Witaj
Art-Colors napisał(a):Trochę czasu upłynęło ale znalazłem chwilę czasu
Art-Colors napisał(a):na dodatek ostatnio sporo spraw na głowie
Art-Colors, wybacz ale zdarza się, że to działa w dwie strony.
Dodatkowo
Logi dynamiczne są żle wykonane. Jakimś faktem jest, że w opcji z tiptronikiem jest je trochę trudniej wykonać ale innym jakoś się udawało.
Dodatkowo w instrukcji na forum
jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html#postingbox jest takie info
Lechu napisał(a):Pamiętajmy o tym by nie logować np. 3 grup na raz ponieważ przepustowość interfejsu się nie zwiększa co za tym idzie wartości odczytywane są mniej dokładne (idą 3 grupy na raz). Najlepsza dokładność jest przy logowaniu jedna próba - jedna grupa.
,
co w Twoim przypadku się potwierdziło. Zerknij sobie na zapis zestawu logów (czas i obroty silnika) gdzie ewidentnie występują "przeskoki" w zapisie typu 1650 - 2150- 2650 obr/min czy 1800-2600 więc trudno jest "zobaczyć" co się dzieje/ jakie są parametry "pomiędzy". Pozostają dywagacje, domyślenia, itp z których mało co wynika. Możliwe, że innym powodem tego było
Lechu napisał(a):UWAGA: użytkownicy automatów muszą się pilnować by skrzynia biegów nie
zredukowała (kickdown).
Inną sprawą jest fakt, że zgodnie z instrukcją logowania:
Lechu napisał(a):- podczas logowania (przez cały pomiar dla grupy) pedał gazu musi być wciśnięty do
oporu (100%).
w twoim przypadku ten warunek został spełniony dopiero przy
3100 obr/ min (011,008,010), 3000 obr/min (004008,010), 3300 obr/min (000,001,003)
więc tylko jakaś tam ocena i czas poświęcony na domysły.
Art-Colors napisał(a): auto wstaje od samego dołu
Zapewne tak jest, ale w zapisie ten dół jest słabo widoczny (przynajmniej dla mnie
) Po prostu nie ma do czego/z czym porównywać.
Art-Colors napisał(a):ale jakby słabnie wyżej i nie ma siły którą powinien dysponować
Fakt. Z zapisu 008 wygląda jakby auto miało/jechało lekko pod górkę. Prawdopodobnie powodem tego jest zbyt mała wartość dotycząca pozycji "Smoke limitation". Wartość powinna być wyższa od pozycji "Torque limitation"
Przykład (prawidłowo)
http://vaglogi.pl/log-001_008_rCR7sF.html W układzie dolotowym widać, ze pomiedzy 2700-3000 obr coś tam się dzieje ze skaczącymi odczytami dotyczącymi pomiaru masy powietrza, ale jednak brakuje zapisów poniżej tych 2700 obr. Prawdopodobnie występuje jakieś krótkotrwałe przeładowanie (co nie musi być złym objawem), są wyższe odczyty masy powietrza więc i turbo ma możliwość mocniej "dmuchnąć". Generalnie brakuje zapisu pomiędzy 1700 -2600 obrotów wiec trudno jest cokolwiek porównywać. Turbo pomiędzy 2800-4000 obr zachowuje się stabilnie (i to bardzo), przepływka mierzy prawidłowo "to co widzi", ciśnienie w kolektorze może lekko za wysokie (chociaż mam odnośnik do AKE). Zakłądając, że paliwo jest dobrej jakości, filtry są czyste to nie wiem czy nie powinieneś przyjrzeć się układowi dolotowemu, jego szczelności, sprawdzić czy jest jakieś nadmierne zanagarowanie, łacznie z układem EGR. Moim skromnym zdaniem w dolocie widać trochę mało "mocy".
Art-Colors napisał(a):silnik nie pracuje jeszcze idealnie miękko ale już akceptowalne jak na v6 tdi
Jak będziesz miał możliwość/ chęć zaloguj statycznie 004 i 004 BS na bardziej rozgrzanym silniku ( ok 90*)
Korekcje (log 013,014) dotyczące stabilizacji biegu jałowego są poza wszelkimi dopuszczalnymi granicami. Przyjęte jest, że dopuszczalne korekcje wtryskiwaczy mieszczą się w przedziale -1,5 do +1,5 . Wszystkie "widoczne" wyglądają jakby były po prostu "zapieczone" (zakładając, ze winą odczytów nie jest kiepskiej jakości paliwo). Oczywiście może być tak, że jakoś tam "wadliwy" będzie tylko wtryskiwacza wzorcowy (nr 2) na podstawie którego ECU oblicza/podaje parametry dla pozostałych wtryskiwaczy. Zastanów się nad użyciem jakiegoś środka do czyszczenia wtryskiwaczy typu STP lub Liqui Molly Spulung lub LM Pro Line. Osobiście używałem LM Spulung ( lałem 1 pojemnik na mała ilość paliwa w baku, następnie drugi w podobnej proporcji). Można go używać bezpośrednio w czystej postaci jako paliwo ale jest trochę zabawy z uniknięciem zapowietrzenia pompy. LM Pro Line osobiście nie używałem, z tego co pamiętam jest chyba mocniejszy od Spulunga. Oczywiście do niczego nie namawiam, Twoje decyzje. Zapomnianym profilaktycznym zabiegiem (jeżeli używany jest oczyszczacz to po jego użyciu) jest dodatek (do paliwa) zwykłego Mixolu w ilości 300 ml/ na bak przy pierwszym zastosowaniu i 200 ml na bak przy kolejnych.
Gdyby to nie pomogło to w/g sztuki sprawdzenie wtryskiwaczy w specjalistycznym serwisie (przeważnie Bosch) na dedykowanych urządzeniach. Ale jeżeli zapadła by taka decyzja to powinna być poparta diagnostyką/ oceną w realu. Niestety wiąże się to już z kosztami które nie dla wszystkich są akceptowalne.