Kodowania naszych furek

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez jakos78 » 2014-04-15, 05:14

Deniro18 napisał(a):Moj bord nie pokazuje opcji coding helper , czy to dlatego ze jest "goły" bez zadnej literki na koncu ?



Trzeba zfleshowac


Wysłane z mojego iPhone
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez jakos78 » 2014-04-15, 05:14

Deniro18 napisał(a):Moj bord nie pokazuje opcji coding helper , czy to dlatego ze jest "goły" bez zadnej literki na koncu ?



Trzeba zfleshowac


Wysłane z mojego iPhone
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez krzysiek919 » 2015-10-08, 06:59

witam odwietrze temat tu pisze żeby za kodować na 1 [ a 2 sedan ] samochód to kombi
Awaryjne światła podczas nagłego hamowania

Komfort [46]
adaptacja
kanał [50]
+1 = Emergency Brake Blinking
+2 = Brake Light Surface Amplification (only Sedan)

STG £ 46 (komfort)
Regulacja STG -> Funkcja 10
Wybierz kanał 50
Dostosuj wartość odpowiednio
+1 = Miga awaryjnego hamowania
+2 = Hamulca wzmocnienie światła powierzchni
+3 = Awaryjnego hamowania i światło stopu Miga Wzmocnienie powierzchni

a w innym kodowaniu znalazlem cos takiego . ktore kodowanie jest dobre?
krzysiek919
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-09-09, 21:47
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: krzysiek

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez Przemcio » 2015-10-25, 09:06

krzysiek919 napisał(a):witam odwietrze temat tu pisze żeby za kodować na 1 [ a 2 sedan ] samochód to kombi
Awaryjne światła podczas nagłego hamowania
od RM 2006+ to działa
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez vikus » 2015-12-09, 21:38

Witka,

Mam u siebie w

Komfort [46]
adaptacja
kanał [50]
zakodowane na 1

i tutaj mam pytanko czy to oznacza, że mam już uruchomione awaryjki przy hamowaniu czy muszę dodać jeszcze do tego 1 w Avancie i muszę mieć zakodowane na 2?

Jakie muszą być spełnione warunki aby funkcja zadziałała. Ostatnio miałem awaryjne hamowanie z 50km/h i chyba nic się nie włączyło :| (no chyba, że na desce nic wtedy się nie dzieje)

Pozdr...
vikus
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2015-05-20, 20:07
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRF 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2008

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez Gustlik1994 » 2015-12-21, 17:42

Witam, a znacie kodowanie na kierunkowskazy na styl USA ? nie moge niegdzie poszukac co i jak. :-) :-) :-)
Gustlik1994
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2015-12-21, 17:35
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Robert

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez klemensgdansk » 2016-03-06, 12:03

14. Przednie kierunkowskazy jako światła postojowe a'la USA

Trzeba jednak pamiętać, że przy tym ustawieniu można stracić dowód rejestracyjny czy nie przejść przeglądu technicznego, więc każdy to robi na własne ryzyko wchodzimy w adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik
bordnetz a następnie klikamy w kodowanie długie Bajt 7, domyślnie w pozycji Dec: .... jest wpisana wartość 0 /0%/ jeżeli chcemy mieć efekt a'la USA w pole Dec: wpisujemy ..... - ja wpisałem 30 /30%/ bo uznałem to takie rozwiązanie daje najlepszy efekt - nie za dużo i nie za mało, Tabulatorem zatwierdzamy przechodząc do następnego pola, wychodzimy poprzez klawisz ESC a następnie zatwierdzamy kodowanie.
Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę; daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego. Friedrich Christoph Oetinger
Avatar użytkownika
klemensgdansk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-03-04, 15:50
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: DSG
Rok: 2005
Imię: Łukasz

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez klemensgdansk » 2016-03-06, 12:04

MK odpowiada przede wszystkim za:
- oświetlenie wnętrza
- elektrykę drzwi (zamki, lusterka, przełączniki i podnośniki szyb)
- fabryczny alarm
- szyberdach

Weryfikacji wersji sterownika zainstalowanego w naszym aucie dokonujemy przez podłączenie się do adresu 46 (Central Conv.). Na głównym ekranie sterownika komfortu możemy odczytać oryginalne oznaczenie modułu (zaznaczone na czerwono).

komfortnr.jpg

Dostępne moduły komfortu można podzielić na 2 wersje (zależnie od obsługiwanych funkcji):

LOW:
- zdalnie sterowany centralny zamek
- czerwone światła ostrzegawcze w tapicerkach drzwi

HIGH:
- to samo co LOW +
- światła przestrzeni nóg oraz światła ułatwiające wsiadanie w tapicerkach drzwi
- szyberdach
- fabryczny alarm
- pamięć lusterek
- elektryczne składanie lusterek

Oprócz w/w funkcjonalności MK można dodatkowo podzielić na wersje:

- obsługujące 4 elektryczne szyby
- obsługujące elektryczne szyby z przodu
- obsługujące oba w/w warianty

Jeśli nie dysponujemy własnym interfejsem diagnostycznym - informacje o naszym MK znajdziemy także dzięki weryfikacji wyposażenia naszego auta (oraz samych kodów wyposażenia):

- fabryczny alarm: jeśli go posiadamy w kodach wyposażenia znajdzie się symbol 7AL (z czujnikami ruchu we wnętrzu auta) lub 7AN (bez czujników). W kieszeni tapicerki drzwi kierowcy musi znajdować się panel z przyciskami deaktywacji poszczególnych funkcji alarmu…

alarmfab.JPG

- częstotliwość pracy pilota zamka centralnego: 315MHz - kod wyposażenia 5D2, 5D3 lub 5D4 - stosowany w krajach: Chiny, Singapur, Brazylia, Malesia, Brunea, Japonia, Korea, Bahrajn, Oman, Arabia Saudyjska i Ameryka Północna // 433MHz - reszta świata, kod wyposażenia 5D1

- pakietu oświetleniowy przestrzeni nóg: kod wyposażenia QQ1 – jeśli go mamy, pod tapicerkami drzwi znajdują się lampki ułatwiające wsiadanie (oprócz tego w aucie znajdują się dodatkowe lampki oświetlające przestrzeń stóp aktualnie otwartych drzwi). Kod QQ0 oznacza, że nie mamy pakietu oświetleniowego…


:arrow2: :arrow2: :arrow2: Teilenummern Komfortsteuergeräte und Funktionen für B7 - A4-Freunde.COMmunity - Dein Forum zum Thema Audi A4


Lista modułów dla B6:

Centralny zamek (wersja I* – do końca czerwca 2002, do VIN 8E*3*100000)
8E0 959 433 J – 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, korby
8E0 959 433 K – 433MHz, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 L – 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 N – 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, korby
8E0 959 433 Q – fabryczny alarm, 315MHz, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 R – fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 S
8E0 959 433 T – fabryczny alarm, 315MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 AA
8E0 959 433 AB – fabryczny alarm, 433MHz, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 AC – fabryczny alarm, 433MHz, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 AD - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 AE - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 AF - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 AG - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby)
8E0 959 433 AH - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 AJ – fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 AK – fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 AL – fabryczny alarm, 433MHz, korby
8E0 959 433 AM - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, korby
8E0 959 433 AN
8E0 959 433 AP - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 AQ - 433MHz, korby

Centralny zamek (wersja II* – od lipca 2002, od VIN 8E*3*100001)
8E0 959 433 AR - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 AS - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 AT - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 BA - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 BB – fabryczny alarm, 315MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 BC - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 BD - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).

* - W B6 są dwa różne modele centralnego zamka – nie są ze sobą kompatybilne. Szukając modułu zastępczego należy kierować się powyższym podziałem (zakup komfortu z inną wersją, np. mieliśmy moduł AQ a kupiliśmy BA – zaowocuje brakiem możliwości przypisania kluczyka do centralki).

Lista modułów dla B7:

8E0 959 433 BG – 433MHz, korby (lub elektryka).
8E0 959 433 BH - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 BJ – 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 BK
8E0 959 433 BL
8E0 959 433 BM - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 BN - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, korby
8E0 959 433 BP - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 BQ - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 BR - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 BS - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 BT – fabryczny alarm, 315MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 CA - faryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 CB - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 CC - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 CD - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 CE - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 CF
8E0 959 433 CG – fabryczny alarm, 315MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 CH - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu
8E0 959 433 CJ - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).
8E0 959 433 CK - 433MHz, korby
8E0 959 433 CL - 433MHz, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 CM - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, korby
8E0 959 433 CN - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby)
8E0 959 433 CP - fabryczny alarm, 315MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby)
8E0 959 433 CQ - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu.
8E0 959 433 CR - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby)

Kodowanie modułu komfortu

Wybieramy opcję CODING 07 (aby aktywować dane funkcje dodajemy do siebie poniższe wartości i ich sumę zapisujemy jako kodowanie sterownika):

+1 – aktywacja alarmu (wersja dla UK i Irlandii)
+2 – potwierdzenie aktywacji/deaktywacji alarmu przez odpowiednią sygnalizację diody w drzwiach kierowcy
+4 – selektywny centralny zamek (podczas otwierania auta z pilota, jedno naciśnięcie przycisku otworzy tylko drzwi kierowcy, klapkę wlewu paliwa i wyłączy funkcję SAFE - drugie naciśnięcie otworzy pozostałe drzwi oraz odblokuje zamki maski i bagażnika)
+8 – aktywacja alarmu
+16 – blokada zamka klapy bagażnika po przekroczeniu 5km/h (zamek odblokuje się automatycznie po zwolnieniu poniżej 5km/h)
+32 – blokada zamków wszystkich drzwi po przekroczeniu 10km/h (zamki zostają otwarte dopiero po wyjęciu kluczyka z zapłonu, bądź przez manualne otworzenie drzwi przy pomocy przycisków zamka centralnego w tapicerce drzwi kierowcy)
+64 – aktywacja dodatkowych funkcji modułu komfortu (możliwość otwierania/zamykania szyb oraz szyberdachu przy pomocy zamka w drzwiach i pilota)
+128 – pojazd z kierownicą po prawej stronie
+256 – aktywacja czujników zbicia tylnych bocznych szyb (tylko dla nadwozia Avant wyposażonego w fabryczny alarm)
+512 – potwierdzenie udanego zamknięcia wszystkich zamków przy pomocy pilota przez pojedyncze mrugnięcie kierunkowskazami
+1024 – dodatkowe potwierdzenie aktywacji alarmu przez pojedynczy sygnał dźwiękowy z syreny alarmu
+2048 – zasady dot. zasilania podnośników szyb (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki podnośniki szyb będą zasilane jeszcze przez 10 minut lub do czasu aż nie zostaną otwarte drzwi)
+4096 – dodatkowe funkcje przeciwwłamaniowe W przypadku otwierania auta kluczykiem zostaną odblokowane tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi i zamki zostaną odblokowane po włączeniu zapłonu. W przypadku gdy auto posiada fabryczny alarm po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem – zapłon musi zostać włączony w ciągu 15 sekund (w przeciwnym przypadku nastąpi wyzwolenie alarmu).
+8192 – wyłączenie funkcji SAFE (tylko dla USA i Kanada – wersje samochodów przeznaczone na ten rynek mają tylko jeden silnik w zamku, pozostałe auta mają dwa – jeden zamyka zamek a drugi aktywuje funkcję SAFE czyli brak możliwości odblokowania auta z wewnątrz - włącznik w tapicerce drzwi kierowcy - po zamknięciu samochodu pilotem lub kluczykiem)
+16384 – informacja dla silników szyb o zamontowanych szybach dwuwarstwowych

Adaptacja modułu komfortu

Wariant modułu komfortu – ADAPTATION 10, kanał 61:

0 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce
1 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w korbach
2 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce
3 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w korbach

Aktywacje poszczególnych opcji komfortu – ADAPTATION 10, kanał 62:

+1 – Komfortowe zamykanie szyb pilotem
+2 – Komfortowe otwieranie szyb pilotem
+4 – Komfortowe zamykanie szyb kluczykiem
+8 – Komfortowe otwieranie szyb kluczykiem
+16 – Komfortowe zamykanie szyberdachu pilotem
+32 – Komfortowe otwieranie szyberdachu pilotem
+64 – Komfortowe zamykanie szyberdachu kluczykiem
+128 – Komfortowe otwieranie szyberdachu kluczykiem

Co do funkcji poszczególnych gniazd…

Konektror I (czarny, 12-pin) odpowiada za zasilanie modułu komfortu oraz wbudowanej w niego centralki alarmu. Jest tu też podłączone sterowanie zamkiem klapki wlewu paliwa, zasilanie lampki podsufitki i przestrzeni bagażowej, sygnał aktywujący syrenę oraz czujnika pochylenia pojazdu.

Konektor II (czarny, 16-pin) – tutaj mamy sterowanie zamkami w tylnych drzwiach w przypadku korb oraz zasilanie lampek pakietu oświetlenie.

Konektor III (czarny, 12-pin) – sygnały sterujące do silnika szyberdachu, włącznika światła wstecznego, sterownika airbag oraz hamulca ręcznego

Konektor IV (czerwony, 20-pin) – sterowanie centralnym zamkiem z tylnego wyłącznika (niektóre auta – przede wszystkim US, mają taki prztyczek pod tylną popielniczką), czujniki zbicia tylnych szyb w Avancie, sterowanie zamkami tylnych drzwi w przypadku korb, sygnał z czujnika kontroli wnętrza, zabezpieczenie antykradzieżowe dla radia/RNS-E (tzw DWA), sterowanie zamkiem maski

Konektor V (brązowy, 16-pin) – sterowanie zamkiem tylnej klapy, sygnały CAN, linia diagnostyczna, przewody antenowe dla zdalnego sterowania zamkiem centralnym.
FAQ - najczęściej zadawane pytania:

1. Jak odpowiednio zakodować MK?

Najlepiej po prostu nie bawić się z obecnym kodowaniem tylko przeliczyć sobie wybrane funkcje od początku i wyliczoną wartość zapisać w MK jako jego nowe kodowanie. Nieco wyżej macie listę funkcji które można uruchomić (to ta pierwsza i najdłuższa ---> CODING). Zacznę od tego, że funkcję dostępną dzięki wartości 4096 wybieramy ZAWSZE!!! Z kolei 8192 tylko wtedy jeśli nasze auto zostało sprowadzone z USA. Wartości 128 użyjemy tylko wtedy jeśli nasze auto ma kierownicę po prawej stronie (ta funkcja odpowiada np. za prawidłowe wskazanie otwarcia drzwi na komputerze pokładowym).

Aby ułatwić Wam całą pracę zaproponuję wartość 6722 jako nasze kodowanie wyjściowe. Zatem jako podstawowe funkcje wybrałem 2 + 64 + 512 + 2048 + 4096. Tym samym uruchomiłem diodę sygnalizacyjną w tapicerce drzwi pasażera, funkcje komfortowe takie jak centralny zamek i otwieranie/domykanie szyb z pilota, mrugnięcie kierunkami jako potwierdzenie zamknięcia/otwarcia auta oraz pozostawienie zasilania w drzwiach mimo wyjęcia kluczyka z zapłonu.

Teraz zastanowimy się jakie jeszcze funkcje chcemy dodać. Zostały nam:

- 4 czyli selektywny zamek
- 16 czyli zamykanie zamka klapy po przekroczeniu 15km/h
- 32 czyli zamykanie zamków drzwi po przekroczeniu 15km/h

Specjalnie nie ująłem ich w kodowaniu "podstawowym" ponieważ jeśli auta używa tylko jedna osoba - potrafią nieźle drażnić. Proponuję najpierw zakodować sobie te funkcje na próbę a potem zdecydować, czy rzeczywiście są nam potrzebne. Adekwatnie jak wyżej: 4 + 16 + 32 = 52 czyli 6722 + 52 = 6774.

I teraz... jeśli nasze auto posiada fabryczny alarm - dodajemy odpowiednie wartości aby go uruchomić a zatem: 8 + 256 + 1024 = 1288 czyli do obecnego kodowania 6774 dodajemy 1288 co daje nam razem 8062.

Jeśli zdecydujemy się wykodować którąś z funkcji - po prostu odejmujemy jej wartość od wartości kodowania i wynik tej operacji zapisujemy jako nowe kodowanie (dla przykładu - dodaliśmy wszystkie dodatkowe funkcje poza alarmem czyli mamy 6774 i wkurza nas zamykanie drzwi po przekroczeniu 15km/h... Od 6774 odejmujemy 32 co daje nam 6742 i to jest nasze nowe kodowanie). Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości - zawsze wyliczacie kodowanie od nowa korzystając z listy powyżej. Wogóle nie zwracajcie uwagi na aktualne kodowanie - z mojego punktu widzenia jest ono po prostu nie istotne...


2. Jak dobrać zamiennik do aktualnie posiadanego MK?

Bardzo często zdarza się, że padł nam MK a na allegro aktualnie nie ma modułu posiadającego takie samo oznaczenie - zatem wypadałoby dobrać jakiś zamiennik, który w naszym aucie również będzie poprawnie pracował.

W takim przypadku - zgodnie z tym co podałem w opisie należy pamiętać, że w B6 były dwa warianty MK, które nie są ze sobą kompatybilne jeśli chodzi o centralny zamek. A zatem jeśli zakupimy nie ten moduł - nasze piloty nie otworzą nam już drzwi (trzeba to robić ręcznie). Zasada jest jednak banalnie prosta - wariant I kończy się wraz z MK oznaczonym jako AQ, a wariant II zaczyna się wraz modelem AR. Listę modułów możecie zobaczyć powyżej - przykazanie główne brzmi: nowy MK zawsze dobieramy z grupy/wariantu w którym znajduje się nasz aktualny MK. W B7 nie było żadnego podziału a zatem w/w problem nie ma miejsca (każdy moduł będzie działał - byle pracował na tej samej częstotliwości - zwracamy uwagę na opisy: 315MHz vs. 433MHz.)

Teraz przechodzimy do samego wyboru... Przykładowe pytanie: "Mam moduł AQ, który uległ uszkodzeniu - nie ma go na allegro, jaki zamiennik mogę dobrać?".

Jest to moduł z B6 a więc kierujemy wzrok na odpowiednią listę - AQ wchodzi w skład "wariantu I" więc tylko spis MK z tej części bierzemy pod uwagę. Teraz funkcjonalność... Moduł AQ pracuję z częstotliwością 433MHz i nie obsługuje elektrycznych szyb z tyłu (w takim przypadku przy opisie modułu widnieje opis korby).

8E0 959 433 AQ - 433MHz, korby

W zasadzie zastąpić go mogą prawie wszystkie sterowniki z zakresu "wariant I" (wszystkie poza tymi, które w opisie mają podane iż obsługują tylko elektryczne szyby z tyłu). Zatem wybrany zamiennik nie musi mieć w opisie tego samego co AQ - jeśli obsługiwać będzie też alarm, pakiet oświetleniowy czy też dodatkowo poza korbami także elektrykę tylnych drzwi to taki sterownik również jak najbardziej się nadaje (po prostu adaptując go do naszego auta - nie uruchomimy dodatkowych fukcji przez nie wpisanie ich do kodowania modułu). Przykładem najbardziej uniwersalnego modułu dla tej wersji jest np. sterownik AJ:

8E0 959 433 AJ – fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby).

Plusem zakupu sterownika posiadającego pełną funkcjonalność jest to, że jeśli w przyszłości zdecydujemy się jednak coś do auta dołożyć - jesteśmy na to przygotowani :wink:

3. Dołożenie pakietu oświeleniowego.

Formalnie pakiet oświetleniowy obejmuje:

- oświetlenie ostrzegawcze w tapicerce drzwi (czerwone lampki)
- oświetlenie ułatwiające wsiadanie w tapicerce drzwi (białe lampki)
- podświetlenie klamek wewnętrznych
- oświetlenie przestrzeni nóg w środku auta
- podświetlenie popielniczek
- podświetlenie podłokietnika
- podświetlenie pokręteł regulacji kratek nawiewów
- czerwone diody LED w lampce podsufitki oświetlające centralną konsolę
- podświetlenie ikon wizytownika oraz uchwytu na kubek w centralnej konsoli
- w przypadku instalacji 1DIN także podświetlenie wnęki pod panelem klimatronika

I tutaj ważna informacja - z pośród całej w/w listy MK ma coś wspólnego jedynie z oświetleniem przestrzeni nóg!!! Jedynym wyjątkiem jest przypadek gdy w tylnych drzwiach mamy korby. W takim przypadku wysterowaniem oświetlenia w drzwiach tylnych zajmuje się właśnie MK (z uwagi na to, że przy korbach cały elektryczny sprzęt podłączony jest bezpośrednio do MK a nie jak ma to miejsce w przypadku szyb sterowanych elektrycznie - do sterownika znajdującego się w samych drzwiach).

Zatem jeśli chcemy dołożyć dodatkowe oświetlenie tylko w drzwiach - nie musimy wymieniać MK. Wystarczy tylko kupić lampki (oraz ich kostki i piny) i podłączyć je do sterowników znajdujących się w drzwiach. Najłatwiej mają osoby, których Audi posiadają 4 szyby elektryczne - przy korbach niestety trzeba będzie przeciągać przewody do modułu komfortu.

W przypadku gdy chcemy dołożyć oświetlenie przestrzeni nóg - wymagany jest już moduł MK, który w adaptacjach da się odpowiednio zakodować (znajdziecie go na liście powyżej - w dopisku ma "pakiet oświetleniowy..."). Na forum do dziś nie pojawił się jeszcze wątek dokładnie opisujący jak zamontować dodatkowe oświetlenie ale był jednocześnie wielokrotnie omawiany zarówno w tym temacie jak i dwóch poniższych (proszę zapoznać się za całymi tematami - czytając je od dechy do dechy):


:arrow2: :arrow2: Montaż elektrycznych podnośników tylnych szyb - Audi A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska

4. Dołożenie elektryki tylnych szyb.

Tutaj nie będę się rozpisywał, ponieważ wszystko co potrzeba znajduje się w poniższym temacie...

:arrow2: :arrow2: Montaż elektrycznych podnośników tylnych szyb - Audi A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska


Centralka Modul Sterownik Komfortu 6q0959433g 6q0 959 433 G Hella Pictures



Rozpiska kostki lampki podsufitki :

1 brąz/czarny - sygnał włączenia lampki do czytania/głównej dla lusterka fotochromowego
2 szaro/niebieski - podświetlenie i włącznik światła
3 czerwono/żółty - +12V
4 zielono/żółty - lampka poduszki pasażera
5 brązowo/biały - sygnał otwarcia drzwi z modułu komfortu
6 brązowy - masa
7 czarny - lampka poduszki pasażera
8 brązowo/fioletowy - podświetlenie i włącznik światła wyjście na tylną lampkę podświetlenia (pin3)
9 brązowo/czerwony - wyjście +12v na tylną lampkę podsufitki (pin2)
10 czerwono/biały - wyjście sygnału (włączenia/wyłączenia/otwarcia drzwi) dla tylnej lampki podsufitki (pin4)
11 biało/fioletowy - sygnał włączenia lampki do czytania/głównej dla MCE (pin19 32'u pinowej kostki)
12 brązowo/niebieski - wyjście masy dla tylnej lampki podsufitki (pin1)
Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę; daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego. Friedrich Christoph Oetinger
Avatar użytkownika
klemensgdansk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-03-04, 15:50
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: DSG
Rok: 2005
Imię: Łukasz

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez klemensgdansk » 2016-03-06, 12:06

02.Automatyczne zamykanie centralnego zamka po przekroczeniu 15 km/h (T)

Jeśli chcemy aby centralny zamek zablokował automatycznie drzwi po przekroczeniu 15 km/h należy:

Wchodzimy w: 46-Central Conv. (Moduł komfortu) -> Kodowania -> Pomocnik kodowania -> Bajt-0 zaznaczamy 3 i 4 bit (jak na obrazku), wychodzimy Esc i zapisujemy kodowanie.

Obrazek

Teraz po przekroczeniu prędkości 15km/h drzwi się automatycznie zablokują, a otworzą się same kiedy zgasimy silnik i wyciągniemy ze stacyjki kluczyk (lub po wciśnięciu przycisku otwierania).


03. Otwieranie tylko drzwi kierowcy po wciśnięciu otwartej kłódki - zamek selektywny (T)

Jeśli chcemy aby po naciśnięciu na kluczyku otwieranie drzwi jeden raz otwierały się tylko drzwi kierowcy, a dwukrotne klikniecie przycisku na kluczyku otwierało wszystkie zamki razem z klapą bagażnika robimy następująco:

Wchodzimy w 46-Moduł komfortu -> Kodowania -> Pomocnik kodowania -> zaznaczamy w Byte-0 zaznaczamy pierwszą opcję czyli Bit-0 (jak na obrazku), wychodzimy Esc i zapisujemy kodowanie.

Obrazek


04. Domykanie i otwieranie szyb i drzwi z pilota

Komfort
Bajt 0:

Obrazek

Bit 0: selektywne otwieranie drzwi: jak jest niezaznaczony to po pierwszym przyciśnięciu pilota odblokowuje się wszystkie zamki, jeżeli zaznaczony to tylko drzwi kierowcy - ponowne naciśnięcie pilota odblokowuje pozostałe drzwi

Bit 3: auto-odblokowanie wszystkich zamków po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
Bit 4: auto-blokowanie po przekroczeniu 15km/h
Bajt 6:

Obrazek

Bit 5: zablokowuje funkcje komfortu z pilota - trzeba go odznaczyć/wyzerować

Bit 6: automatyczne zamykanie okien - zaznaczenie tego powoduje, że nie trzeba trzymać przycisku pilota przy zamykaniu (nie ma takiej opcji dla otwierania)

Bajt 7:

Obrazek

Bit 2: Otwieranie okien z pilota
Bit 5: Zamykanie okien z pilota
Bajt 8:

Obrazek

Bit 2: Otwieranie szyber z pilota
Bit 5: Zamykanie szyber z pilota
Bit 6: Typ otwieranie szyber z pilota: zaznaczone: uchylanie, niezaznaczone: odsuwanie

Bajt 10:

Obrazek

Bit 3: potwierdzenie dźwiękowe odblokowania zamków - można to spokojnie wyłączyć

Bajt 11:

Obrazek

Bit 3: potwierdzenie dźwiękowe zablokowania zamków - jak ktoś nie lubi, żeby mu samochód sąsiadów budził

Bajt 13:

Obrazek

Bit 7: potwierdzenie dźwiękiem włączenia alarmu - trzeba wyłączyć razem z tym co powyżej


05. Aktywacja postojówek po włączeniu manetki kierunkowskazów (T)

Funkcja ta zazwyczaj nie jest zakodowana w autach z USA, polega na tym że po zostawieniu włączonej manetki i wyłączeniu silnika świecą się światła postojowe.
Możemy to włączyć lub wyłączyć w następujący sposób:
Wchodzimy w: 09-Cent. Elect. (Centr. Zesp. Elektr) -> 07-Kodowanie -> Pomocnik kodowania -> Byte-0 zaznaczamy Bit-5 - Assistance Driving Light Leaving Home (nie mylić z Leaving home), wychodzimy Esc i zapisujemy kodowanie.


Obrazek


06. Dezaktywacja dodatkowego ruchu wycieraczek (T)

Wchodzimy w zakładkę 09-Cent Elect. (Centr. Zesp. Elektr.), wybieramy 07-kodowanie,w górnej części okienka rozwijamy listę i przestawiamy z Bordnetz na Wischer, z kodowania na dole odejmujemy liczbę 2048, teraz wycieraczki nie będą nam rozmazywać dodatkowym ruchem wycieraczki szybę, po zmianie kodowania klikamy „Do It!” (Wykonaj).


Obrazek


07. Dezaktywacja kontrolki niezapiętych pasów bezpieczeństwa; dezaktywacja czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy (T)

Wchodzimy w zakładkę 17-Instrumens (Zestaw wskaźników ), wybieramy 07-Coding (Kodowanie), mamy tu kodowanie krótkie czyli dodajemy lub odejmujemy od liczby w górnej ramce odpowiednią wartość co daje nam uruchomienie lub wyłączenie danej funkcji. Jeżeli chodzi nam o wyłączenie kontroli pasów trzeba odjąć 02 i oczywiście zatwierdzić kodowanie „Wykonaj !”
Czyli jak było 0003101 po odjęciu 02 będziemy mieli 0001101, również w tej zakładce możemy sobie od razu dezaktywować czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy odejmujemy liczbę 04, oczywiście jak byśmy chcieli kiedyś włączyć na nowo te funkcje trzeba tylko dodać odjęte wartości.


Obrazek

Obrazek


08. Dezaktywacja poduszek powietrznych, napinacza pasów bezp. (T)

Wchodzimy w zakładkę 15-Airbag, następnie wybieramy 10-Adaptacja, patrzymy na kanały (Channel):
- 01 - poduszka pasażera,
- 02 - poduszka kierowcy,
- 03 - boczna poduszka pasażera,
- 04 - boczna poduszka kierowcy,
- 05 - napinasz pasa pasażera,
- 06 - napinacz pasa kierowcy,
- 07 - poduszka głowy pasażera,
- 08 - pod głowy kierowcy,
Niżej w pole New value (Nowa wartość) wpisujemy 1 i klikamy "Testuj" a następnie "Zapisz"
Bardzo ważne, żeby nie przechodzić klawiszem tabulatora bo niknie podświetlanie ikonki Testuj.

0 - poduszka aktywna
1 - poduszka nieaktywna

Możemy tą funkcję wykorzystać przy kupnie samochodu, ale jak sprzedawca/oszust pozakładał oporniki czy rezystory zamiast poduch to i ta funkcja nie da rady tego wykryć, ale mimo wszystko warto to zrobić


Obrazek


09. Wyłączenie diagnozy lamp typu "zimnego"

Jeżeli chcemy aby po włożeniu jakiejś innej żarówki niż dedykowanej np. LED komputer nie rozłączał nam jej i nie wyświetlał błędu to po prostu dezaktywujemy diagnozę lamp
adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz następnie klikamy w kodowanie długie Bajt 2 i zaznaczamy "ptaszka" w bit 2 czyli Diagnoza lamp typu "zimnego" wychodzimy po przez ESC i zatwierdzamy kodowanie

Obrazek


10. Aktywacja świateł dziennych

Adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie, klikamy na kodowanie długie gdzie korzystamy z plików L-Code, następnie w bajcie 0 zaznaczamy bit 3 i 4 czyli światła do jazdy dziennej, proponuję łącznie dla Skandynawii i Ameryki Płn. ponieważ wówczas w przypadku nagłego hamowania hamulcem ręcznym nie zgasną światła dzienne, oczywiście przy tej opcji tył auta jest ciemny - jak to przy dziennych powinno być, po wybraniu funkcji wychodzimy ESC i klikamy "wykonaj" zaznaczam że w tej opcji światła zapalają się automatycznie bez przekręcania włącznikiem mi to pasuje bynajmniej nie zapominam, jeśli ktoś chce mieć palący się tył to zaznacza tylko dla Skandynawii. Podobne kroki robimy np. przy aktywacji bądź dezaktywacji funkcji oświetlenia tj. coming-home
czy Leaving-home z assistance driving light zaznaczamy bądź odznaczamy tzw. "ptaszka" przy wybranej pozycji

Obrazek


11. Przyciemnianie świateł do jazdy dziennej

Adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie, klikamy na kodowanie długie - w bajcie
8 w pozycji Dec .... x 1 wpisujemy oczekiwaną wartość ściemnienia świateł - powód
oszczędność żarówek, energii, osobiście mam na 50%, miałem początkowo na 30%
ale kiepsko wg mnie to wyglądało, po wybraniu funkcji wychodzimy ESC i klikamy
"wykonaj". Należy pamiętać aby po wpisaniu np. tych 50% przejść do następnego pola tabulatorem Tab aby niejako zatwierdzić a następnie ESC

Obrazek


12. Przyciemnianie przednich postojówek

Z uwagi na fakt iż założyłem postojówki niebieskie dołączone do kompletu żarówek philipsa blue vision postanowiłem zmniejszyć im "dawkę prądu" aby wydłużyć ich żywotność, ponieważ wiadome jest że wszelkiego rodzaju kolorowe żarówki są mniej żywotne od białych, dlatego postanowiłem ustawić je na 80%, w związku z tym wchodzimy w
adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz a następnie klikamy na bajt 11 i w pozycji Dec: .... wpisujemy 80 Tabulatorem zatwierdzamy przechodząc do następnego pola, wychodzimy poprzez klawisz ESC a następnie zatwierdzamy kodowanie. Muszę przyznać, że tak jak w przypadku ściemnienia i korzystania z dziennych tj. żarówek H7 tak i tu zauważalnie wzrasta ich żywotność

Obrazek


13. Regulacja natężenia tylnych świateł pozycyjnych

Jeżeli ktoś chciałby uzyskać intensywniejsze światła pozycyjne tylne to również można zwiększyć ich natężenie, wchodzimy w
09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik bordnetz a następnie klikamy w kodowaniu długim na bajt 09, domyślnie w pozycji Dec: .... jest wpisana wartość 20 /20%/ można delikatnie zwiększyć np. do 30%, więcej nie radzę ponieważ będzie się zlewać światło pozycyjne ze światłem STOP-u

Obrazek


14. Przednie kierunkowskazy jako światła postojowe a'la USA

Trzeba jednak pamiętać, że przy tym ustawieniu można stracić dowód rejestracyjny czy nie przejść przeglądu technicznego, więc każdy to robi na własne ryzyko wchodzimy w adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie - domyślnie jest ustawiony sterownik
bordnetz a następnie klikamy w kodowanie długie Bajt 7, domyślnie w pozycji Dec: .... jest wpisana wartość 0 /0%/ jeżeli chcemy mieć efekt a'la USA w pole Dec: wpisujemy ..... - ja wpisałem 30 /30%/ bo uznałem to takie rozwiązanie daje najlepszy efekt - nie za dużo i nie za mało, Tabulatorem zatwierdzamy przechodząc do następnego pola, wychodzimy poprzez klawisz ESC a następnie zatwierdzamy kodowanie.

Obrazek


15. Światła stop - ustawienie pełnych ringów

adres 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie, klikamy na kodowanie długie - w bajcie
3 w ciągu binarnym - u mnie /na foto poniżej/ wygląda to tak Binary: 00101110 - w pierwszej pozycji od lewej gdzie jest 0 wpisujemy 1 - po wpisaniu wartości wychodzimy ESC i klikamy "transfer kodowania"
Binary: 00101110 - licząc od końca 0 przypisane jest do bitu 0, 1 przypisane jest do bitu 1, kolejne 1 jest przypisane do bitu 2, kolejne 1 jest przypisane do bitu 3 itd... czyli patrząc na ciąg binarny pierwsze 0 od lewej powinno być przypisane bitowi 7 którego nie ma a który odpowiada za aktywację ringów w światłach STOP. Zaznaczam że dla przykładu w moim sterowniku /17-to bytowym/ nie mam możliwości transferu tego kodowania a więc nie mogę w ten sposób tego aktywować ale są forumowicze u których to działa więc warto spróbować lub w Bajt 3 zamiast 2E wpisujemy A7 i zapisujemy kodowanie

Obrazek


16. Doświetlanie zakrętów

Aby włączyć doświetlanie zakrętów przez halogeny (sterownik 30-bajtów) należy wykonać następujące czynności:
Wchodzimy w 09.Centr.zesp.elektr. -> Wybieramy kodowanie -> Pomocnik kodowania.

Obrazek

W Bajcie 23 ustawiamy tak jak na obrazku.

Obrazek

Muszą być włączone światła mijania.


17. Światła awaryjne przy ostrym hamowaniu

Wchodzimy w 09.Centr.zesp.elektr. -> Wybieramy kodowanie -> Pomocnik kodowania.
Bajt-17 i zaznaczamy "ptaszka" w Bit-0, czyli Zainstalowane światło nagłego (awaryjnego) hamowania, sterownik musi być co najmniej 21-bajtowy.

Obrazek


18. Kodowanie czujnika deszczu i zmierzchu

Aby aktywować czujnik w CECM ustawiamy odpowiednie kodowanie.

Obrazek

W blokach pomiarowych możemy sobie podejrzeć co czujnik "widzi". W polu BRIGHTNESS jest odczyt światła gdzie 7 to maksymalna jasność a 0 to ciemność. W polu RAIN QUANTITY jest odczyt natężenia deszczu, 0 to brak kropel, 7 to maksymalna wartość odczytu. UWAGA! To nie działa dla "stacjonarnych" kropel, jeśli spryskacie szybę to po sekundzie czy dwóch wskazanie będzie i tak 0. Aby czujnik wskazywał deszcz kropli musi przybywać.

Obrazek

Możemy również dostosować działanie systemu do naszych preferencji oraz ustawić czułość czujnika światła i deszczu. Jeśli światła będą ci się włączać za wcześnie lub za późno to musisz tu sobie namieszać Analogicznie z deszczem i pracą wycieraczek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Highway Light Function active (above 140kph) - włącznik świateł w trybie AUTO, jazda z prędkością powyżej 140 km/h przez co najmniej 120 sekund powoduje włączenie świateł mijania

Rain Light Function active - jeśli na AUTO wycieraczki wykonają 7 szybkich ruchów to automatycznie włączone zostaną światła mijania (system założy że jedziemy w deszczu)

Rain Closing active - działa tylko jeśli auto jest ZAMKNIÊTE, jeśli zostawimy szyby/szyberdach otwarty i zacznie padać to automatycznie nastąpi domknięcie szyb/szyberdachu, dodatkowym bitem w komforcie możemy ustawić czy funkcja jest zawsze aktywna czy też za każdym razem przed wyjściem z auta należy ją uaktywnić z menu FIS, chodzi o to że gdy funkcja jest aktywna to czujnik jest zasilany i auto pobiera więcej prądu/energii z akumulatora, m.in. dlatego jeśli zostawimy auto z aktywnym czuwaniem na deszcz to po 24 godzinach nie zależnie od opadów i tak szyby zostaną domknięte a funkcja zdezaktywowana Rain Sensor inactive - wyłączenie czujnika deszczu, czujnik zmierzchu będzie nadal działał

Obrazek

Nie musimy się przy tym trzymać wartości rozwijanych z listy, można również wpisać bezpośrednio wartość w pole kodowania. W moim przypadku po dłuższym strojeniu, czułość światła mam ustawioną na 07 a deszczu na 0A. Pole rozwijane jest wtedy puste tak jak na poniższym obrazku.

Obrazek

Obrazek


19. Sprawdzanie BIP-ów czyli reakcję zespołu pompo-wtryskiwacza na impuls elektromagnetyczny

01-silnik, 02-bloki pomiarowe, blok 023, według plików L-CODE norma to -150/+150
/temperatura silnika minimum 80 st. C/

Obrazek


20. Temperatura oleju

Dla zainteresowanych w kanale 029 sterownika silnika TDI w blokach pomiarowych mamy temperaturę oleju

Obrazek


21. Kodowanie tempomatu

Po wymianie lewej manetki z obsługą tempomatu, zakładając że ktoś już ma kabelek z modułu obudowy kierownicy do ECU, zmieniamy kodowanie w adresie "01-silnik" w zakładce "kodowanie-II" gdzie wpisujemy 11463 oraz w zależności od posiadanego wyposażenia /posiadanie lub nie komputera pokładowego/ wprowadzamy nowe kodowanie w module obudowy kierownicy w pozycji "?" w kodowaniu xxxxx?x wprowadzamy odpowiednią cyfrę co widać w pliku L-code oczywiście jeżeli wymienialiśmy moduł kierownicy należy wykonać adaptację czujnika skrętu G-85 i ABS

Silnik:

Obrazek

Koło kierownicy:

Obrazek


22. Regulacja obrotów biegu jałowego


Jeśli kanały w adaptacji są nieaktywne najpierw wchodzimy w zakładkę Dostęp upoważ. - 16 gdzie dopiero po wklepaniu kodu 12233 (w moim BRU ten kod został przyjęty w tej pozycji) kanał w adaptacjach się uaktywnił.

Obrazek

Obrazek

W adaptacje - 10 logujemy się do kanału 06 gdzie jest regulacja obrotów biegu jałowego (mozliwa regulacja w zakresie 800 - 1000) dodam że dziś w ten sposób podwyższyłem obroty w swoim Mk5 z 819 do 840 rpm

Obrazek


23. Zmiana natężenia /siły/ układu wspomagania (dot. układu elektromechanicznego)

Logujemy się do sterownika 44-Wspomaganie, następnie w Adaptacje - 10, w kanale 01 mamy możliwość zaadaptowania 15 pozycji siły wspomagania /m. in. kilka pozycji normal, kilka MPV, tryb Sportowy, GTI, użytkownik - 1, 2 itp.../ dla przykładu powiem że u mnie na pozycji 15 kierownica kierowała niemalże sama

Obrazek

Obrazek

Wpisujemy nową wartość /u mnie od 1 do 15/ klikamy Testuj a następnie Zapisz, u mnie standardowo było 1 jako normal 1
Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę; daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego. Friedrich Christoph Oetinger
Avatar użytkownika
klemensgdansk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-03-04, 15:50
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: DSG
Rok: 2005
Imię: Łukasz

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez horni » 2017-06-05, 16:26

U mnie w audi a6 c6 2009 r po wejściu w kodowanie brak jest funkcji pomocnik kodowania i zmiany bajtów ,czy to zależy od wersji vcds ?Chciałbym zakodować otwieranie szyb z pilota ,zamykanie działa ,wchodziłem w adaptację i na kanale 61 mam kodowanie 783 co jest w nim zawarte?Dodawałem do tego +2 czyli 785 ale nie było zmiany nie otwiera tylko zamyka z pilota.
horni
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2017-06-05, 14:47
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2009
Imię: tomek

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez irkogrande » 2018-06-27, 21:41

klemens gdzie obrazki :)
irkogrande
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2017-05-10, 21:22
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Irek

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez Przemas » 2023-04-10, 08:06

Witam jestm jestem nowy na forum i pisze z pytaniem kodowania bo mam vaga 311 i audi a6c6 2007 z czerwonimi wyświetlaczami i chcialem poprosić o jakieś kody do fajnych funkcji interesuje mnie powitanie wskazówek przy odpalaniu czy da sie zakodować bo w vagu nie ma jak w vcdsie ze wyskakuje pomocnik kodowania tylko samemu trzeba wpisywać z góry dziekuje i pozdrawiam
Przemas
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2023-04-10, 07:39
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Przemysław

Re: Kodowania naszych furek

Postprzez vikus » 2023-04-10, 12:16

Cześć, niestety 311 nic nie zrobisz w A6 C6, musisz zdobyć VCDS. Jeśli chodzi o wskazówki to dopiero polift, nie pamiętam ale chyba trzeba zmienić zegary. Pozdr
vikus
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2015-05-20, 20:07
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRF 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2008

Poprzednia strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron