Kick down - zasada działania .

Kick down - zasada działania .

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-02-20, 21:50

Witam <luzik> .

Wiem i zdaję sobie sprawę, że skrzynie tiptronic "dopasowywują/uczą się od kierowcy , jego nogi i stylu jazdy . Od zawsze jednak wydawało mi się, że objawia się to tylko i wyłącznie tym przy jakiej prędkości/obotach skrzynia "wrzuci kolejny bieg" <mysli> . Zauważyłem ostatnio , że styl jazdy udziela się też zasadzie działania kick down'a . Jeżeli dłuższy czas jeżdże sobie spokojnie to w momencie "wduszenia" pedału gazu (powiedzmy) do połowy kick down nie zadziała . W sytuacji kiedy jazda jest bardziej agresywna (od jakiegoś tam czasu) i obroty silnika zmieniają się dość szybko to po wduszeniu (też do połowy) pedału gazu - działa kick (pojedyńczy lub podwójny) <okok> .
Pytanko jest takie - czy skrzynia "zapamiętuje" styl jazdy tylko do momentu zgaszenia silnika a potem "uczy" się od nowa (po zapaleniu) ? Uczy się cały czas ? Czy jak to dokładnie działa i na czym polega ta jej "nauka" ?

Pozdrawiam <luzik>

btw, jazda na "D" (na "S" jeżdżę sporadycznie - boję się uzależnić :-P ;) )
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kick down - zasada działania .

Postprzez mwx » 2015-02-24, 16:45

Uczy się cały czas. Dobiera jeden z predefiniowanych programów, badając obciążenie i Twoje zachowanie.
Podczas jazdy na zimnym dobiera program mający na celu szybkie nagrzanie katalizatorów (przeciąga przez kilkadziesiąt sekund po starcie na mrozie i nie zapina lock-upa)
Termin kick-down rozumiesz trochę źle, to co opisujesz to zwykły proces doboru odpowiedniego przełożenia, co najwyżej "downshift" jeśli chcemy po angielsku. :-P
Kickdown to mocna, wymuszona przez kierowcę redukcja po wciśnięciu gazu na max (pod pedałem masz jakby guzik kick-downa), najczęściej o 2 biegi w dół.

Powodów zbyt chętnego redukowania i przeciągania na niskich biegach może być kilka - np. opory w układzie jezdnym (zapieczony zacisk, niskie ciśnienie w oponach, szerokie opony), zmniejszony moment obrotowy silnika, ciąganie przyczepy, wożenie wora cementu w bagażniku.

Ja tam to DSP wyłączyłem i cieszę się w pełni przewidywalnym automatem.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Kick down - zasada działania .

Postprzez jmm » 2015-02-25, 06:34

Ja prawie nie zauważam działania tej funkcji. Kiedyś tylko jak pocisnalem na autostradzie tak, że często robiłem kick down na 4 kę zmienił mi się program na bardzo agresywny. Przeciagal każdy bieg do 3000 niezależnie od sposobu wciśnięcia pedału gazu, a przy zwalniania wcześniej zrzucal bieg utrzymując na każdym minimum 3000 obrotów.
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic Advance
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Avatar użytkownika
jmm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2013-07-08, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Kuba

Re: Kick down - zasada działania .

Postprzez bendzji » 2015-02-25, 08:14

Numer aktualnego programu DSP można podejrzeć w blokach pomiarowych - nie pamiętam już którym ( bie mam tipa od roku ) ale 009 lub 010 , jest chyba 255 możliwiści
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Kick down - zasada działania .

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-02-26, 18:47

Dzięki Panowie za wyjaśnienia <luzik> .

Ciężko się w tym połapać tym bardziej , że dopiero teraz mam porównianie bo na zmianę jeżdzę 2.5 TDi tip i 3.0 Pb też tip . Niby skrzynie (prawie) takie same a reagują na pedał gazu zupełnie inaczej ( wiadmo - inne momenty i obroty ) .

Skoro programów , które sama dobiera sobie "skrzynia" jest ok. 255 to w jakim celu można ją jeszcze kodowac w "soft coding" ? <mysli>

pzdr'a <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kick down - zasada działania .

Postprzez mwx » 2015-02-27, 09:07

nie pamietam 82 napisał(a):
Skoro programów , które sama dobiera sobie "skrzynia" jest ok. 255 to w jakim celu można ją jeszcze kodowac w "soft coding" ? <mysli>

pzdr'a <luzik>


Odpowiednio kodując możesz wybrać kilka opcji:

1. strategię trybu tiptronic:
- stara - można pałować na czerwonym polu w trybie TIP i zmiana do 1szego biegu przy zatrzymaniu,
- nowa - w trybie TIP sama zmieni bieg wyżej chroniąc silnik i pozostawia aktywną funkcję kick-down (<- to masz domyślnie/fabrycznie, chyba że ktoś zmieniał)

2. DSP:
- włączone (<- to masz domyślnie/fabrycznie, chyba że ktoś zmieniał)
- wyłączone

3. wybór regionu
- USA
- reszta świata (<- to masz domyślnie/fabrycznie, chyba że ktoś zmieniał)

4. Tryb serwisowy (ułatwia wykonanie logowania dynamicznego - bezwzględnie słucha poleceń +/-, w moim odczuciu szybciej/twardziej zmienia biegi - na zagranicznych forach nazywają to "sport coding") (<- tego nie masz domyślnie/fabrycznie, chyba że ktoś zmieniał)
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Kick down - zasada działania .

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-02-27, 17:24

W takim razie chyba wszystko jasne bo jeżdżę mało tego , że "na" dwóch różnych silnikach to ze skrzyniami inaczej zakodowanymi :
Tip w AKE - 00011 (czyli bez DSP)
Tip w ASN - 00001

pzdr'a <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kick down - zasada działania .

Postprzez stimax » 2015-02-27, 22:17

Prosił bym by ktoś szerzej opisał mi plusy i minusy wyłaczania/włączania DSP, szukałem informacji ale nic nie znalazłem ;)

Z góry dzięki.
Quattro jedzie jak żaden inny samochód, jednak hamuje jak każdy ... ;)
stimax
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 2013-12-16, 18:12
Lokalizacja: Koszalin / Sochaczew
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości