Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Postprzez gozdzik77 » 2020-01-05, 16:48

Proszę o ocenę i analizę logów dynamicznych.Czy wszystko jest w porządku? Silnik pracuje prawidłowo, nie mam z nim żadnych problemów. Jedynie co mnie trochę irytuje to to że odczuwalny moment obrotowy zaczyna się dopiero od ok. 2000-2200 obr/min. Wrażenie jest takie że turbo "późno wstaje" jak dla mnie. Słyszałem opinie że te silniki tak mają? Wcześniej jeździłem A4 1.9tdi PD 115PS i tam moment obrotowy było czuć od samego dołu. Dlatego piszę tego posta.
Proszę o ocenę:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_lUlaq.html

http://vaglogi.pl/log-011_009_010_ifZ0a6D.html

Jak możecie to dajcie swoje logi do porównania.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Postprzez gumiss64 » 2020-01-12, 23:49

Widać po ciśnieniu doładowania, do ~ 2200 brakuje powietrza, identycznie jak i u mnie.
https://a6forum.pl/prosba-o-ocene-logow-3-0-233km-tip-q-slaby-dol-t7180.html
Niebawem muszę bardziej przyjrzeć się mojej 3 litrowce.
Na dzień dzisiejszy zauważyłem iż od momentu gdy tankuję na bp ultimate jakby lepiej. Po zatankowany na innej stacji uczucie przytrzymania wróciło. Może w tym jest cały problem..
gumiss64
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-01-01, 22:08
Lokalizacja: wlkp
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: PreFL
Imię: £ukasz

Re: Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Postprzez gozdzik77 » 2020-01-14, 21:39

To na pewno nie jest wina złego paliwa. Zastanawiam się czy mam prawidłowo ustawiony nastawnik na turbinie i dobrze wyregulowaną śrubę ogranicznika zmiennej geometrii. Czy aby nie jest tak to ustawione że z niskich obrotów wirnik i zmienna geometria nie są wstanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia i dlatego są takie lagi.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Postprzez gumiss64 » 2020-01-15, 14:28

gozdzik77 napisał(a): Zastanawiam się czy mam prawidłowo ustawiony nastawnik na turbinie i dobrze wyregulowaną śrubę ogranicznika zmiennej geometrii. Czy aby nie jest tak to ustawione że z niskich obrotów wirnik i zmienna geometria nie są wstanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia i dlatego są takie lagi.

Na logikę tak, życie życiem. Opiszę co zrobiłem u siebie:
- pomimo nowego(regenerowanego) turbo z nowym nastawnikiem, pojechałem na ponowną kalibrację/test nastawnika podpiętego pod turboprog'a. Programator przeprowadził procedurę z pozytywnym wynikiem.
- wszelakie próby z zaślepianiem egr nic nie zmieniały
- sprawdzony cały dolot pod kątem nieszczelności łącznie z demontażem zderzaka by dokładnie zweryfikować coolery
- podmiana przepływki
- zdemontowałem turbo i zawiozłem do sprawdzonego zaprzyjaźnionego warsztatu zajmującego się regeneracją turbin. Turbo pracuje na stole książkowo,
- zczytalem mapę i zweryfikowałem pod kątem nieudolnego tuningu, mapa w pełni ori,
- nowy map sensor,
- ponowna inicjacja nastawnika za pomocą VCP
- międzyczasie wypalanie pdf,
- w ostatnim czasie wymontowałem wtryski i zawiozłem do sprawdzenia,

Z racji iż w kabinie czasem dało się wyczuć spaliny, znalazłem nieszczelność na przepustnicy spalin(wytarta ośka) przy chlodnicy spalin. Mam już nową na dniach będę wymieniał i zobaczymy czy będzie jakakolwiek zmiana.
gumiss64
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-01-01, 22:08
Lokalizacja: wlkp
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: PreFL
Imię: £ukasz

Re: Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Postprzez gozdzik77 » 2020-01-15, 18:58

gumiss64 Czyli turbine i nastawnik masz raczej ok. ale moje pytanie jest takie czy sprawdzałeś sztange zmiennej geometrii czy podzczas wymuszonej pracy w BS 033 dochodzi do samego ogranicznika. Jak na kompie masz ok.80% i pozycje Closed. Zdejmij osłone silnika i poobserwuj czy aby na pewno ramię zmiennej geometrii dochodzi do śruby ogranicznika czy może jest tam spory Luz.
Sam jeszcze tego u siebie nie sprawdzałem ale zrobie to.
Bo jeśli jest sporo luzu to moim zdanie należało by przestawić nastawnik na tych trzech śrubach tak żeby luz był minimalny bo wtedy zwiększamy wielkość doładowania.
A jeżeli po tym teście wyjdzie że luzu prawie nie ma to przyznaje się że nie wiem co dalej sprawdzać i jak.
Taka jest moja teoria.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Postprzez gumiss64 » 2020-01-16, 01:01

Turbo progiem sterując nastawnikiem było widać jak opiera się ramię geometrii o śrubę dystansową, przy nastawach nie sprawdzałem. Muszę zaangażować drugą osobę i usadzić w środku by móc obserwować. Podczas diagnozowania wpadlem na pomysł sprawdzenia w sposob taki jak sprawdzało się zaworki sterujące turbo ze sztangą podciśnieniową wyczepiłem ramię geometrii, ustawiłem raz w pozycji skrajnej( geometria otwarta) jechałem się przejechać I w drugiej skrajnej pozycji. Brak jakiej kolwiek zmiany do momentu aż wychwycił błąd pozycji, przed wyjęciem turbo próbowałem również przestawić ten nastawnik. Brałem pod uwagę również źle spasowaną część zimną turbiny z korpusem jednak jest to nie możliwe z racji kołka ustalającego. Na innym forum uzyskałem odpowiedz ze wyglada jak by go mapa dymu ograniczała, jednak nie zagłębiałem się w ten temat jeszcze.
gumiss64
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-01-01, 22:08
Lokalizacja: wlkp
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: PreFL
Imię: £ukasz

Re: Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Postprzez gozdzik77 » 2020-01-16, 17:00

Nastawnik pewnie masz właściwie zaprogramowany Turbo progiem, ale nie wiadomo czy ten ogranicznik na turbinie nie jest za mocno wykręcony przez co uniemożliwia większe otwarcie łopatek zmiennej geometrii. A sam nastawnik miałeś regulowany pod to ustawienie ogranicznika które masz teraz. A jesteś pewny że ta śruba jest prawidłowo ustawiona? Powiem Ci że nawet jak turbina była po regeneracji i ustawiana na maszynie to wcale nie musi oznaczać że takie same parametry generuje twój silnik i ten ogranicznik należało by przestawić. Do tego nowego ustawienia śruby należało by przestawić minimalnie nastawnik na "fasolkach". W teorii taki zabieg powinien spowodować że turbo będzie szybciej wstawało.
Ja tak myślę.
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Postprzez gozdzik77 » 2020-01-18, 15:52

Dziś dla testów zaślepiłem egr zaślepką przy klapie gaszącej. Moje subiektywne odczucie jest takie że silnik minimalnie lepiej wkręca się z dolnych obrotów(co zresztą potwierdzają logi dynamiczne z gr. 003 i 011. Turbo pompuje więcej w zakresie do 2100 obr ok 100-150mBar-ów (może nie dużo ale to zawsze coś).Jest to nawet logiczne gdyż silnik pracuje na czystym powietrzu bez spalin. Znaczy to też to że EGR u mnie raczej prawidłowo pracuje bez zaślepki.
Logi dynamiczne z zaślepionym EGR-em:
http://vaglogi.pl/log-011_003_x4BPg.html
http://vaglogi.pl/log-011_008_022_ji4vL9.html

Logi satyczne:
http://vaglogi.pl/log-013_014_022_42taMz.html
http://vaglogi.pl/log-022_023_001_pHjq2j.html
http://vaglogi.pl/log-072_073_074_5aBq2.html
http://vaglogi.pl/log-075_076_9I4OZI.html

Log Basic setings turbiny
http://vaglogi.pl/log-033_Ix0rkOT.html

I co wy na to?
gozdzik77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2018-10-01, 18:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Tomasz

Re: Logi silnika do oceny 3.0 TDI 224PS BMK

Postprzez Lukjan » 2020-09-24, 12:19

Audi A6 C6 3.0 TDI ASB 233 KM (mod 263 550nm) 2007r.
Witam i jak udało się rozwiązać problem ? Ponieważ mam podobnie mianowicie od kupna auta, mam problem z osiągnięciem doładowania, wartości zadane uzyskuję dopiero przy 2200 tys. obrotów. Warsztat powiedział, że dolot szczelny, że to wina turbiny, niestety po założeniu nowej, problem dalej występuje ...

Do tej pory zostało zrobione lub wymienione na nowe :

-przepływomierz
-turbo z nastawnikiem (również adaptacja sztangi)
-sprawdzony dolot
-egr
-przepustnica
-wężyki od podciśnienia
-czujnik doładowania
-był robiony również program moc podniosła się na wyższych obrotach, dół dalej stoi
i robiony był też przelot i tu jeszcze nie sprawdzałem, czy nie ma tam żadnych nieszczelności, czy może być tam coś co by wywoływało, taką turbo dziuro ?
Przy około 1800-2100, gdy puszczam gaz słyszę tak jakby buczenie, myślałem, że to jakieś rezonowanie ale już sam nie wiem, ręce opadają, więc spróbuję tutaj.
Pozdrawiam
Lukjan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-01-31, 21:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI ASB 232KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Mateusz


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość