Kondycja silnika 2.0 TFSI [BPJ]

Kondycja silnika 2.0 TFSI [BPJ]

Postprzez jakos78 » 2013-08-02, 10:07

Witam
Jako, że całe życie jeździłem dieslami i wiedziałem jakie logi, co i gdzie sprawdzać aby się dowiedzieć jaka jest ogólna kondycja silnika, rozrządu itd- teraz jestem zielony bo przyszło mi po raz drugi w życiu jeździć silnikiem benzynowym :-P

Pierwsze pytanko- to czy w tym siniku jest turbina czy kompresor? <uoee>

Drugie pytanko- jakie logi (które grupy) należy wykonać aby wiedzieć coś więcej na temat kondycji sinika? :-?

Trzecie pytanko- czy rozrząd u mnie nadaje się już do wymiany czy mogę poczekać ?- autko ma przejechane 145000 i pół roku temu skończyło 6 lat
W książce serwisowej jest napisane, że rozrząd powinno się wymienić przy 180000 km lub po 6 latach ( zaglądałem pod pokrywę rozrządu i stan paska oceniam jako dobry :lol: , ale, że nie jestem mechanikiem to chciałbym poznać oceny fachowców :-P )

Czwarte pytanko- czy należy wymieniać w tym silniku filtr paliwa ( ja byłem przekonany na 100%, że TAK ) ponieważ w ksiązce serwisowej na temat nie ma ani słowa, a gdzieś "obiło mi się o uszy", że w tym modelu filtru paliwa się NIE WYMIENIA :shock:


Proszę udzielić mi odpowiedzi na dręczące mnie pytania :mrgreen:
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Postprzez akism » 2013-12-15, 11:30

Mam ten sam silnik i szczerze polecam.Moje auto miało przebieg 68tys km jak zmieniłem rozrząd,a uczyniłem to właśnie ze względu na wiek.Gołym okiem nie ocenisz stanu paska..Wymiana rozrządu z pompą napinaczem i wszystkim co potrzeba łącznie z olejem i filtrami(pyłkowy również) kosztowała mnie 1150zł także uważam nie ma co się zastanawiać.Co do filtra paliwa Niemcy nie przewidują jego wymiany bo mają czyste paliwo,ja przy następnej zmianie oleju wymienię także ten filtr(kilkaqdziesiąt zł).Oczywiście nie musisz tego czynić,ale jeżeli chcesz,zeby autko sprawowalo się bezawaryjnie i sprawiało satysfakcję zainwestuj te parę gr,a odwdzięczy się z nawiązką.Piszę to sporo po czasie,ale są to informacje ,które przydadzą się każdemu potencjalnemu posiadaczowi TFSI
A6C7 3.0 tdi Avant S-line 272 PS
Avatar użytkownika
akism
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2013-12-15, 00:39
Lokalizacja: Łódź
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI CRTD 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2014
Imię: Akis

Postprzez jakos78 » 2013-12-15, 14:47

akism, rozrząd zrobiony dwa tygodnie temu :)
Całkowity koszt 200 euro na ori częściach ( sam zmieniałem :mrgreen: )

Obrazek
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Postprzez akism » 2013-12-15, 15:03

I masz spokój za 200euro..To tanie w obsłudze silniki,jeszcze są cewki,które czasami padają,ale to koszt rzędu 200zł/szt także nie jest źle.
A6C7 3.0 tdi Avant S-line 272 PS
Avatar użytkownika
akism
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2013-12-15, 00:39
Lokalizacja: Łódź
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI CRTD 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2014
Imię: Akis

Postprzez Tomas » 2013-12-16, 00:20

W 2.0 tfsi tez podobno siedzi łancuch, znaczy sie lancuch nastwnika rozrzadu i
napinacz lancucha czy to tez wymieniles? :]
PS. sprawdz sobie pompe vaccum bo lubi ciec a wtedy poziom oleju bedzie Ci spadal drastycznie.
Popychacz pompy paliwa tez jest awaryjny lepiej wymieniac co 15tkm
Avatar użytkownika
Tomas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-12-09, 20:05
Lokalizacja: swietokrzyskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości