Witam Mam problem dotyczący wyboru opon do mojej A6 C5. Chcę kupić komplet nowych opon i w sumie nie wiem której marce warto zaufać. Są to niby marki premium ale zawsze czymś się będą różniły. Wybór padł na: Goodyear Eagle F1 Asymetric 3 Continental contisport contact 5 Mischelin Pilot sport 4
w Eagle F1 najbardziej kusi mnie poziom głośności który jest deklarowana na poziomie 68dB. Czy według was jest sens się tym sugerować? Które wybrali byście na moim miejscu?
Micheliny fajne ale bardzo miękkie . Continentale sportcontact5 mam w tej chwili - rewelacja . Polecam z czystym sumieniem . Jeżdżę na nich już drugi sezon . Też 235/40/18 .
kriss94, pozwól , że odpowiem na Twoje zapytanie z PW tutaj w Temacie .
ContiSportContact5 : - ostre ( bez ABS ) hamowanie na suchej/mokrej nawierzchni - igła , - trzymanie na górskich serpentynach (mokro/sucho) - igła , - dobre odprowadzenie wody - nigdy nie czułem efektu "pływania" , - samowulkanizacja - nie miałem okazji testować , - rant ochronny - działa - sprawdziłem , - poziom hałasu - nigdy nie był dla mnie pierwszorzędnym wyznacznikiem w wyborze opon . Conti5 są dla mnie ciche w każdym zakresie prędkości .
btw, podczas wyważania/doważania kół bardzo polecam tą metodę . Eliminuje ona praktycznie najmniejszy błąd podczas procesu wyważania spowodowany złym/niedokładnym wycentrowaniem koła na maszynie . Sam walczyłem z delikatnymi wibracjami budy po przekroczeniu 130km/h i dopiero po takim precyzyjnym doważaniu udało się wyeliminować odczuwalne wibracje praktycznie do zera .
Co do reszty : - Pirelli - spadło z jakością - grubo . P zero rosso wyząbkowałem w pól sezonu . Cinturato ( ponoć ) jeszcze gorsze . - Dunlop'y . Dla mnie rewelacyjne , ALE kosztem klejenia bardzo szybko się zużywają . Nabijasz kupe km rocznie ? Licz się z tym , że co 2-3 lata będziesz je zmieniał . - Michelin . Mam , posiadam jako drugi komplet na lato . Energy Saver to znakomita opona - zakochałem się w jej miękkości i tym jak tłumi wszystkie nierówności nawierzchni . Wady ? Nie zauważyłem . Dłużej jednak jeżdżę na Conti ( różne modele i rozmiary ) i to właśnie tą markę bardziej polecam .
btw, na Nokianach nie jeździłem , Vredestein'y Ultrac Sessanta miałem krótki moment (nie mam zdania) , Yokohamy - miałem - wyząbkowały się jeszcze szybciej niż Pzero . Bridgestone mam na zimę a to inna bajka - nie wypowiadam się nt. . Goodyear - chyba nie miałem styczności albo miałem ale nie utkwiła mi nasza znajomość w pamięci .
Średniej półki cenowej i jakościowej nie biorę pod uwagę . A na szmelc (Goodride'y, Kumho, Zeetex itp. ) robiony ze zużytych kondomów nawet nie pacze .
Dziękuję ci bardzo za odpowiedź. Co do głośności nie jest to jakiś priorytet tylko zastanawiam się czy może być faktycznie tak duża różnica. Opony widziałem na stronie oponeo.pl i wydaje mi się że parametrami są zbliżone do siebie. W przypadku continental contisport contact 5 zauważyłem tak jak by dwa rodzaje. Różnią się oporami toczenia. Którą wersję posiadasz u siebie? Pozdrawiam
Continentale sportcontact5 to najlepsza opcja patrząc na to jak pozytywne opinie zbierają na forach. Inna sprawa, że będą się od siebie różnić cenowo powyższe modele, najdroższe będą Micheliny, jednak czy warte swojej ceny? Moim zdaniem raczej nie, więc dokonałeś słusznego wyboru.