musze przegub wymienić bo pstryka już.

kupiłem "coś" z napisem Ruville za 100zł, no bo właśnie nigdy nie ma tej pewności co ile pochodzi.
Chroń mnie Boże przed diabłami w mundurach o niebieskim kolorze.
Avatar użytkownika
carlos
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2013-06-18, 19:06
Lokalizacja: Kuj-Pom
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002 model
Imię: Karol

Postprzez lukidb » 2013-07-12, 07:42

Lechu napisał(a):lukidb, nie wiem gdzie kupowałeś ten przegub. GNK Lobro jak dla mnie to oczywisty wybór.

Kupowałem w Focie. Tez byłem bardzo zaskoczony żywotnością. Może trafiły mi się jakieś odrzuty. Próbowałem reklamować, ale wiadomo jak się skończyło. ;)
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez Bartek_530xD » 2013-07-13, 08:39

carlos napisał(a):kupiłem "coś" z napisem Ruville za 100zł, no bo właśnie nigdy nie ma tej pewności co ile pochodzi.


carlos, w starej A6 wymieniałem przeguby i musze ci powiedzieć że Lobro to jedyny słuszny wybór. Cena jest większa fakt ale to jest część z najwyższej półki. Ruville mój kolega kupił i założył do Passata B5. Polatał na nim 4 miesiące i było po zawodach :-/
Avatar użytkownika
Bartek_530xD
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-06-03, 08:41
Lokalizacja: Olkusz
Model: BMW 530xD
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Bartek

Postprzez carlos » 2013-07-13, 11:27

Bartek_530xD, Powiem Ci że kupowałem 2 lata temu oba przeguby włąsnie po cenie 110 zł Ruville i prawy jest nadal ok.

Pewnie gdyby na tym lewym nie pękła guma i nie wyleciał smar to pewnie nadal byłoby ok.
Chroń mnie Boże przed diabłami w mundurach o niebieskim kolorze.
Avatar użytkownika
carlos
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2013-06-18, 19:06
Lokalizacja: Kuj-Pom
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002 model
Imię: Karol

Postprzez Andi » 2013-07-13, 11:57

Przeguby "Lobro" niby najwyzsza polka , ale tez zaliczaja wpadki do mazdy6 przyszedl z niespasowanym frezem (jeden przegub pasowal jeden nie - kartoniki nie otwierane.Po odeslaniu nastepny przyszedl pasjacy)
Jak wymienilem u siebie gumy przegobow "spidan" to po poltora roku nie wygladaly za ciekawie (jeszcze szczelne ale jeden konczyl zywot), aby znow sie ztym nie babrac zamowilem innnej firmy w nadziei ze wytrzymaja dluzej .Kartoniki byl tej "innej"firmy ale oslony przegobow w kartonie znow "spidan" :-/
gumy chyba celowo robia slabsze, zeby je czesciej wymieniac same lub chwile pozniej z przegubami,
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez RomanS » 2013-07-13, 16:20

Andi napisał(a):Jak wymienilem u siebie gumy przegobow "spidan" to po poltora roku nie wygladaly za ciekawie (jeszcze szczelne ale jeden konczyl zywot), aby znow sie ztym nie babrac zamowilem innnej firmy w nadziei ze wytrzymaja dluzej .Kartoniki byl tej "innej"firmy ale oslony przegobow w kartonie znow "spidan" :-/
gumy chyba celowo robia slabsze, zeby je czesciej wymieniac same lub chwile pozniej z przegubami,


Potwierdzam, kiedyś wkurzony czestym wymienianiem osłon (co prawda Passat B5 ale częśc ta sama) kupiłem osłonę w ASO. Otwieram kartonik a w nim co ??? Spidan !!! :mrgreen:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Piotruś » 2013-07-13, 16:25

Potwierdzam, kiedyś wkurzony czestym wymienianiem osłon (co prawda Passat B5 ale częśc ta sama) kupiłem osłonę w ASO. Otwieram kartonik a w nim co ? Spidan !


Jest tylko jedno "ale" ;-) .
Osłony przegubów kupowane w ASO (bez względu na producenta) są idealnie dopasowane rozmiarem do przegubów.
Rozmiarówka w zamiennikach jest uśredniona. Sam o tym bardzo długo nie wiedziałem ale w końcu przypadkowo skapowałem o co chodzi i od tamtej pory polecam osłony z ASO kupowane pod VIN.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez RomanS » 2013-07-13, 19:54

Piotruś napisał(a):Osłony przegubów kupowane w ASO (bez względu na producenta) są idealnie dopasowane rozmiarem do przegubów.
Rozmiarówka w zamiennikach jest uśredniona. Sam o tym bardzo długo nie wiedziałem ale w końcu przypadkowo skapowałem o co chodzi i od tamtej pory polecam osłony z ASO kupowane pod VIN.


Może, ale w moim przypadku ta osłona spidan (sztywna, taka gumowo-plastikowa) popekała po roku czyli 15 kkm. I to był pierwszy i ostatni zakup w ASO. Cena w ASO w 2007 roku to było niecałe 100 zł za typowy komplet. Ostatnio kupiłem tez Spidany ale w InterCarsie (nie mam tam zniżek) coś po niecałe 50 zł/szt. Tyle, że faktycznie jak pisze Piotruś nie pozwoliłem sprzedawcy na dobór tylko przyszedłem z konkretnym numerem na kartce :lol:
Co do średnicy to jeszcze problemów nie miałem, natomiast sprzedawcy wcisnęli mi kiedyś osłonę krótszą, nie wiem, czy miała tyle samo karbów bo stara zniszczyłem i nie miałem z czym porównać. Ale oslona była krótsza, dała sie zamontować tylko potem w trakcie eksploatacji zaczęło ją wciągać do srodka. Popusciłem malą opaskę i dopuściłem trochę powietrza, dała się "naprostować" ale potem znowu było to samo i w efekcie szlag ja trafił :roll:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości