Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez Bulscu » 2016-01-26, 17:08

Witam!

Stałem się świeżym posiadaczem Audiczki A6 C5 3.0 Quattro, rocznik 2002 VIN WAULT64B33N006303
I mam kilka pytań, lecz wpierw kilka informacji ;)

Auto kupione od przyszłej teściowej, przypłynęło ze stanów. Była drugim właścicielem w stanach, auto w jej rękach od 2006 roku,
serwisowane cały czas w ASO, mam pełną dokumentację. (Choć wiele tam się nie działo, głównie płyny eksploatacyjne, raz zawieszenie, pierdoły)
Przejechało 103500 tys mil. Już zarejestrowane.

A co do pytań:

1)Jeszcze nie rozkodowałem vin, pojadę do serwisu pewnie w końcówce tygodnia. Czyli jeszcze dokładnie nie wiem co to jest. ASN? Było więcej typów 3.0?

2)Na pewno robię olej i filtry, więc chciałbym sprawdzić co dokładnie muszę kupić (numery części). Przy okazji przekodować komputer z systemu Imperialnego na Rebeliancki (metryczny ;) ), może zmienić tarczki zegarów (pytanie - jakie? znalazłem Indiglo o wyglądzie fabrycznych - warto? Na przeglądzie technik powiedział o którymś z przegubów do roboty, ja też słyszę coś z tyłu, więc pewnie zawieszenie trzeba zrobić. Także lampy przednie - przegląd "przeszedł", ale pozycje mają kolor nienajwłaściwszy. Coś agent celny mruczał o przerabianiu lampy - da się przerobić z wersji US na EU? Czy lepiej wymieniać? Jeśli wymieniać, to może od razu na bixenony? Raczej ori, bo te wszystkie wynalazki angel eye i te z paskiem ledów trochę trącą remizą, (ale co kto lubi-nie oceniam).

3)Czy to jest czas na rozrząd? Jeśli tak, to jakie części trza zakupić?

4)Czy w A6, mimo hydraulicznych popychaczy, trzeba robić regulację luzu zaworowego? I czy to właściwy moment?

5)Czy robić już wymianę oleju w skrzyni? Statyczną czy dynamiczną? skrzynia chodzi pięknie i bezproblemowo, ale możeby jakiegoś fachowca od skrzyń, najlepiej w okolicach Warszawy, do tego zaprząść?

6) Jakiś przyzwoity serwis w Warszawie koledzy polecają? Tuż pod domem mam taki: http://www.megacar.pl Coś dobrego o nim słychać?

7)O czym mogłem nie pomyśleć, zapomnieć? Co jeszcze warto sprawdzić/zrobić?

Jak tylko umyję i wywoskuję autko, i wysprzątam pięknie w środku, to zrobię foty!

Wcześniej jeździłem tylko rupieciami do zajechania (fajnymi, ale jednak), co z przyjemnością czyniłem (aż się rozlatywały <rotfl> -Mercedes w124 i Subaru Legacy II, oba kupowane z przebiegiem powyżej 300kkm),
więc nie za bardzo wiem, jak zapewnić temu całkiem młodemu autku godną i dostojną długowieczność :)

Z góry dziękuję za pomoc!
Avatar użytkownika
Bulscu
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2016-01-21, 03:47
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 AVK 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2002
Imię: Piotr

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-01-26, 20:04

Cześć , witaj <luzik> .

Bulscu napisał(a):Stałem się świeżym posiadaczem Audiczki A6 C5 3.0 Quattro, rocznik 2002


Gratulacje :] .

1 .

Bulscu napisał(a):Było więcej typów 3.0?


AVK - montowany w C5 i BBJ - ale kurde , nie wiem czy do C5 go ładowali (?) , możliwe <mysli> . Trza do ETKI zajrzeć 8-) .

2.

Ja bym zmienił na oem'owski licznik EU i biksenony EU ale w tym temacie musieliby wypowiedzieć się Nasi Forumowi elektromechanicy ;) .
Może faktycznie wystarczy wymienić same tarczki w zegarach ( ale też na oem'owskie) .

3.

Bulscu napisał(a):Czy to jest czas na rozrząd?


Jeżeli od 160 kkm nie był ruszany ( w co nie wierzę ) to wypadałoby ;) .

Bulscu napisał(a):jakie części trza zakupić?


Akurat jakiś czas temu wymieniałem u siebie .
W wolnej chwili mogę sprawdzić co brałem . Teraz - nie pamiętam <mysli2> .

Choć zdaję sobie sprawę , że ilu userów tyle opinii - co/jakiej firmy brać ;) .

4.

Bulscu napisał(a):trzeba robić regulację luzu zaworowego?


Coś się dzieje , że oto pytasz ?

5.

Bulscu napisał(a):Czy robić już wymianę oleju w skrzyni? Statyczną czy dynamiczną? skrzynia chodzi pięknie i bezproblemowo


Rozumiem , że nie masz wpisu w książce o ostatnim terminie wymiany oleju w skrzyni ?

Możesz wymienić STATYCZNIE ale TYLKO w serwisie/warsztacie gdzie uprzednio ktoś za pomocą programu diagnostycznego porządnie Ci tą skrzynię przetrzepie .
Choć tak naprawdę to nie wiem co bym na Twoim miejscu zrobił <mysli> .
W jednym Tipie nie wymieniałem i śmiga elegancko do dziś .
W drugim wymieniałem ( wymiana skrzyni ) i też śmiga elegancko .

Producent naszych skrzyń ( firma ZF ) mówi - wymieniać - więc... <okok> .

6.

Bulscu napisał(a):Jakiś przyzwoity serwis w Warszawie koledzy polecają?


Nie mam doświadczenia w tych rejonach <bezradny> .

7.

Bulscu napisał(a):O czym mogłem nie pomyśleć, zapomnieć? Co jeszcze warto sprawdzić/zrobić?


Sprawdzić/wymienić można wiele (mniej lub bardziej istotnych "na już" rzeczy) .
Myślę, że połapany mechanik ładnie wszystko odczyta z bloków pomiarowych i to On powinien wskazać Ci drogę dalszego postępowania .

Świece , filtry , wszystkie płyny ustrojowe , serwis klimatyzacji - o tym chyba nie muszę wspominać ;) .
Jeżeli coś się dzieje z zawieszeniem - rób natychmiast , nie zwlekaj .

Bulscu napisał(a):Jak tylko umyję i wywoskuję autko, i wysprzątam pięknie w środku, to zrobię foty!


Trzymam za słowo <okok> .

Twój Temat aktualnie ląduje w Dziale Technicznym dot. silników pb .
Zobaczymy , w którą stronę się rozwinie i wówczas będziemy (razem z Tobą) decydować co dalej , ok ?
Trzymam rękę na pulsie ;-)



Pozdrawiam :] .
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez Mefiu » 2016-01-26, 21:56

Siema,
Serdecznie gratuluję zakupu wersji US !!! :D

Porusze tylko.jeden punkt :p . A więc zmiana mil na kilometry i galonów na litry to 20 sekund z VAGiem.

Po co Ci inny blat skoro masz małe kilometry :-D

Co do lamp, to mogą Ci zabrać dowód rej. za kierunkowskazy. Wydaje mi się że wystarczy włożyć jedno włóknową żarówkę, tak żeby nie świeciły non stop. Szkoda że masz polifta, bo z chęcią zamienił bym się na lampy :p
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-01-26, 22:09

Z przeglądem będą raczej problemy ( fakt ) .
Raz , że kierunki a dwa , że zupełnie inaczej pada światło z reflektora w wersji US ( równo - jak od sztachety :-P ) . Nie tak jak w EU - po skosie ( od lewa do prawa ) <okok> .

<luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez Witia » 2016-01-27, 09:14

Odnośnie punktu 6) poszło P.W


Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez bendzji » 2016-01-27, 09:18

Prędkościomierz jest inaczej wyskalowany w milach - sama zmiana tarcz na europejskie nic nie da , chyba że te zamienniki tarcz są tak przygotowane pod sklalowany licznik w milach.

Jest możliwość edycji wsadu licznika i wgrania sklali eu w licznik ale...bezpieczniej byłoby kupić licznik europejski zaadoptować i mieć spokój.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-01-27, 14:32

Bulscu napisał(a):Jeśli tak, to jakie części trza zakupić?


Rozrząd robiłem w lipcu 2015 .
Brałem rolki RUVILLE ( 124 + 132 + 179 ) , paski CONTI ( 175 + 45 ) , napinacz INA ( 321 ) i pompę wody THERMOTEC'a ( 206 zł ) .
Ceny z IC .

;)
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez Bulscu » 2016-01-28, 19:38

Panowie!

Dopiero teraz mam chwilę, aby odpisać!

Dziękuję za szybkie i fachowe odpowiedzi!

Co do poruszonych spraw, to po kolei:


Mefiu napisał(a):
Po co Ci inny blat skoro masz małe kilometry :-D


A tak, aby się "przypadkiem" nie mylić - auto sunie tak, że nie czuć prędkości ;)

Mefiu napisał(a):Co do lamp, to mogą Ci zabrać dowód rej. za kierunkowskazy. Wydaje mi się że wystarczy włożyć jedno włóknową żarówkę, tak żeby nie świeciły non stop.


Kierunki świecą we właściwym kolorze, tylko pozycje "za ciepłe" ;) - zrobię z nimi porządek, jak tylko ustalę, co i jak.

bendzji napisał(a):Prędkościomierz jest inaczej wyskalowany w milach - sama zmiana tarcz na europejskie nic nie da , chyba że te zamienniki tarcz są tak przygotowane pod sklalowany licznik w milach.


Z tego co widziałem, tarczki metryczne pasuję w miejsce imperialnych, wskazania pokrywałyby się… Może ktoś z Was zweryfikować tą informację?


nie pamietam 82 napisał(a):
Bulscu napisał(a):trzeba robić regulację luzu zaworowego?


Coś się dzieje , że oto pytasz ?


Jeszcze (chyba) nic, silnik chodzi pięknie i równo, nie ma choinki itp, ale pytam, czy warto dmuchać na zimne już teraz - w subarynie mi zawór się skończył w pewnym momencie... Bolało.

nie pamietam 82 napisał(a):
Bulscu napisał(a):Czy robić już wymianę oleju w skrzyni? Statyczną czy dynamiczną? skrzynia chodzi pięknie i bezproblemowo


Rozumiem , że nie masz wpisu w książce o ostatnim terminie wymiany oleju w skrzyni ?

Możesz wymienić STATYCZNIE ale TYLKO w serwisie/warsztacie gdzie uprzednio ktoś za pomocą programu diagnostycznego porządnie Ci tą skrzynię przetrzepie .
Choć tak naprawdę to nie wiem co bym na Twoim miejscu zrobił <mysli> .
W jednym Tipie nie wymieniałem i śmiga elegancko do dziś .
W drugim wymieniałem ( wymiana skrzyni ) i też śmiga elegancko .

Producent naszych skrzyń ( firma ZF ) mówi - wymieniać - więc... <okok> .



Coś nie mogę się doszukać info o świeższej wymianie, ostatnia w papierach - 2013rok. Zresztą - jak wymieniać radzą, to chyba wymienię



nie pamietam 82 napisał(a):
Bulscu napisał(a):O czym mogłem nie pomyśleć, zapomnieć? Co jeszcze warto sprawdzić/zrobić?


Sprawdzić/wymienić można wiele (mniej lub bardziej istotnych "na już" rzeczy) .
Myślę, że połapany mechanik ładnie wszystko odczyta z bloków pomiarowych i to On powinien wskazać Ci drogę dalszego postępowania .

Świece , filtry , wszystkie płyny ustrojowe , serwis klimatyzacji - o tym chyba nie muszę wspominać ;) .
Jeżeli coś się dzieje z zawieszeniem - rób natychmiast , nie zwlekaj .


Dzięki! Pojadę do mechanika na dokładną diagnozę, a o klimie zapomniałem ;)

nie pamietam 82 napisał(a):
Bulscu napisał(a):Jeśli tak, to jakie części trza zakupić?


Rozrząd robiłem w lipcu 2015 .
Brałem rolki RUVILLE ( 124 + 132 + 179 ) , paski CONTI ( 175 + 45 ) , napinacz INA ( 321 ) i pompę wody THERMOTEC'a ( 206 zł ) .


Masz może numery części jeszcze gdzieś? Może łatwiej mi będzie zamówić?


Reasumując - dzięki jeszcze raz za zainteresowanie się moim wątkiem!
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Bulscu
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2016-01-21, 03:47
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 AVK 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2002
Imię: Piotr

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-01-28, 20:18

Mam jakieś fotki ale nie jest to kompletny zestaw ( brakuje mi tu jednej rolki i paska <mysli> - gdzieś się zapodziało - to są opakowania ze starymi częściami w środku ) .

uploadfromtaptalk1454008729142.JPG
uploadfromtaptalk1454008719747.JPG
uploadfromtaptalk1454008695276.JPG
uploadfromtaptalk1454008686358.JPG


Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-01-28, 20:21

Może będzie widać.
uploadfromtaptalk1454008856334.JPG


Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez Bulscu » 2016-02-06, 20:05

Tak więc mam kilka nowych rzeczy.

Przede wszystkim zdjęcia auta (mówiłem, że wrzucę, i słowa dotrzymuję!):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

licznik przed zmianą na mile:

Obrazek

A tu naklejki bagażnika:

Obrazek

Obrazek

I tu zonk: silnik nie jest ASN, tylko AVK!

Czy oznacza to dla mnie coś diametralnie innego? Czy te silnikui różnią się znacznie? Jak z częściami itp?

Zrobiłem płyny ustrojowe, filtry, oraz zawieszenie (przedni lewy zewnętrzny przegub, wachacze prawy tył - mechanik powiedział, że zamiast samych tulei lepiej całe wachacze pierdyknąć - że ponoć po prasce na aluminiowym wachaczu mogą powstać luzy - chyba sensownie…), diagnostyka modułów z wykasowaniem błędów (głównie wywalił czujnik jakości powietrza, ale po podwójnym wykasowaniu błędu przestał się odzywać - zobaczymy co powie na wiosnę), także przeprogramowanie komputera na mile. Generalnie 1900 zł z robocizną w CarSeb, choć filtry i oleje dałem swoje.

Odnośnie przeprogramowania kompa - wszystko bangla, poza lewym małym wyświetlaczem - przy dwucyfrowych godzinach trochę wariuje. Zrobię zdjęcie to umieszczę. Znajomy elektronik powiedział, że być może w amerykańskich wersjach dawali inne wyświetlacze - ponoć jak będę regenerował FISa, to też mi zrobią.

Co zostało?

Powoli rdzewieje maglownica - jeszcze nie ma luzów, ale Sebastian z Carseb radzi zregenerować koło wiosny. Radzi też zrobić antykorozję od dołu po zimie - podłoga cała, ale gdzieś małe ogniska się pojawiają. Generalnie myślałem, aby zabawę w podłogę połączyć z regeneracją lakieru (jest w dobrym stanie, ale jak przejedziecz ręką po dolnych krawędziach drzwi, to już jest chropawo). Także jakaś powłoka by się przydała - kwarc?

Silnik jest suchutki <radocha>

Zostanie jeszcze do roboty rozrząd, światła przód, no i oczywiście sprawdzenie skrzyni.

@nie pamiętam 82 - dzięki za zdjęcia, coś z nich wyczytam! ;)

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Bulscu
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2016-01-21, 03:47
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 AVK 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2002
Imię: Piotr

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez Bulscu » 2016-02-06, 20:07

Kurczę, w opcjach forum nie widzę silnika AVK…

Ale Kuni ma tyle samo, co ASN...
Avatar użytkownika
Bulscu
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2016-01-21, 03:47
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 AVK 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2002
Imię: Piotr

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-02-06, 22:31

Bulscu napisał(a):dzięki za zdjęcia, coś z nich wyczytam!


Znalazłem tą ostatnią rolkę napinacza paska :] :

Obrazek

( po kiego grzyba ja trzymam ten złom w piwnicy ? <mysli2> <glupek> )
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kupiłem A6 C5 3.0 ASN - Co dalej?

Postprzez Bulscu » 2016-02-08, 22:50

nie pamietam 82 napisał(a):Znalazłem tą ostatnią rolkę napinacza paska :] :


Dzięki! Przyda się! <okok>
Avatar użytkownika
Bulscu
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2016-01-21, 03:47
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 AVK 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2002
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości