Jakie opony 17 cali z rantem ochronnym 235/45 R17

Jakie opony 17 cali z rantem ochronnym 235/45 R17

Postprzez kuna » 2014-01-21, 21:38

Poszukuję dobrych opon o rozmiarze 235/45 R17.
Problem w tym, że musza miec tak zwany rant ochronny.
Zalezy mi na nim , bo jest to doskonałe rozwiązanie jeśli chodzi o ochrone felg przed uszkodzeniem ich np o krawężnik.
Proszę Was o opinie i porady .
Avatar użytkownika
kuna
-#Kunorator
-#Kunorator
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Gucio

Postprzez RomanS » 2014-01-22, 11:45

Piotrze, zadając taki temat jesteś zapewne swiadomy, że bedzie pewnie tak: ile odpowiedzi tyle róznych opon ? :mrgreen:

Jesli chodzi o letnie (bo nie zaznaczyłeś jakie ?) to jeżdżę ostatnio 3 ci sezon na Bridgestone Turanza ER 300. Rozmiar niedokładnie ten co podaleś, podobny. Opony z solidnym rantem. Nigdy na nich nie "poleciałem" ani na suchym ani na mokrym. Miekkie, ciche, jedyny "minus" to zdaje sie szybciej niż inne się zuzywaja. No ale coś za coś :-)

Co do zimowych to jeżdżę na takich Dunlopach Wintersportach które nie są juz produkowane (wg mnie kupił bym takie ponownie, w przeciwieństwie do nastepczyń, których spróbowałem i nie chcę), więc nie ma co polecać :)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Jakie opony 17 cali z rantem ochronnym 235/45 R17

Postprzez Piotruś » 2014-01-22, 12:10

kuna napisał(a):Poszukuję dobrych opon o rozmiarze 235/45 R17.
Problem w tym, że musza miec tak zwany rant ochronny.
Zalezy mi na nim , bo jest to doskonałe rozwiązanie jeśli chodzi o ochrone felg przed uszkodzeniem ich np o krawężnik.
Proszę Was o opinie i porady .


Zasada jest bardzo prosta - nie powinno się różnicować przyczepności ani właściwości opon pomiędzy osiami.
Stąd moim zdaniem - ponieważ poszukujesz jedynie dwóch sztuk - optymalnym rozwiązaniem będzie dopasowanie się (lub maksymalne zbliżenie) do tych opon, które już masz i przeznaczasz do dalszej eksploatacji ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez RomanS » 2014-01-22, 13:53

2 szt. ??? kuna, nigdzie tak nie napisał :roll:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez kuna » 2014-01-22, 18:41

Sorki , nie sprecyzowałem pytania :
- chodzi mi o opony letnie ( dobrej firmy , żadne podróbki, chinszczyzna czy bieżnikowane)
- oczywiście mowa o 4 oponach ( zawsze staram się wymieniać komplet)

Wiem , że zima dopiero się zaczeła - ale ja jak to ja : myslę bardzo wyprzedzająco 8-) )
Avatar użytkownika
kuna
-#Kunorator
-#Kunorator
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Gucio

Postprzez Piotruś » 2014-01-22, 19:23

RomanS napisał(a):2 szt. ??? kuna, nigdzie tak nie napisał :roll:


Wirklich :oops: ... .

Przepraszam za zamieszanie, nawet nie wiem co mnie zasugerowało :-x ... .

kuna napisał(a): chodzi mi o opony letnie ( dobrej firmy , żadne podróbki, chinszczyzna czy bieżnikowane)


Kuna, nie chce wywoływać akademickiej dyskusji ale na Twoim miejscu poważnie bym się zastanowił czy do AYM'a pod każdym względem (prócz walorów optycznych) zdecydowanie lepszym wyborem nie byłoby 205/55 R16 (przede wszystkim duuuużo wyyygodniej, nieporównywalnie lepsza kierowalność, duuuuże oszczędności paliwa i zawieszeń).
Myślę, ze sokoro i tak musisz wymienić ogumienie, to byłby to świetny moment na operację jak wyżej ale to tylko taka moja sugestia, której absolutnie nie mam zamiaru forsować ani szczególnie Cię przekonywać.
Ja akurat zmieniłbym bez chwili wahania tym bardziej, że najtańsze markowe opony w Twoim rozmiarze zaczynają się od 450 - 500 zł.- za sztukę, a za 2000 zł.- byłby świeży komplecik 16" wraz z felgami ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Koenig » 2014-01-22, 23:12

Piotruś napisał(a): zdecydowanie lepszym wyborem nie byłoby 205/55 R16

Lub 215/55 R16. Mam podobne zdanie jak Piotruś, ale ja to trochę zboczony jestem ;d nie lubię poprawiać fabryki, a od obniżania zawieszenia i zakładania 20-to calowych kół zawsze wolałem komfort ;d
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości