Logi do oceny

Logi do oceny

Postprzez Joker001 » 2013-07-13, 19:43

Witam,
Przyszedł czas na wymianę kompletnego rozrządu oraz jak co roku wymianę olei i filtrów.
Przy spuszczaniu oleju nagle wypadł bliżej nieokreślony lulejkowaty przedmiot, jak się okazało była to część popychacza.
Więc nie było wyjścia jak ściągnąć dekielki i zobaczyć co się dzieje w środku.
Po zdjęciu dekli brak rozczarowania w związku z brakiem kilku dźwigienek, pestek i dwóch popychaczy - wałki oczywiście do wymiany.
Całe szczęście że po ściągnięciu miski wszystkie brakujące części z góry leżały spokojnie na dole <lol> .
Ale do tematu ..... autko poskładane, zapaliło i stąd prośba o ocenę logów.
Wiem że nie domaga EGR - brakło czasu na wyczyszczenie za co pewnie mi się dostanie :-P , ale to następnym razem :-)

Log (6 - 000,001,003)
Log (0 - 004,007,013)
Log (1 - 014,018)
BS:
Log (4 - 000)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004)
Log (5 - 011)

Zastanawia mnie pozycja: Diff. cyl.6 vs cyl.2 w grupie 14?
Termostat oryginalny ale też coś mi się ta wartość nie podoba....?

Pozdrawiam
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-07-13, 20:24

Joker001 napisał(a):Zastanawia mnie pozycja: Diff. cyl.6 vs cyl.2 w grupie 14?
Termostat oryginalny ale też coś mi się ta wartość nie podoba....?


Joker001, jestem dopiero na etapie nauki vaga ale wydaje mi się że tak powinna wyglądać idealna korekcja :-D poprawcie mnie jeśli się mylę :-P
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Piotruś » 2013-07-14, 06:36

roberto napisał(a):Joker001 napisał/a:
Zastanawia mnie pozycja: Diff. cyl.6 vs cyl.2 w grupie 14?
Termostat oryginalny ale też coś mi się ta wartość nie podoba....?


Joker001, jestem dopiero na etapie nauki vaga ale wydaje mi się że tak powinna wyglądać idealna korekcja poprawcie mnie jeśli się mylę


Faktycznie wszystkie korekcje w tym autku są idealne, ale ta na 6'tym cylindrze jest "najidealniejsza" ;-) ... . Roberto, oczywiście ma rację ... :-P .

Joker001, ode mnie usłyszysz, ze:
- obroty biegu jałowego wydają się za wysokie jak na AKN, chociaż w żadnym razie nie jest to szkodliwe (z własnej ciekawości warto spojrzeć w adaptacje kanału 02, gdzie wartością standardową jest 32768)
- prawdopodobnie w ślad za podwyższonymi obrotami szacowanie dawki biegu jałowego też jest nieco wyższe od przeciętnej w tych silnikach (chyba, ze logowałeś z włączoną klimą i/lub innymi silnymi odbiornikami prądu ??) ale jeśli nie ma żadnych niepokojących objawów, to nic z tym nie rób (ewentualnie może to być skutek wymiany czujnika hallotronowego w VP44)
- EGR nie jest brudny, on po prostu nie żyje (wiesz jak i co posprawdzać ?)
- termostat całkiem OK
- kąt wtrysku ustawiony prawidłowo
- rozrząd ustawiony prawidłowo

To chyba wszystko. Ogólny obraz silnika jest dobry ze wskazaniem na bardzo dobry ale nie zapominajmy, że logi to tylko logi (nie mówią wszystkiego, w trudnych przypadkach bywają mylące).
Moim zdaniem EGR'a powinieneś bezwzględnie zreanimować !!

Wszystko jasne ;-) :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Joker001 » 2013-07-14, 12:28

Dziękuję za odpowiedź.
EGR oczywiście będzie reanimowany, lecz tak jak pisałem zmordował mnie rozrząd i hydraulika. Co i jak chyba wiem - gdzieś o tym czytałem ;-) .
Co do obrotów - odbiorniki były wyłączone, samochód pracuje równo, nie szarpie. Co do VP44 była jakieś cztery latka temu wymieniana.
Nie długo czas na dynamiczne logowanie, tylko nie mogę tu nigdzie znaleźć opisu jak postępować w przypadku tego rodzaju logowania. :-( .
...jak samochód to Audi, póÂźniej dÂługo, dÂługo nic i znów Audi...
Joker001
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2013-07-12, 20:11
Lokalizacja: Żyrardów
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Piotr

Postprzez Piotruś » 2013-07-14, 14:48

Joker001 napisał(a):Nie długo czas na dynamiczne logowanie, tylko nie mogę tu nigdzie znaleźć opisu jak postępować w przypadku tego rodzaju logowania.


Opis dotyczący logowania dynamicznego jak-vagowac-swoje-auto-t30.html ;-)
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości