Multitronic - Problem z szarpaniem

Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez slawek2999 » 2014-06-21, 14:16

witam kupiłem dziś Audi A6 c5 multitronic kiedy go przedwczoraj oglądałem i przejechałem nic nie wykazywało żadnych szarpnięć niczego
dziś kupiłem i wjechałem na autostradę i elegancko po chwili niespodzianka zaczeło szarpać autem przestał obroty trzymać tylko falują , do się dzieje na biegu D między 3 a 4 biegiem podłączyłem pod kompa na skrzyni i silniku żadnego błędu znalazłem tylko taki błąd 1 Fault Found:
01302 - Control Module for Telematic (J499)
49-00 - No Communications
co to jest i czy od tego może szarpać ???
slawek2999
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2014-06-20, 10:58
Model: 100 C3
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 BDV 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: slawek

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-06-21, 20:40

Nie jestem w stanie nic więcej teraz napisać ale... na 99% System Telematik nie ma z tym nic wspólnego.
Dziwne, że program diagnostyczny nie widzi żadnych błędów w silniku lub w skrzyni :?
Skanowałes ECU przed kupnem?

Czy te objawy są tylko na D? Próbowałeś na S lub zmieniać biegi ręcznie?

O Telematiku jest na forum, poszukaj.
Przypuszczam, że ktoś chciał go wyłączyć i nie zrobił tego VAG'iem tylko wyjął kostkę ze sterownika i tyle. Stąd ten błąd - być może... (?)

Pozdrawiam.

Tapnięte z ambony ;-)
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez bendzji » 2014-06-22, 18:51

Tryb S w multi był dopiero od roku modelowego 2003 lub 2004.

Masz wątpliwości i chcesz się coś więcej dowiedzieć skontaktuj się z http://www.4rings.pl/index.php?p=1_3_Kontakt - śmiało mogę polecić
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-06-22, 19:19

Piszę z telefonu (Tapatalk) więc nie widzę nawet o jakim silniku mowa a co dopiero rok produkcji.

Ale... spoko - dzięki za czujność :cool:

Tapnięte z ambony ;-)
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-06-23, 09:07

slawek2999, rozumiem że szukasz pomocy wszędzie (osobiście - nie widzę w tym nic złego) ale... staraj się (jeżeli możesz) zamieszczać takie same treści postów tu i tam albo tam i tu <okok>
Dostaliśmy strzępek informacji - jak mamy Ci pomóc? Poza tym podałeś dwie różne skrzynie - a to różnica <milczek>

Pozdrawiam <luzik>

btw, post do usunięcia po odczytaniu przez Sławka <milczek>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez egoonn » 2014-06-23, 10:44

skoro bledow nie ma to adaptacje zrobic i moze pomoze , a w blokach w skrzyni wszystko tam dobrze jest , czujniki , cisnienia itp.
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-06-23, 10:53

egoonn, a może to wcale nie skrzynia? Może przepływka gubi nastawy - też do adaptacji by się przydało <mysli> (wcześniej mycie/czyszczenie <okok> )
slawek2999, myłeś silnik jakoś ostatnio? Może jakieś zwarcie w gniazdach świec <mysli>

btw, Sławku - odma musi być szczelna i drożna (ezektor również) <okok>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez egoonn » 2014-06-23, 13:01

[quote="nie pamietam 82"]egoonn, a może to wcale nie skrzynia? Może przepływka gubi nastawy - też do adaptacji by się przydało <mysli> (wcześniej mycie/czyszczenie <okok> )
oczywiscie ze moze , dokladna diagnoza , logi , logi i bedzie wiadomo co nie domaga ;)
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez fr4n » 2014-08-05, 12:37

Witajcie, również od 4 dni stałem się nieszczęśliwym właścicielem multitronica w silniku 2.4 z 2001 roku. Mój problem to również szarpanie ale w przeciwieństwie do kolegi szarpie przy hamowaniu silnikiem i przy przyspieszaniu w przedziale prędkości 50 - 60 wydaje się, że silnik zrzuca za wysoki bieg i gdy chce przyspieszyć nie wie czy ma ruszyć z obecnego czy z zucić jak osiągnie 60 zzuca bieg i jest okej. Przy przełączaniu biegów w trybie ręcznym i trzymaniu go mnie więcej na niskich biegach tj jak dojeżdżam do świateł wrzucam 2 itp autko szarpie tylko minimalnie, zaś gdy mam go na D szarpie przy hamowaniu nie miłosiernie tak jakby za późno zżucał biegi na niższe. Wymieniłem olej dałem przepłukać skrzynie mam fakturę z dzisiaj na 700 zł niestety wymiana oleju nie pomogła w silniku jak i skrzyni brak jakichkolwiek błędów, obawiam się że skrzynia na śmieci ? Jak zrobić adaptacje ? Macie na myśli tą adaptacje : D przejechać 20 m trzymać hamulec 10 sec potem R i tak 10 razy ?
fr4n
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-08-01, 20:14
Model: 100 C3
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Damian

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez bendzji » 2014-08-05, 13:00

Ja bym sprawdził jeszcze silnik - u mnie po wymianie sondy lambda , świec , czyszczenie przepustnicy i wymianie ezektora i przewodów podciśnień skrzynia chodzi gładko a wcześniej przy dohamowaniu czuć było delikatne szarpnięcia.

Aha czy masz lpg?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez fr4n » 2014-08-05, 13:14

Nie, nie nie mam LPG, dziś wieczorem będę miał kabel i będą mógł więcej powiedzieć na temat silnika. Fajnie było by jakbyś podpowiedział co w kolejności potrzebuje sprawdzić.
fr4n
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-08-01, 20:14
Model: 100 C3
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Damian

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez fr4n » 2014-08-05, 20:20

Witam błędów w skrzyni czy silniku brak załączam screen oznaczenia skrzyni może to coś powie Obrazek
fr4n
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-08-01, 20:14
Model: 100 C3
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Damian

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez egoonn » 2014-08-06, 09:19

zwykla skrzynia 01J taka jak moja bez S
adaptacje : D przejechać 20 m trzymać hamulec 10 sec potem R i tak 10 razy ?
tak
jak plukales skrzynie nie ma takiego czegos jest wymiana statyczna i dynamiczna oleju sa do tego pewne procedury i narzedzia , olej w skrzyni ci zmieniali zalali ATF ?
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez fr4n » 2014-08-06, 11:25

Witaj dzięki za odpowiedź, olej w skrzyni zmieniałem w warsztacie który niby zajmuje się automatycznymi skrzyniami, zapłaciłem niecałe 700 zł niżej załączam zdjęcie faktury(tj załączę później bo zostawiłem to w robocie). Ponad to zrobiłem wczoraj adaptacje mimo ze była OK. Sam nie wiem co mam teraz począć, przekładać na manuala ? Na allegro widnieją oferty koszt to ok 1500 tysiąca. Z pamięci płukali skrzynie i olej zalany został metodą dynamiczna, mam dziwne wrażenie że skrzynia chodzi gorzej niż przed ... ehh sam już nie wiem ;C
fr4n
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-08-01, 20:14
Model: 100 C3
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Damian

Re: Multitronic - Problem z szarpaniem

Postprzez Kostek1977 » 2015-07-14, 13:03

Witaj fr4n ,

Czy z perspektywy roku możesz napisać jak potoczyły się losy multi?
Kostek1977
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-07-14, 12:56
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Marcin


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości