Logi 2.5 TDI [BDH]

Re: Logi 2.5 TDI [BDH]

Postprzez Piotruś » 2016-01-03, 11:43

wolus napisał(a):Witam,

My również :-D ,

wolus napisał(a):,jestem tu nowy

Już tak sobie nie schlebiaj :mrgreen: . bo po pierwszym poście jesteś niby jeszcze "nowy" ale jednak już "stary" ;-) ... .

wolus napisał(a):Przeczytałem chyba wszystkie posty dotyczące 2.5 tdi BDH.

Dotyczące BDG również :?:
Pytam na poważnie, bo pod względem genetycznej ułomności są tożsame, a o BDG jest na naszym Forum więcej niż w temacie BDH.

wolus napisał(a):Mam ten sam problem co wszyscy tj, nierówna praca silnika na biegu jałowym,drgawki,pływająca dawka paliwa od 1.8 do 3.5 mg/r. W moim silniku wymieniłem praktycznie wszytko tylko została pompa wtryskowa, i tu jest pytanie czy pozostaje profesjonalna naprawa pompy i odpowiednia kalibracja?

Nie Kolego. Daję Ci niemal 100% gwarancji (niepewność dotyczy wyłącznie jakiegoś nadzwyczajnego zbiegu korzystnych okoliczności, jakiego jednak nigdy nie doświadczyłem), że choćbyś wielokrotne i w pełni profesjonalnie naprawiał, a potem starannie kalibrował pompę wtryskową, bądź też wielokrotnie zakładał fabrycznie nową sztukę - PROBLEM NARYWANIA pozostanie.
Nie są to żadne czary tylko (moim zdaniem w pełni obiektywny) fakt, że seryjne nastawy układu wtryskowego BDG/BDH zdają egzamin wyłącznie w jednostce fabrycznie nowej i (prawei)nowej.
"Później", gdy silnik jest już prawidłowo dotarty (nie mówiąc o odwrotnej sytuacji, gdy coś zaczyna niedomagać) parametry układu wtryskowego "nie nadążają" za silnikiem, a problem dodatkowo potęguje fatalnie niska jakość (wytrzymałość) osprzętu, głównie wtryskiwaczy paliwa.
Dlatego właśnie powyżej napisałem, że choćby nie wiem jak prawidłowo/profesjonalnie przeprowadzona naprawa pompy wtryskowej VP44 (choć tak naprawdę tam nie ma czego naprawiać bo zazwyczaj wszystko jest w idealnym stanie), ani tez super precyzyjna kalibracja - niczego nie zmieni.
Tak samo nawet całkiem nowa pompa, wyjęta prosto z pudełka (wiem, bo osobiście sprawdzałem dzięki nieocenionej uprzejmości współpracującego serwisu BOSCH'a), również nie rozwiązuje problemu "narywania", ani też gorszej przypadłości, czyli nieprecyzyjnego dawkowania zanim silnik przekroczy 2000 obr/min .

wolus napisał(a):Czy to rozwiąże sprawe na dobre czy jest jeszcze jakiś myk o którym nikt jeszcze nie napisał?

Jak najbardziej. Jest myk, o którym:
- nikt nigdy jeszcze nie napisał w internecie (całym, nie tylko PL)
- osobiście NIGDY nie było dane mi usłyszeć o kimś , kto by sobie z tym SKUTECZNIE poradził .
Owszem, parokrotnie widywałem rozwiązania prawie że "trafione w punkt", ale "prawie" jak wiadomo czyni różnicę .

Wolus, ponieważ zagadnąłeś mnie na PW, nie bardzo wiem co Ci doradzić.
Ja akurat potrafię i wiem jak tą usterkę SKUTECZNIE usunąć, ale od kilku już lat w ogóle nie dotykam silników 2,5 TDI .

Owszem, miałem kiedyś nawet zajawkę żeby stworzyć instrukcję tłumaczącą krok po kroku jak zwalczyć "narywanie", ale skrajna podłość kilku skurwysyńskich hejterów, w porę skutecznie mnie wyleczyła z tego pomysłu (resztki znajdziesz na forum AKP w wątku usera Trzeniu, a być może tez na forum A4 ale tego nie jestem pewny).

Poszukaj po serwisach Boscha. Może akurat ktoś się podejmie ... :-o :-o .
Spróbuj nawiązać kontakt z Panem Łukaszem Śmietaną z Kobióra (BS ŚMIETANA). To właśnie on jest PRAWDZIWYM ojcem sukcesu w omawianej sprawie.

Awarię można w pełni skutecznie usunąć.
Teraz pewno już się nie wyświetlają ale swego czasu kilku moich klientów umieściło na YT filmiki, na których puste pudełko po papierosach postawione na silniku pozostawało niewzruszone w dowolnie długim czasie ;-) ... .
O, co prawda bez pudełka po fajkach ale jedno ze skutecznie naprawionych BDG udało mi się odmaleźć :-D :



Dla Userów z Tapatalkiem: http://www.youtube.com/watch?v=o2bnNZsWjtc
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Logi 2.5 TDI [BDH]

Postprzez Mirooo » 2021-11-07, 11:44

Witam. Ktoś może ma wiedzę ile powinna wynosić dawka paliwa fabrycznie ustawiona ? Silnik rozgrzany odbiorniki wyłączone i ile powinno być? Okolice 4 czy bardziej ubogo 5-6 ? Pozdrawiam
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: Logi 2.5 TDI [BDH]

Postprzez zibi06 » 2021-11-07, 18:27

Mirooo napisał(a):ile powinna wynosić dawka paliwa fabrycznie ustawiona ?

Jeżeli masz na myśli "dawkę" biegu jałowego (log 001 statyczny) to z tego co pamiętam teoretycznie wzorcowe to wartość "5"
Informacyjnie ( w tym temacie)
zibi06 napisał(a):
jopstons, Z mojego prywatnego archiwum technicznego ( info od Piotrus-ia )
" Dawka paliwa (i parametr CF) są tylko i wyłącznie wartościami szacowanymi/wyliczanymi (jako "wypadkowa" kilku podstawowych parametrów), nie mierzonymi a priorytetem jest utrzymanie żądanych obrotów biegu jałowego "

Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Logi 2.5 TDI [BDH]

Postprzez Mirooo » 2021-11-07, 21:20

Przy wartości 3 fura na fajna reakcje na pedał gazu ale głośno twardo chodzi a przy 5 jak jest ubogo to już tego buta nie ma za to jest cisza silnik wyraźnie ciszej pracuje . A chce jakiś ,,fabryczny kompromis”
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości