Skrzynia Multitronic - Wady / zalety ?

Postprzez Bezi » 2013-06-26, 10:47

Podbijam temat, chętnie sie dowiem paru szczegółów.
Avatar użytkownika
Bezi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 679
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:58
Lokalizacja: Wrocław
Model: BMW 330xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2011
Imię: Tomek

Postprzez Wyrwiząb » 2013-06-26, 13:22

Bezi napisał(a):Podbijam temat, chętnie sie dowiem paru szczegółów.


Mój kolega przesiadł się z A6 C5, do A4 2007 (B6?). Napęd ośka, 2.0 benzynka 200km i bardzo chwali sobie multitronic. Jest zadowolony z braku delikatnych szarpnięć przy zmianie biegów. Wymienił olej i na razie śmiga już piąty miesiąc.
Miała długie, czarne, kręcone zęby
Wyrwiząb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 250
Dołączył(a): 2013-06-04, 09:38
Lokalizacja: Kraków
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2010
Imię: Wojciech

Postprzez kuna » 2013-06-28, 18:04

Mam multi od 5 lat i nie narzekam .
Zalety :
- płynne przyspieszanie - bez szarpnięć
- przy spokojnej jeździe dość oszczędny
- typ skrzyni , który raczej jest dedykowany dorosłym użytkownikom , którzy nie oczekują palenia gumy spod świateł i już się wyszumieli za kierownicą :-D

Wady :
- w warunkach zimowych nie liczcie na szybki start po porannym odpaleniu - nie jestem znawcą technologii tej skrzyni , ale mam wrażenie , że posiada ona pewien "bezpiecznik startu" uniemożliwiający uszkodzenie zimnej skrzyni
- niestety mit o awaryjności nie wziął się znikąd , - multi należy do skrzyń awaryjnych , ale podobnie jak w jednostkach 2,5TDI - wszystko zależy od dbałości właściciela

W mojej skrzyni był przeprowadzony remont przy przebiegu 140 000 km w serwisie niemieckim ( robił go helmut jeszcze) - wgrano nowy soft i do tej pory m a mam 260 000 km nic się nie dzieje .
Przy 220 000 km wymieniłem olej .
Skrzynia godna polecenia , lecz tylko z pewnych rąk .
Avatar użytkownika
kuna
-#Kunorator
-#Kunorator
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Gucio

Postprzez robert73 » 2013-06-30, 20:05

posiadam multi 3 latka,czuła na zużyty olej, poza wymianą oleju śmiga bez zarzutów w 2003 roku przeprowadzona akcja serwisowa w belgi wymiana kompletna skrzyni wraz ze sterownikiem i wgraniem softu,przejechane 230000 km,sama skrzynia nie jet może tak awaryjna jak jej sterownik taka moja sugestia i wiele razy słyszałem chodzi o drgania które skrzynia wywołuje gdzie sterownik może być narażony na uszkodzenie po pewnym okresie uzytkowania
robert73
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2013-06-27, 14:03
Lokalizacja: lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Imię: robert


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość