Mocne dymienie przy dodaniu gazu

Mocne dymienie przy dodaniu gazu

Postprzez mariusz625 » 2013-08-13, 13:55

Witam posiadam audi a6 c5 2.5tdi 150km AKN. Mój problem polega na tym ze nie działała mi przepływka kilka dni temu włożyłem nową Pierburga i auto zaczęło strasznie dymić na czarno po wciśnięciu gazu dymi i tak przez cały okres przyśpieszania.
http://vaglog.rtnet.pl/mariusz.trzaska6_138430.html
http://vaglog.rtnet.pl/mariusz.trzaska6_138431.html
http://vaglog.rtnet.pl/mariusz.trzaska6_138432.html

Proszę o pomoc...
mariusz625
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2013-08-13, 13:09
Lokalizacja: Wizna
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez lukidb » 2013-08-16, 16:28

Czy na pewno dobrze skręciłeś wszystko? U mnie podobny objaw był po czyszczeniu turbo. Zapomniałem o jednej opasce i dostawało się lewe powietrze, przy każdy przyspieszaniu świata z tyłu nie było widać ;)
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez zibi06 » 2013-08-16, 21:56

mariusz625, za poradą lukidb, sprawdź czy nie masz nieszczelności w okolicy/miejscu "rozkręcania" i całym układzie dolotowym. Posprawdzaj też wszystkie wężyki podciśnieniowe i ich połączenia.
Dodatkowo proponowałbym odczytanie/sprawdzenie zapisanych błędów i wykonanie logów (statyczne i BS-y). Warto m/innymi zerknąć na wskazania wtryskiwaczy, itd....
Jakie ?
Silniki V6 2,5 TDI na pompach wtryskowych (Np. AKE)
- w Blokach pomiarowych:
000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 014 , 018
- w Nastawach podstawowych (Basic Settings):
003 , 004 , 011
jak-vagowac-swoje-auto-t30.html
Przeczytaj jakie warunki powinny być spełnione do ich prawidłowego wykonania.

Bez logów jeszcze tak trochę na "chybił trafił" (nie wiem czy czasami np na 1-2 biegu silnik nie poszarpuje) możesz zdjąć wężyk z gruszki EGR-a, zaślepić i sprawdzić/ przejechać się.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez mariusz625 » 2013-08-19, 15:03

mariusz625
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2013-08-13, 13:09
Lokalizacja: Wizna
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Piotruś » 2013-08-20, 08:07

Mariusz625,
przedstawione logi nie wskazują przyczyny silnego dymienia.
Owszem, bezwzględnie powinieneś przywrócić normalne obroty biegu jałowego (Adaptacje > kanał 02 > seryjna wartość powinna wynosić 32768) żeby dowiedzieć się po co ktoś je zwiększał ... ale to nie ma raczej niczego wspólnego z kopceniem.

EGR tez zdecydowane polecałbym Ci uzdrowić (tym bardziej, ze autko jest "w tiptroniku" a Ty wskazujesz na szarpnięcia podczas zmiany biegu (podwyższone obroty powodują zawyżoną masę powietrza i zwiększone dawki paliwa co w końcowym efekcie wpływa myląco między innymi na sterownik skrzyni biegów !!).

Dziwią mnie napięcia zlogowane w 018 - proponuję wnikliwe zweryfikowanie czy alternator na pewno jest od tego modelu i czy jego "kompletacja" jest prawidłowa.

Kąt wtrysku teoretycznie mieści się w dopuszczalnym zakresie ale zdecydowanie proponowałbym go jednak przyśpieszyć do ok. -1* (obecnie jest prawie -3*).

Jednak wszystko co powyżej napisałem ciągle nie wskazuje ani nie "usprawiedliwia" silnego zadymienia z wydechu. Wobec takich a nie innych wniosków uważam, że "najzwyczajniej w świecie" niesprawność lokuje się w wtryskiwaczach paliwa lub ich nieprawidłowym doborze. Proponuję zająć się problemem jak najszybciej, ponieważ wszelkie uszkodzenia i anomalia w działaniu rozpylaczy najczęściej kończą się wypaleniem dziur w tłokach i tym podobnych "atrakcjach".
Naprawdę nie ma na co czekać ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez zibi06 » 2013-08-20, 23:29

Piotruś napisał(a):przywrócić normalne obroty biegu jałowego (Adaptacje > kanał 02 > seryjna wartość powinna wynosić 32768)

Gdybyś miał problem wybierasz Select => 01-Engin => 10- Adaptation (do wykonania logów wchodziłeś w Meas. Blocks -08). W puste okienko wpisujesz 02 i klik (bodajże GO).
Pokaże się wartość którą zapisujesz/ lub robisz 'skrina".
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez mariusz625 » 2013-08-21, 08:06

dziękuję:)
mariusz625
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2013-08-13, 13:09
Lokalizacja: Wizna
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości