Jakie przeguby wewnętrzne kupić

Jakie przeguby wewnętrzne kupić

Postprzez mwx » 2017-11-22, 13:56

Walczę z wibracjami powyżej 120 i już mnie szlag trafia. Kupiłem nowe opony, felgi bez opon sprawdzone i proste, koła wypucowane przed wyważaniem, wyważane kilka razy i wciąż *upa. Piasty sprawdzone czujnikiem zegarowym, tarcze nowe, też sprawdzone czujnikiem.

4 lata temu rozleciał mi się przegub wewnętrzny z prawej strony- skojarzyłem od razu, bo charakterystyczne wibracje pojawiały się przy przyspieszaniu.
Ręką nie dało się wyczuć luzu na półośce, mechanicy odmawiali wymiany ale uparłem się i w końcu miałem nowy. Miałem wtedy szczęście, bo za niewielkie pieniądze dorwałem nową półoś w ASO, w której skończył się termin przydatności (10 lat) i z niej pozyskałem oryginalny przegub Audi/Lobro.
Miałem też trochę pecha, bo przez marudzenie mechaników rozwalony przegub zdążył rozpirzyć łożysko na wyjściu ze skrzyni...

Zostawiłem sobie ten przegub jako ciekawostkę - nie da się w nim wyczuć luzu, a jednak po jego wymianie ustały złe objawy.

Te wibracje które czuję teraz mają nieco inną charakterystykę, ale ten lewy przegub wewnętrzny wydaje mi się ostatnim elementem który może napierdzielać.

Jak wiadomo VAG nie przewidział możliwości kupna samego przegubu wewn. więc nie kupimy go od Lobro :cry:

Pozostają chinole wszelkiej maści. Czy ktoś zakładał i może polecić cokolwiek?

Znalazłem takie wynalazki:

NTY - nie wiem, coś mi śmierdzi że to ma przypominać nazwę producenta łożysk NTN
Pascal - to chyba coś z pogranicza komputerów i sztuki kulinarnej
DENCKERMANN - niemiecko brzmiąca nazwa pewno ma odwrócić uwagę od zapachu chińskiej stali i przysmaków z suszonego seafoodu
EuroDriveshafts - Azja, ale przynajmniej mają siedzibę do której można udać się z reklamacją żeby mogli odmówić jej uwzględnienia
ODM-Multiparts - brak pomysłów

Coś mi mówi, że wszystkie te sprzęty mogą pochodzić z dokładnie tej samej fabryki pachnącej ryżem, no ale może ktoś mnie oświeci. Rozpiętość cenowa od 90 do prawie 300.

Od razu mówię, że na używki patrzę niechętnie. Chciałbym coś, z czym ten samochód wjedzie na złom, żebym już tego nie musiał nigdy dotykać.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Jakie przeguby wewnętrzne kupić

Postprzez nie pamietam 82 » 2017-11-22, 15:36

Cześć .

Ja też kiedyś miałem podobny problem .
Żaden mechanik nie był w stanie tego wyczuć/zdiagnozować (teraz już wiem, że z braku profi sprzętu do diagnozy) . Dopiero czwarty diagnosta się przyłożył do roboty i znalazł mi 4 "kulejące" tuleje na wahaczach .

Wymieniłem kompletne zawieszenie - 8 wahaczy , dwa stabilizatory i dwa drążki .
Jak ręką odjął .

Nie znaczy to oczywiście, że Twój problem ma takie samo rozwiązanie ale zanim wydasz większą kasę warto objechać kilka Stacji Kontroli Pojazdów i dać się wykazać panom na szarpakach .

Zrób też sobie wyważanie kół z testem drogowym - dopiero po nim będziesz mógł w 100% wykluczyć wadliwe ogumienie .

W ASO biorą za to coś koło 60-70 zł od koła ( w zależności od cali ) .



Tap.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Jakie przeguby wewnętrzne kupić

Postprzez mwx » 2017-11-22, 15:40

Robiłem ważenie z testem drogowym.

Zawiechę wymienię niedługo zapobiegawczo, bo gumy stare ale póki co nie ma żadnego luzu.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Jakie przeguby wewnętrzne kupić

Postprzez samuray » 2017-12-08, 09:59

Z tych najtańszych to weź GSP ewentualnie EuroDriveshafts.
(Pascala albo GSP kiedyś miałem włożonego i do dziś lata, musiałbym sprawdzić).

Sam stoję przed tym dylematem, ale nie wiem, jakie powinienem mieć półosie, mam skrzynię od 2.5tdi, muszę założyć nowy wątek :-(
samuray
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 2015-08-11, 10:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Bartek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości