Jakie koszty utrzymania, jakie niespodzianki i przebieg...

Jakie koszty utrzymania, jakie niespodzianki i przebieg...

Postprzez bartekconv » 2019-03-26, 18:06

Witam, do tej pory rozglądałem się za jakimś mocniejszym benzyniakiem np. volvo v40 2.4 lub 2.5 t. Jednak natrafiła się ,,okazja'' i chciałbym zapytać doświadczonych kolegów o auto które mi się zawsze bardzo podobało ale gdzieś tam w tyłu głowy szukałem benzyny, a fajne egzemplarze 2.4 a6 nie należą do tanich i trochę obawiałem się kosztów napraw a6-stki i tego że handlarz może w takim aucie ukryć wiele bubli... Do rzeczy. Fajniejsze auta z tego co szukałem kosztują 25-30 tyś. W nie też zawsze coś trzeba włożyć. Więc albo trzeba kupić coś tańszego i mieć zapas do doinwestowania ,,na raty'' albo coś doinwestowanego z mniejszym ryzykiem inwestycji, ale z doświadczenia wiem że te zawsze się i tak pojawią...

Kolega zmienia auto. Na sprzedaż ma a6c6 avant z silnikiem 2.0 TDI CR 2008 r. Czyli z tego co wyczytałem mniej awaryjny niż te na pompo wtryskiwaczach.

Wyposażenie raczej standard, duża navi , manual, dwustrefowa automatyczna klima, ksenony, z tyłu ledy bez wodotrysków, generalnie mi to wystarczy chodzi o co innego...

Auto ma 415 tys oryginalnego przebiegu, jest w ciągłym użytku, nic złego się nie dzieję co do tego mam do kolegi zaufanie, serwis na bieżąco, autem nie raz jeździłem i oprócz tego że szału nie ma z mocą to prowadzi się super, prezentuje dość ładnie, cena 14 tys zł.

Cena niższa niż rynkowa, trochę po koleżeńsku, trochę dlatego że przebieg, trochę dlatego że 3 elementy są do poprawek lakierniczych, nie ma skór, automatu , w środku trochę porysowane te aluminiowe wstawki, fotele i deska rozdzielcza ok, auto nie jest ani w super stanie ani w złym, po prostu normalne.

Cena dość atrakcyjna w porównaniu do rynkowych z świadomością i moją i kolegi że auto trochę ma nakulane nie miało do tej pory jakiś poważniejszych awarii, coś może wyjść, poprawki lakiernicze też są odjęte itp. No i kolega nie kręcił nigdy licznika, a połowa z tych aut na aukcjach co ma oficjalnie 2 razy mniejszy przebieg i są dużo droższe tak na prawdę są kręcone i mają tyle samo km na karku.

I teraz pytanie. Jaką żywotność mają te silniki? Dla mnie jeżeli spokojnie pojeździ jeszcze 100 tyś km bez wielkich kosztów. to można powiedzieć że auto się ,,opłaci''. Jakie są koszty naprawy i eksploatacji w takich a6? rozrząd, zawieszenie przód, zawieszenie tył, regeneracja turbiny, pompa oleju, wtryski, dwumasa i jakie inne drogie niespodzianki mogą mnie czekać? Co może się trafić w najgorszym scenariuszu ?Czy warto rozważać takie auto z tym silnikiem i tym przebiehiem za tą cenę ? Auto nie będzie jeździło jakoś dużo 10-30 tys rocznie. Mam inne ważniejsze wydatki i zastanawiam się czy może by nie skorzystać i kupić tańsze auto, z ew. naprawami w międzyczasie. Co o tym sądzicie ?

Czytałem sporo o tych autach mam podstawową orientację o wadach i zaletach jednak szukam szczegółów od użytkowników i konkretnych kwot w razie ,,W''

Pozdrawiam
Bartek
bartekconv
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2019-03-26, 17:37
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2008
Imię: Bartek

Re: Jakie koszty utrzymania, jakie niespodzianki i przebieg.

Postprzez kowal51 » 2019-03-29, 02:48

bartekconv napisał(a):Wyposażenie raczej standard, duża navi , manual, dwustrefowa automatyczna klima, ksenony, z tyłu ledy bez wodotrysków, generalnie mi to wystarczy chodzi o co innego...

Auto ma 415 tys oryginalnego przebiegu, jest w ciągłym użytku, nic złego się nie dzieję co do tego mam do kolegi zaufanie, serwis na bieżąco, autem nie raz jeździłem i oprócz tego że szału nie ma z mocą to prowadzi się super, prezentuje dość ładnie, cena 14 tys zł.

bartekconv napisał(a):generalnie mi to wystarczy ...

bartekconv, trudno jest cokolwiek doradzać jeżeli "nie widzi się auta", tym bardziej że cena "odstrasza". Jednakże sugerując się Twoim opisem, jakąś tam znaną jego historią, akceptacją wyglądu, wyposażenia, zaufaniem do właściciela może i jest sens rozważenia zakupu..
Co rozumiesz pod pojęciem "serwis na bieżąco" ? jakieś naprawy/ wymiany części eksploatacyjnych ?
DPF był, ale nie ma czy jest ?
bartekconv napisał(a): a połowa z tych aut na aukcjach co ma oficjalnie 2 razy mniejszy przebieg i są dużo droższe tak na prawdę są kręcone i mają tyle samo km na karku.
I tak i nie. Chociaż masz rację, ciężko jest cokolwiek sensownego "wyłowić" wśród tych bezwypadkowych, serwisowanych perełek z małym przebiegiem. No i za 14 tyś to ciężkie może być kupienie 1/2 czegoś sensownego..
bartekconv napisał(a):I teraz pytanie. Jaką żywotność mają te silniki?

To zależy od wielu czynników, ale chyba najważniejszym są poprzedni właściciele (użytkujący już po okresie gwarancyjnym).
bartekconv napisał(a):Dla mnie jeżeli spokojnie pojeździ jeszcze 100 tyś km bez wielkich kosztów. to można powiedzieć że auto się ,,opłaci''.

Ale jak rozumieć "wielkie koszty" ? Wiesz jakąś tam część można kupić za np 100 zł i 350 zł.
bartekconv napisał(a):rozrząd

550 -850/900 zł (sklep internetowy). Rozrząd kompletny z pompą wody + pewnie termostat i możliwe że, zestaw paska wielorowkowego (280 - 350 )
bartekconv napisał(a):zawieszenie przód, zawieszenie tył,

Proponuję sprawdzić/ocenić samemu. Rozbieżność cen znaczna, podobnie jakość
Np tu:
Kod: Zaznacz cały
https://motoszef.pl/partscatalogue/audi-a6-4f2-c6-2-0-tdi-2008-11-2011-03,3-00005-05110-30361-0002.aspx

czy kilka innych.. Ceny w sklepach stacjonarnych "dla Kowalskiego" przeważnie są znacznie wyższe.
bartekconv napisał(a): regeneracja turbiny

Google :arrow: 03L45702E - szukać używki lub regenerowane
bartekconv napisał(a):wtryski,

:arrow: 03L130277 ceny od 600 -1200 ( +kaucja jeżeli nie dostarczy się na wymianę). 600 z jakiejś ofety na alledrogo, ok 1200 regenerowany w Bosch-u
bartekconv napisał(a):dwumasa

Kompletne sprzęgło (koło, docisk, tacza, łożysko, śruby) 1350 -1850 w zależności od producenta. Ceny "internetowe". Sklepowe stacjonarne do sprawdzenia.
Tarcze przód 150 -350 szt, tył 100 -250. Z klockami też jest rozpiętość cenowa.
bartekconv napisał(a):o może się trafić w najgorszym scenariuszu ?

Kowal zamiast mechanika :mrgreen:
Są jakieś wzmianki dotyczące pomp wysokiego ciśnienia (paliwo) nieregenerowalne, więc ryzyko używka lub nówka (4-5 tyś :( ). Ale gdyby człowiek wiedział że, się przewróci, to by nie wstawał..
bartekconv napisał(a):Czy warto rozważać takie auto z tym silnikiem i tym przebiehiem za tą cenę ?

Na to pytanie to raczej musisz sobie sam odpowiedzieć. "Papier", coś do pisania i policzyć co w najbliższym czasie do zrobienia i ewentualnie późniejszym (np estetyka/lakiernik). Pamiętaj że, koszty mechanika/robocizny nie są "za piwko" tylko mogą być jakoś tam znaczne. Inną rzeczą jest to że, przebieg auta jest znaczny (i wzrośnie) więc auto pewnie będzie trudno sprzedawalne ( w jakiejś rozsądnej cenie).
bartekconv napisał(a):Auto nie będzie jeździło jakoś dużo 10-30 tys rocznie.

10 kkm to faktycznie nie dużo, ale 30 kkm (jak na nasze warunki) to już nie "nie dużo".
bartekconv napisał(a):Mam inne ważniejsze wydatki i zastanawiam się czy może by nie skorzystać i kupić tańsze auto, z ew. naprawami w międzyczasie. Co o tym sądzicie ?

Rozumiem że, masz na myśli to A6 czy może jednak jakąś inną opcje ?
bartekconv napisał(a):Czytałem sporo o tych autach mam podstawową orientację o wadach i zaletach

Proszę podziel się informacjami.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości