Koło pasowe

Koło pasowe

Postprzez Guuru » 2016-07-18, 15:30

Witam, wiem że tematów było już co najmniej kilka ale w żadnym nie doczytałem się odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Od początku:
Wczoraj ok godziny 17 zakupiłem Audi a6 c6 avant 3.0 tdi 2009r, ok godziny 21 rozwulkanizowało się koło pasowe, dziś koło zamówiłem i jutro do odbioru.
Byłem oglądać jak by się do tego zabrać bo chcę to wymienić sam, czy muszę zrzucać przód i chłodnice z wentylatorem? Jak się do tego zabrać? czy może od dołu z kanału bym dał radę to opanować? Czy koło pasowe ma coś wspólnego z rozrządem? Jakieś porady? Uwagi?


Pozdrawiam GRU
Guuru
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-06-26, 17:19
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Adrian

Re: Koło pasowe

Postprzez Piotruś » 2016-07-18, 16:12

Guuru napisał(a):Wczoraj ok godziny 17 zakupiłem Audi a6 c6 avant 3.0 tdi 2009r,

Gratulacje :!: :!:
Doskonały wybór. Kupowałeś w PL z ogłoszenia czy "po znajomości" ??

Guuru napisał(a): ok godziny 21 rozwulkanizowało się koło pasowe,

Zdarza się. Te koła są w produkcji ponad 20 lat a te ciule dalej nie umieją zrobić tego porządnie.

Guuru napisał(a):Byłem oglądać jak by się do tego zabrać bo chcę to wymienić sam, czy muszę zrzucać przód i chłodnice z wentylatorem? Jak się do tego zabrać? czy może od dołu z kanału bym dał radę to opanować? Czy koło pasowe ma coś wspólnego z rozrządem? Jakieś porady? Uwagi?

Ilu fachowców - tyle możliwych odpowiedzi. Technologię naprawy moim zdaniem musisz wymyśleć sobie sam.
Dużo zależy od tego jakie posiadasz narzędzia, czy i jak będziesz blokował wał korbowy i jak będziesz odkręcał śrubę centralną. Skoro planujesz zabrać się za to osobiście to znaczy, że masz świadomość różnych "metod" i musisz wybrać dla siebie najbardziej optymalną.
Przodu zrzucać "w całości" raczej na pewno nie będziesz, ale jest tam na tyle ciasno, że zamiast kombinować jak koń pod górę sugerowałbym wybrać opcję pośrednią, czyli odsunięcie pasa przedniego do "pozycji serwisowej" i wtedy dłubać stosownie do posiadanych umiejętności oraz narzędzi.

Koło pasowe oczywiście nie ma niczego wspólnego z rozrządem, gdyż ten w całości znajduje się po drugiej stronie silnika "przed" skrzynią biegów, ale gdy będziesz miał wszystko "odkryte" przemyśl sobie czy nie chciałbyś od razu wymienić pasków (wielorowek i napędu pompy wysokiego ciśnienia), rolek napinających oraz pompy wody i termostatu.
Oczywiście decyzja przede wszystkim powinna zależeć od fatycznego przebiegu auta i historii serwisowej (być może akurat niedawno ktoś to już zrobił) ale pod rozwagę warto było wspomnieć ... .

Generalnie raczej na pewno sobie poradzisz, gdyż obsługa "przodu" tego silnika jest nieporównywalnie łatwiejsza niż np. w poprzednim 2,5TDi, ale krew z dłoni raczej będzie się lała strumieniami i niejedna qur.wa też się wymsknie :lol: <rotfl> .

Powodzenia i koniecznie pochwal się autkiem <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Koło pasowe

Postprzez Guuru » 2016-07-19, 00:24

Gratulacje :!: :!:
Doskonały wybór. Kupowałeś w PL z ogłoszenia czy "po znajomości" ??


Kupiłem z ogłoszenia, w sumie to założenie było także pojedziemy 'zobaczyć' a że nawet się spodobało ... to szybkie narady, negocjacja ceny i mam :)

Zdarza się. Te koła są w produkcji ponad 20 lat a te ciule dalej nie umieją zrobić tego porządnie.


No niestety, chociaż gdzieś wyczytałem dziś ze ktoś wkładał inne koło pasowe z innego silnika, no ale już zamówione więc będzie normalnie bez kombinacji z firmy Corecto..

Ilu fachowców - tyle możliwych odpowiedzi. Technologię naprawy moim zdaniem musisz wymyśleć sobie sam.
Dużo zależy od tego jakie posiadasz narzędzia, czy i jak będziesz blokował wał korbowy i jak będziesz odkręcał śrubę centralną. Skoro planujesz zabrać się za to osobiście to znaczy, że masz świadomość różnych "metod" i musisz wybrać dla siebie najbardziej optymalną


Dziś była pierwsza próba :D no i poległem. Co prawda mam dość dużo narzędzie i możliwości ale .. nerwów i czasu już nie ;P przydała by się konkretna porada.
Hmm trzeba blokować wał? czy wystarczy mieć samochód na biegu -posiadam manualną skrzynie biegów. :P

Przodu zrzucać "w całości" raczej na pewno nie będziesz, ale jest tam na tyle ciasno, że zamiast kombinować jak koń pod górę sugerowałbym wybrać opcję pośrednią, czyli odsunięcie pasa przedniego do "pozycji serwisowej" i wtedy dłubać stosownie do posiadanych umiejętności oraz narzędzi.


mógł byś coś przybliżyć temat? jakiś link czy coś ? :P bo prawdę powiedziawszy w porównaniu do mojego e46 .. to tam jest wszystko w plastikach tak zabudowane że nie wiem za co się chwycić ;)

Generalnie raczej na pewno sobie poradzisz, gdyż obsługa "przodu" tego silnika jest nieporównywalnie łatwiejsza niż np. w poprzednim 2,5TDi, ale krew z dłoni raczej będzie się lała strumieniami i niejedna qur.wa też się wymsknie :lol: <rotfl> .

Powodzenia i koniecznie pochwal się autkiem <luzik>


Mechanicy i miłośnicy nie rzucają mięsem :) w pewnym momencie zaczyna się rzucanie zaklęć :D

A autkiem pochwalę się jak uruchomię i wszystko ogarnę w nim tak jak ma być.

Pozdrawiam.
Guuru
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-06-26, 17:19
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Adrian

Re: Koło pasowe

Postprzez Piotruś » 2016-07-19, 02:11

Guuru napisał(a):Dziś była pierwsza próba no i poległem. Co prawda mam dość dużo narzędzie i możliwości ale .. nerwów i czasu już nie ;P przydała by się konkretna porada.
Hmm trzeba blokować wał? czy wystarczy mieć samochód na biegu -posiadam manualną skrzynie biegów.

O tym czy porada jest konkretna decyduje zaplecze narzędziowe i odrobina szczęścia.
Masz do odkręcenia 8 cholernie miękkich śrubek (torx) i JEŚLI CHOCIAŻ RAZ STRACISZ CZUJNOŚĆ i użyjesz nieodpowiedniej siły albo wyrobionego klucza - będzie niewesoło.
Kokretną poradę mam taką żeby po założeniu klucza zanim będziesz odkręcał - najpierw ostukać go młoteczkiem (z wyczuciem), co ułatwi zluzowanie najczęściej nieco zapieczonych gwintów. Śruby muszą odkręcać się "same", bo jak zaczniesz nimi szarpać, to z racji miękkiego materiału klucz szybciutko obróci się w gniexdzie, a przebijanie go na większy rozmiar ... hardkor.

Rzeczywiście manualna skrzynia jest Twoim sprzymierzeńcem i mocno ułatwi sprawę.

Guuru napisał(a):mógł byś coś przybliżyć temat? jakiś link czy coś ? bo prawdę powiedziawszy w porównaniu do mojego e46 .. to tam jest wszystko w plastikach tak zabudowane że nie wiem za co się chwycić

Ja bym zaczął od zdemontowania górnej/przedniej części łączącej kolektory ssące oraz dolnej osłony silnika.
Potem odkręciłbym uchwyt "przedniej poduszki" silnika (tej umieszczonej centralnie pod kołem, które masz do wymiany) i wtedy będziesz mógł się przymierzyć na ile uzyskany dostęp jest dla Ciebie wystarczający. Powinno być OK.

KONIECZNIE pamiętaj żeby śruby koła pasowego dokręcać momentem 20Nm +90* każda.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Koło pasowe

Postprzez Guuru » 2016-07-19, 13:24

Witka, od 9 rana walczę z dostępem do tego koła. Inżynierowie w Audi dali popis, chce zrzucic wentylatory z chłodnicy, oczywiśćie żadnych skutków do góry na dol bokiem, no ni cholerę nie da rady.. Nie wiem jak sie pozbyć tego czarnego plastiku co jest między lampami, nad chłodnicą bo to mnie blokuje i to cholernie.



EDIT
Opanowane, dzięki Piotruś ;)
Guuru
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-06-26, 17:19
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Adrian


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości