Jakie są objawy zużytego amortyzatora ?

Jakie są objawy zużytego amortyzatora ?

Postprzez PiotrC5 » 2013-10-10, 21:01

Witam. Pojawił się mały problem. dojazd do domu mam po małych wybojach i wtedy słyszę stukanie w przednim kole. Auto mam od niedawna, przed zakupem zawieszenie było sprawdzane na podnośniku i było wszystko ok. Znajomy mi mówił ze może to być wadliwy amortyzator lub jakiś stabilizator. Czy mozna to jakoś inaczej sprawdzić niż kolejna wizyta w warsztacie ?
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Postprzez zibi06 » 2013-10-12, 12:18

PiotrC5 napisał(a):Czy mozna to jakoś inaczej sprawdzić....

PiotrC5, w kwestii amortyzatora jest tam jakaś "domowa" metoda sprawdzająca.
Wystarczy trochę siły i własnej energii. Aby sprawdzić ich stan, powinieneś naciskać na róg samochodu w okolicy "podejrzanego" amorka ( mocno ale oczywiście z wyczuciem). Oczywiście dużym utrudnieniem jest wersja Avant ale Ciebie to nie dotyczy.
Następnie obserwuj , co dzieje się z karoserią/od strony naciskanej.Jeśli powrót do pozycji wyjściowej zajmuje jej dużo czasu, to amortyzatory najpewniej nie są już w pełni sprawne. Z kolei jeśli auto buja się, zamiast po prostu powrócić do pozycji, w której wprowadziliśmy je w ruch, amortyzator również nie jest sprawny i raczej wymaga natychmiastowej wymiany.
PiotrC5 napisał(a):niż kolejna wizyta w warsztacie ?

Moim zdanie bardzo zalecane wręcz wskazane. Metoda "domowa" nie jest miarodajna !!
W profesjonalnej stacji diagnostycznej mechanicy przy pomocy aparatury zmierzą wydajność amortyzatorów (określona w procentach).
Do tego sprawdzą zawieszenie na "szarpakach" więc jakiekolwiek podejrzenia dotyczące stabilizatora (i nie tylko) powinny rozwiać podejrzenia.
Koszt jest naprawdę przystępny a pewność bardzo znacząca.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez RaDeK86 » 2013-10-12, 22:19

zibi06 napisał(a):W profesjonalnej stacji diagnostycznej mechanicy przy pomocy aparatury zmierzą wydajność amortyzatorów (określona w procentach).


Nie zawsze jest miarodajna, bedziesz miał mniej powietrza w przednich kołach i już wynik może być zaniżony.

Kolega miał nowe amory założone po przebiegu pare tyś. i pokazywało na poziomie około. 45 procent, coś chyba nie halo...
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez zibi06 » 2013-10-13, 18:20

adamze27 napisał(a):dokładnie...w większości stacjii własnie brak jest kontroli ciśnienia kół przed sprawdzeniem siły tłumienia amortyzatorów...bo największą pracą jest wciśnięcie guzika i patrzenie w zaczarowany ekran kompa gdzie można odczytac wynik :mrgreen:

adamze27, dlatego napisałem
zibi06 napisał(a):W profesjonalnej stacji diagnostycznej

masz rację oprócz urządzeń to również ludzie. Niedawno byłem na sprawdzeniu i pierwszym zdaniem jakie padło było zapytanie : Kiedy sprawdzano ciśnienie w oponach ? Moja odpowiedź miesiąc temu, więc " starszy" Pan je sprawdził/lekko skorygował i po wziął się za diagnostykę amorków. Od wielu lat jeżdżę tam na przeglądy, sprawdzenia i nie ma zmiłuj się żeby coś załatwić na zasadzie "do ręki". Wjedziesz i jest sprawdzane wszystko. Pomimo że jakoś się już znamy sam tego parę lat temu doświadczyłem jak byłem z Hondą. Na jednym z kół były słabsze hamulce i było "papaśki". Mnie takie podejście odpowiada, bezpieczeństwo jest najważniejsze. Kuriozalnym jest to że pomimo bardzo dobrego wyposażenia kontrolnego (również do samochodów ciężarowych) ruch jest "jakotaki" ponieważ są zbyt skrupulatni.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez zylajr » 2013-10-22, 13:40

U mnie stukało z tyłu,jakby po bagażniku coś latało. Waliło coraz głośniej, i okazalo się że amorki (tylne). Mechanik doszedł do tego po przejechaniu się 10 m, kolysanie i bujanie nie dało jasności, zresztą z zewnątrz nic nie było słychać. Co do przedniego zawieszenia, to proponuję jeszcze raz sprawdzić wahacze , gdyż miałem przypadek że tydzień po przeglądzie mialem hałasujący :cry:
zylajr
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2013-06-21, 19:34
Lokalizacja: Puck
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Skrzynia: Manual


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość