Luźny zderzak, mocowanie.

Luźny zderzak, mocowanie.

Postprzez pastaldo » 2013-07-10, 09:34

Witam serdecznie,
Mam taki trochę dziwny temat do rozgryzienia.
Miałem ostatnimi czasy kilka razy rozbierany przód i na którymś razem został nie dokręcony.
Tydzień temu miałem delikatną stłuczkę ze ściana na parkingu (samochód się minimalnie stoczył) i przyglądając się temu zauważyłem że jest luźny zderzak.

Mianowicie na tych 2 śrubach którymi mocuje się zderzak do odbojów, widocznych od spodu gdy się zdejmie boczne kratki. Problem polega na tym że mogę nimi kręcić bez końca czy to w dokręcając czy odkręcając i nic się nie dzieje.
W A4 miałem tak kiedyś to po dokręceniu tych śrub było wszystko ok sztywno a tu takie coś.

Gdzieś jest może jakaś kontra która trzeba przytrzymać żeby się dokręciło?

Na wolnych obrotach wpadał czasami w rezonans że myślałem że w silniku coś stuka ale całe szczęście to nie silnik, no i chciałbym dojść jak go usztywnić.

Pozdrawiam,
Tomek

Nikt nic nie wie? Pewnie większość tu zdejmowała zderzak ;)
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez RomanS » 2013-07-11, 11:28

pastaldo, nie ma żadnej kontry, śruby imbusowe wkręcają się w gwintowane wkładki zamocowane we wspornikach. Być może coś się tam obluzowało i lata naokoło ? jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez pastaldo » 2013-07-11, 11:54

Tego się obawiałem. Najdziwniejsze że to w jednej i drugiej tak jest. Jakby było w jednej to fakt pech ale w dwóch na raz to dziwne. No nic będe musiał rozebrać :-/ Dzięki :)
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez karolCOOO » 2013-09-28, 14:40

pastaldo, znalazłeś rozwiązanie ? Mam podobny problem. Dodatkowo zderzak po stronie kierowcy nie jest chyba podciągnięty. Szczelina pomiędzy reflektorem a zderzakiem jest większa niż po przeciwnej stronie.
karolCOOO
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2013-06-15, 16:10
Lokalizacja: W-wa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Postprzez RomanS » 2013-09-28, 19:19

karolCOOO napisał(a):Dodatkowo zderzak po stronie kierowcy nie jest chyba podciągnięty. Szczelina pomiędzy reflektorem a zderzakiem jest większa niż po przeciwnej stronie.


Przyczyny mogą być 2:

1. Zderzak za nisko - trzeba wykręcić trochę gwintowaną wkładkę we wsporniku zderzaka (ta w górnej cześci wspornika),
2. Lampa za wysoko - regulować na dolnej śrubie i przede wszystkim na mocowaniu przy chłodnicy :)

No chyba, że i jedno i drugie :lol:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez marvin » 2013-09-28, 21:11

RomanS napisał(a):pastaldo, nie ma żadnej kontry, śruby imbusowe wkręcają się w gwintowane wkładki zamocowane we wspornikach. Być może coś się tam obluzowało i lata naokoło ? jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz :-)


Ja mam zerwany gwint w tych nakrętkach (dziekuje Panie super mechaniku :evil:, zawsze mam jakis problem )
na szczescie da sie to wymienic tyle ze zderzak trzeba zrzucić
marvin
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2013-06-30, 22:26
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Marcin

Postprzez karolCOOO » 2013-09-30, 15:01

Dziękuję za wskazówki. Myślę że potrafię to sam ogarnąć. Będzie lepiej dla "mechanika" który to zakładał :evil: . Nie wiem czy mam kolejnego pecha, czy pozostali już tylko "robiący na ilość".
karolCOOO
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2013-06-15, 16:10
Lokalizacja: W-wa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Postprzez pastaldo » 2013-09-30, 15:26

No ja ze wstydem się muszę przyznać że jeszcze się nie zabrałem za to. Na wsi jestem w weekendy gdzie mam garaż i miejsce na zabawy i za mało czasu bo za krótki weekend. Jak będziecie robić u siebie to poróbcie fotki tego co było nie tak i ogólnie demontażu i montażu :->
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości