kąt wtrysku

kąt wtrysku

Postprzez slawinio82 » 2013-08-19, 20:12

Pamnowie rzućcie okiem na te moje wypociny(logowanie) 04bs

8E0 907 401 M ,, 2.5l/4VTEDC G000SG 0007,

,Group A:,'004,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Spec. start,Actual start,Cold start valve,,,,,,,,,,
,TIME,3800-4200 rpm,10-14 *BTDC,8-16 *BTDC,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min,, °BTDC, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.04,835,Late,0.6,100.2,,,,,,,,,,
,19.91,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,20.48,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,21.07,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,21.69,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,22.33,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,22.93,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,23.56,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,24.20,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,24.77,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,25.34,835,Early,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,25.97,835,Early,11.6,20.1,,,,,,,,,,
,26.55,835,Early,14.0,21.3,,,,,,,,,,
,27.18,835,Early,14.2,24.5,,,,,,,,,,
,27.83,835,Early,14.2,22.9,,,,,,,,,,
,28.45,835,Early,14.2,22.9,,,,,,,,,,
,29.06,835,Early,14.2,21.7,,,,,,,,,,
,29.64,835,Early,14.2,22.1,,,,,,,,,,
,30.25,835,Early,14.2,22.9,,,,,,,,,,
,30.85,835,Early,14.2,22.5,,,,,,,,,,
,31.46,835,Early,14.2,22.1,,,,,,,,,,
,32.10,835,Early,14.2,22.5,,,,,,,,,,
,32.72,835,Early,14.2,21.7,,,,,,,,,,
,33.29,835,Early,14.2,21.3,,,,,,,,,,
,33.91,835,Early,14.0,21.3,,,,,,,,,,
,34.56,835,Early,14.0,22.1,,,,,,,,,,
,35.17,835,Early,14.2,21.7,,,,,,,,,,
,35.75,835,Late,14.2,22.5,,,,,,,,,,
,36.36,858,Late,1.0,100.2,,,,,,,,,,
,36.97,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,37.56,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,38.18,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,38.81,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,39.44,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,40.09,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,40.66,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,41.25,835,Late,0.6,100.2,,,,,,,,,,
,41.82,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,42.45,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,43.06,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,43.68,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,44.36,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,44.99,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,
,45.64,835,Late,0.8,100.2,,,,,,,,,,

w vag com na late pokazuje - BTDC

zostawić czy zmienić ten kąt?

przepraszam za tego loga ale coś nie mogłem go przekonwertowac ..
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez Greg » 2013-08-19, 20:33

spoko, każdy ma swoje początki.
Aby był czytelny, wrzuć go tutaj http://www.vaglog.rtnet.pl/

Trzeba podac maila ale spokojnie, nie przysyłają żadnego spamu
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Re: kąt wtrysku

Postprzez krysti » 2013-08-19, 20:33

Zmienić na minus jeden :-)
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008

Postprzez slawinio82 » 2013-08-19, 20:39

slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez Greg » 2013-08-19, 20:49

Przy Late jak masz 0,8 powinienes mieć pomiędzy 0 a minus 1.
Minus 1 byłoby idealnie jak kolega napisał. Ustaw kąt wtrysku postępując według instrukcji. Po ustawieniu wrzuć loga kontrolnego i pochwal się odczuciami z jazdy
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez slawinio82 » 2013-08-19, 20:57

rozumiem ze sam sobie poradze ze zmiana kąta wtrysku wg opisu z forum?

a i jeszcze jedno. teraz mam kąt na "+"(BTDC)?
a potrzebujemy kąta ATDC?
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez Greg » 2013-08-19, 21:01

Tak jest "-1" czyli ATDC
Poradzisz sobie, jeśli tylko nie boisz się śrubokręta, grzechotki i trochę ubrudzić, to dasz radę
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez slawinio82 » 2013-08-19, 21:03

ok. super. jak wyreguluje na pewno sie pochwale. raz jeszcze dziekuje...

pzdr
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez Piotruś » 2013-08-20, 08:38

Witaj slawinio82 :) :!:

Mam nadzieję, że dawno sobie znalazłeś ale na wszelki wypadek:
2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html ;-) ... .

Twój przypadek wydaje się bardzo podobny do tego: czy-przeplywka-do-wymiany-log-t656.html (nt. kąta wtrysku czytaj mniej więcej od połowy strony).

Gdybyś tylko miał jakieś wątpliwości nie wahaj się zapytać :) .
No i koniecznie podziel się osiągniętymi wynikami :-P :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez slawinio82 » 2013-08-20, 12:23

Kol. Piotruś znalazłem opisy ale dziekuje za linki. Jak zwykle można na Ciebie liczyć ;-)

jak tylko ustawie to podeśle logi...


pzdr

[ Dodano: 2013-08-20, 21:10 ]
i obiecany log


http://vaglog.rtnet.pl/slawinio8215_139349.html
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez Piotruś » 2013-08-21, 07:24

slawinio82 napisał(a): obiecany log


http://vaglog.rtnet.pl/slawinio8215_139349.html


Sławek, po prostu <brawo> <brawo> :)
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez slawinio82 » 2013-08-21, 10:02

Piotruś miło słyszeć. podziękował za wszelkie uwagi i sugestie.

ale czy mozliwym jest zeby tak zmieniła sie charakterystyka pracy silnika po zmiane tylko 2 stopni kąta wtrysku??? oczywiscie zmianie na lepsze/ chodzi teraz bardziej miękko.

Swoją drogą fajna robota. bardzo precyzyjna. a najfajniej to teraz wyglądają moje ręce. lekko przypuchnięte i poobdzierane :mrgreen: :mrgreen:

ale kolejne doświadczenie już zdobyte.

pzdr
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez Piotruś » 2013-08-21, 13:07

slawinio82 napisał(a):ale czy mozliwym jest zeby tak zmieniła sie charakterystyka pracy silnika po zmiane tylko 2 stopni kąta wtrysku??? oczywiscie zmianie na lepsze/ chodzi teraz bardziej miękko.


Slawinio82, opisałeś w pełni typowy skutek doprowadzenia kąta wtrysku do prawidłowych wartości. Właśnie takie powinny być Twoje odczucia ;-) ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Greg » 2013-08-21, 15:05

Wygląda że wstrzeliłeś idealne "-1" i chyba można Ci pogratulować :-)
Jeśli odczuwasz różnice podczas odpalania i jazdy, to znaczy że warto było trochę się usmarować i poobdzierać ręce <brawo>
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez slawinio82 » 2013-08-21, 15:50

Panowie raz jeszcze dziękuje Wszystkim za okazaną pomoc,

pzdr
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości