Ktoś zna to 3.0 TDI z Łodzi ?

Ktoś zna to 3.0 TDI z Łodzi ?

Postprzez Raschey » 2016-07-18, 06:04

Witam,
Łaziłem dziś po placu i napatoczyło mi się takie Audi. Nawet fajnie to wygląda, przymierzyłem się i pasuje mi. Stwierdziłem, że może bym kupił.
Natomiast jak zacząłem czytać o rozrządach to mnie trochę ostudziło. Czy te problemy dotyczą także wersji 233 KM ? W jakich pieniądzach jest to obecnie naprawiane ?
Auto ma niby jakieś pneumatyczne zawieszenie, jak wygląda eksploatacja takiego zawieszenia ?
Możecie podzielić się jakimś namiarem na warsztat/człowieka specjalizujący się w takich Audi w Łodzi ? Chodzi o to żeby ktoś kumaty posłuchał silnika/rozrządu i oglądnął auto, podłączył pod komputer.
Czy w tym aucie jest jak w Mercedesie, że przebieg zapisany jest w kilku różnych miejscach i można go w miarę rzetelnie zweryfikować ? W W211 w kluczyku podobno nie da się zmienić przebiegu.
Cena nie wydaje się być super okazją patrząc na perły z alledrogo więc może auto jest w miarę ok.
http://www.acentrum.autotrader.pl/samoc ... 1000546604
Czy te fotele z S-line są dużo lepsze od zwykłych ? Bo może szukać lepiej S-line ?
Jeszcze może co mi zapala czerwoną lampkę. Przyciski start/stop są powycierane do białego. Z ogłoszeń auto co mają większy przebieg nie mają takich wytarć. Druga sprawa złapałem za klapę bagażnika i nie mogłem otworzyć, gość zapalił i ładnie się podniosła. Komisowy stwierdził, że to przez słaby akumulator. Może to być prawda to czy jakaś usterka ? Bo odpalił od strzała.
Jeszcze pytanie czy C6 mają taki system jak Auto Hold w VW ?
Edit: Przespałem się dzień z tematem. Ciśnienie mi trochę zeszło na kupowanie tego egzemplarza.
Kupowanie samochodu w PL jest chyba słabym pomysłem. Tylko kiedy oni zmienią tą stawkę powyżej 2 litrów. Albo rzeczoznawcę załatwiać.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Raschey
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-07-18, 05:56
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: Ktoś zna to 3.0 TDI z Łodzi ?

Postprzez lyngso » 2016-07-18, 07:19

Witam

Bardzo dobrze, że ostudziłeś emocje, to jest bardzo wskazane przy zakupie A6.
Na początek proponuję lekturę forum aby nieco nabrać wiadomości na temat A6, jej zalet, kosztów utrzymania, bolączek itp.
Kupienie porządnej A6, to długi proces i emocje nie są wskazane.
Swoje wątpliwości trzeba rozwiewać od razu, a matactwa sprzedających świadczyć mogą o usterkach, które baaardzo szarpią po kieszeni.
Wymiana akumulatora może pociągnąć za sobą koszt powyżej 1k.
I odpowiadając na Twoje pytanie, tak Audi posiada funkcję Auto-Hold, chociaż w nie wszystkich modelach jest ona pełna.
Są modele gdzie na postoju np pod światłami trzeba zaciągnąć "ręczny" natomiast aby ruszyć już nie trzeba go zwalniać.

Pozdrov
Avatar użytkownika
lyngso
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2013-11-03, 08:55
Lokalizacja: lubuskie
Model: A6 C8
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2019
Imię: Mariusz

Re: Ktoś zna to 3.0 TDI z Łodzi ?

Postprzez Piotruś » 2016-07-18, 09:39

Pozwolę sobie dopisać, że:
Raschey napisał(a):Natomiast jak zacząłem czytać o rozrządach to mnie trochę ostudziło. Czy te problemy dotyczą także wersji 233 KM ?

Dotyczą ale w mniejszym stopniu niż te 224PS (np. BMK).
Raschey napisał(a):W jakich pieniądzach jest to obecnie naprawiane ?

W takich samych jak zawsze, czyli na porządnych częściach, kompleksowo i przez wykwalifikowany serwis od 6 - 7 kZł. nic się nie urwie.
Co prawda na Allegro pojawiają się BAAARDZO KŁAMLIWE oferty na NIBY pełne zestawy naprawcze za 2500, a Zenki wymieniają to za pińćset pod blokiem na osiedlowym trzepaku ale ja nie będę tego komentował, bo się nie da ... .

Raschey napisał(a):Czy w tym aucie jest jak w Mercedesie, że przebieg zapisany jest w kilku różnych miejscach i można go w miarę rzetelnie zweryfikować ? W W211 w kluczyku podobno nie da się zmienić przebiegu.

Jeśli przebiegiem zajmie się fachowiec ( w tej branży też są druciarze i fachowcy ze sprzętem za ciężką kasę), to cofnie w każdym aucie.
Niestety w A6 C6 pozbycie się prawdziwego przebiegu z wszystkich sterowników jest zadaniem dziecinnie łatwym i nie wymaga żadnych kosztownych urządzeń.

Raschey napisał(a):Czy te fotele z S-line są dużo lepsze od zwykłych ? Bo może szukać lepiej S-line ?

Zależy co kto lubi. Moim zdaniem wszystkie odmiany foteli w A6 C6 są wygodne, choć wersja nazywana sportową oczywiście lepsza od pozostałych.
Jedynie w mega udziwnionych fotelach Recaro siedzi się fatalnie (choć oczywiście wyglądają obłędnie i super trzymają), a po krótkim czasie zaczynają boleć ściśnięte udami klejnoty.

Raschey napisał(a):Jeszcze może co mi zapala czerwoną lampkę. Przyciski start/stop są powycierane do białego. Z ogłoszeń auto co mają większy przebieg nie mają takich wytarć.

Tym bym się jakoś specjalnie nie przejmował jeśli inne elementy OK.
Ne musi być dużo kilometrów, ale jeśli jeździła jakaś dziumdzia tipsiara-blachara, to wyłączniki szybko tak wyglądają, a w dywaniku łatwo znaleźć dziury wygryzione szpilkami (choć nie zawsze).

Raschey napisał(a):Druga sprawa złapałem za klapę bagażnika i nie mogłem otworzyć, gość zapalił i ładnie się podniosła. Komisowy stwierdził, że to przez słaby akumulator. Może to być prawda to czy jakaś usterka ? Bo odpalił od strzała.

Sprzedawca prawdopodobnie miał 100% racji choć warto zwrócić uwagę, że ZBYT szybko rozładowujący się akumulator może wynikać z tego, że ktoś CAŁKIEM NIEPOTRZEBNIE rozblokował tzw. zielone menu i namieszał w adaptacjach, których zdecydowanie nie powinno się "modyfikować". W skrajnych przypadkach czegoś takiego żadna bateria nie strawi , nawet fabrycznie nowa.

Raschey napisał(a):Kupowanie samochodu w PL jest chyba słabym pomysłem.

Odpowiedzialność zbiorowa nie istnieje ale masz rację - w zdecydowanej większości przypadków jest kompletna byndza.
I to zarówno pod względem technicznym ale często też formalnym.

Raschey napisał(a):Tylko kiedy oni zmienią tą stawkę powyżej 2 litrów.

Poczytaj sobie, dowiesz się wszystkiego co na tą chwilę wiadomo (klik):
zapowiadane-zmiany-w-akcyzie-nowy-podatek-t5107.html .

Najlepiej Kolega lyngso ujął wszystko w jednym zdaniu:
lyngso napisał(a):Kupienie porządnej A6, to długi proces i emocje nie są wskazane.


<luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ktoś zna to 3.0 TDI z Łodzi ?

Postprzez Raschey » 2016-07-18, 11:54

Dobra, poczytałem.
Najmniejsze ryzyko potencjalnego fuck-up to 2.4 177KM i 4.2 335KM. Do benzyny zakładał bym LPG. 2.4 odpada bo nie bardzo to jedzie i choć jest quattro nie ma automatu tiptronica.
Zostaje 4.2. Niestety podaż tych aut jest masakrycznie mała a znalezienie czegoś fajnego w S-Linie to mission impossible.
Pozostaje kupić walutę, jechać do DE i kupić coś takiego jak podałem w linku do mobile. Potem program na 300KM/600NM i jazda.
EDIT:
Czytałem, że programem można ok. 280KM i 550NM. Co jest restrykcją żeby zrobić więcej ? Rozumiem, że turbina. Idąc dalej, oddaję turbinę do przerobienia do Peruna i mam hybrydę. Gdzieś czytałem, że takie turbo ma potencjał na 400KM. Skrzynia max. wytrzymuje podobno 600NM, ale to można ograniczyć w programie. Do ilu starczają seryjne coolery, do ilu wtryski, do ilu pompa, co z wydechem. Do E60 jest mnóstwo informacji do ilu jaki podzespół starcza i na co wymieć do jakiej mocy. Do C6 albo słabo szukam albo nie ma. Ktoś coś wie w tej kwestii ?
Wiem że to inna wersja ale skrzynia chyba ta sama i wiedzę 640NM.
Kod: Zaznacz cały
https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE/photos/a.1165036846859376.1073742086.532595143436886/1165038643525863/?type=3

Muszę podjechać do chłopaków może oni są bogatsi o taką wiedzę jak w przypadku E60 jest ogólnie dostępna.
Nie wiem czy to jest dobre miejsce na pytanie.
Raschey
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-07-18, 05:56
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości